Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Jo tyvärr måste jag nog skaffa det.
Annars funderar på att bara köra 1 st SSD(Intel G2 80GB) till OS/program så har jag 5 sata lediga iaf.
DVD'n kan ja köra på Jmicron Sata'n.

Eller så kör du extern dvd som jag =>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Eller så kör du extern dvd som jag =>

Jopp har tänkt på det,har en extern liggande så det blir kanske så.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Jopp har tänkt på det,har en extern liggande så det blir kanske så.

=>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

10 lätt

Frågan är hur är tempsen i obsidian? funderar på köpa in nytt chassi själv. Och detta är absolut unikt på många sätt

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Får resterande komponenter i veckan så jag kan köra läckage test på loopen.
Sen så återstår att montera in det bara.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

corsair minnena har ju bättre timings så kör på dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens920125
corsair minnena har ju bättre timings så kör på dom.

Kommer köra med dom först tror jag tills allt är igång och stabilt iaf.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt det är!

Permalänk
Medlem

Skriver för att hitta tillbaka. Sjukt snyggt !

Permalänk
Medlem

Corsair 800D har börjat få en beundrarskara i sverige med här i norge har det ju sålts lite längre , men det hypas mer för varje dag.....
Tycker du 30 gb är tillräckligt för OS ? Jag blev rädd det skulle bli lite så jag köpte 1 stk 160 gb Intel® X25-M G2 för ändamålet. märker du stor skilnad på att köra i RAID och utan ? Jag funderar nämligen på en eller två till om det har någon mission, jag tycker det är snabbt redan nu då hela systemet är snabbare än velicoraptor diskar i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Corsair har u verkligen lyckats med det där Chassit!
Den som lyckas göra en ful kabeldragning i det där chassit ska seriöst inte hålla på med datorer, det där chassit är "king of the hill" anser jag av bara bilder att döma, vill ha ett, men anser att prislappen är lite för hög med tanke på intresset för en stationär burk.

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Corsair 800D har börjat få en beundrarskara i sverige med här i norge har det ju sålts lite längre , men det hypas mer för varje dag.....
Tycker du 30 gb är tillräckligt för OS ? Jag blev rädd det skulle bli lite så jag köpte 1 stk 160 gb Intel® X25-M G2 för ändamålet. märker du stor skilnad på att köra i RAID och utan ? Jag funderar nämligen på en eller två till om det har någon mission, jag tycker det är snabbt redan nu då hela systemet är snabbare än velicoraptor diskar i RAID 0.

Kör ju på 3x30gb ssd i raid 0 så det räcker.
Ska byta till en 80 GB Intel G2 när de är tillgängliga.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Dude, andra gången jag frågar, har du någon anning hur tempsen ar?

Sorry for dessa roliga orden jag skriver, sitter på danskt Os på hotelet ( på jobbet)

I want temps info plx, funderar snart på kopa samma chassi

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Dude, andra gången jag frågar, har du någon anning hur tempsen ar?

Sorry for dessa roliga orden jag skriver, sitter på danskt Os på hotelet ( på jobbet)

I want temps info plx, funderar snart på kopa samma chassi

Som sagt väntar på lite grejor till vattenkylningen , får dom i veckan så jag kan få ihop allt.

Då kan jag testa mer ingående.

Har bara kört lite test i början och tempsen var kanon men det var med luftkylning bara.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

i want to know about ur luftkylning ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
i want to know about ur luftkylning ;D

Ok får hem mitt Hx1000 nätagg imorrn så då ska jag sätta ihop den och testa mer ingående,medluft!

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Tackar ;D

EDIT: Vart köper du dina vattenkylnings delar? im kinda starting to wonder if i want that aswell

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Hoppas det blir lika snyggt och stil rent när allt är klart som det gör på första bildern.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Dude, andra gången jag frågar, har du någon anning hur tempsen ar?

Sorry for dessa roliga orden jag skriver, sitter på danskt Os på hotelet ( på jobbet)

I want temps info plx, funderar snart på kopa samma chassi

Jag kan svara dig lite.... jag har testat ut med True Black i pusk och pull på en w3540 och 2stk evga Gtx 285 sli med orginalt röda sidor och baksideplåt på ett Evga 3xsli classified 759 och med fläktar i alla fästen lyckades jag inte pressa ur processorn mer än 69 grader på den ena kärnan under intel burntest high. Och korten stog och hadde maxat 84 grader efter två timmar i furmark med postprocessing, dock var inte korten klockade då ! Det förs inn en anselig mängd luft underifrån och den blåses vidare från första kammren och upp i stora utrymmet med en140 fläkt rakt emot nedersta kortets högerkant så det kortet ligger ju ca 6 grader lägre för jämnan. Detta var med ett Mist 800w agg så det avger ju inte någon värme annat än ut bak iofs. Jag levererade bygget til en kund idag faktiskt och bygger ett likadant til min bror imorgon om vi lyckas få tag på en låda.... Det blev förjävla snyggt med TRUE Black och fläktarna på kylaren transparanta med röda led och fläkten längst ner til höger som är dolt av plåten med röda led som gör att det skimrar lite rött även i nedersta kammaren utan att man ser källan. Allt annat i kolsvart naturligtvis, tre affärer i oslo får in i morgon men dom går ju som dagg i morgonsolen här.....

Permalänk
Medlem

Tre snabba! Vad är sleaving av nätagg? Har du 9hdd´s i ett chassi med stöd för sex st? (Har jag fel?) Och när får vi se några vackra bilder på helheten? Vill se hur det blev med moderkortet och hur du löste härvan med slangar.

Kanon bra jobbat för övrigt!

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Tre snabba! Vad är sleaving av nätagg? Har du 9hdd´s i ett chassi med stöd för sex st? (Har jag fel?) Och när får vi se några vackra bilder på helheten? Vill se hur det blev med moderkortet och hur du löste härvan med slangar.

Kanon bra jobbat för övrigt!

Jag kan svara på en av dina frågor

Sleaving innebär att man tar kablarna från nätaggregatet (strömlådan du vet) och sätter sockor eller rör eller vad som helst runt dessa, för att dölja "fula" kablar som annars hänger och ser dumma ut inne i chassit och får därmed ett bättre luftflöde och lite snyggare datorinsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Tre snabba! Vad är sleaving av nätagg? Har du 9hdd´s i ett chassi med stöd för sex st? (Har jag fel?) Och när får vi se några vackra bilder på helheten? Vill se hur det blev med moderkortet och hur du löste härvan med slangar.

Kanon bra jobbat för övrigt!

Man kan ju sätta HDD's på andra ställen också

Kommer uppdateringar under veckan,allt är urtaget ur chassiet nu för jag ska köra läckagetest med vattenblocken samt dra om alla sladdar m.m.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Du får en tystare dator om du sätter fläktarna på insidan radden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du får en tystare dator om du sätter fläktarna på insidan radden.

Ok ska testa detta först och se hur det blir.Inte så svårt att ändra om jag vill.
Har funderat på push/pull också men kör med pull först.
Ska ha en loop till med 1 rad till för grafikkorten(5870) sen när det kommer block till dem.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

När kommer det bilder på allt MED slangar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
När kommer det bilder på allt MED slangar ?

Det kommer under veckan,tänker inte stressbygga precis

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Ska köpa detta chassi inom kort! Mycket intresserad av hur det blir med vattenkylning! Snyggt som attans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Ok ska testa detta först och se hur det blir.Inte så svårt att ändra om jag vill.
Har funderat på push/pull också men kör med pull först.
Ska ha en loop till med 1 rad till för grafikkorten(5870) sen när det kommer block till dem.

Går ju att sätta push på undersidan ochpull på ovansidan... du kan ju få tag i lite snygga corsair fläktar til ovansidan och mattsvart grills eller boxa in dom med nån riktigt tight box med massa hål... jag tror det kommer bli nåt sånt hos mig snart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Går ju att sätta push på undersidan ochpull på ovansidan... du kan ju få tag i lite snygga corsair fläktar til ovansidan och mattsvart grills eller boxa in dom med nån riktigt tight box med massa hål... jag tror det kommer bli nåt sånt hos mig snart...

Mjo det kan man ju göra men tycker inte det ser så snyggt ut med 3 fläktar ovanpå chassiet....

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -