Permalänk

helt cleant o fräscht och väl utänkt kylning, skit snyggt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
omgosh va snyggt gryyyymt jobb bakom allt det där o snyggt blev de också! Fler bilder innan score som lär bli 10

Hehe tackar mannen! Ska återuppta bygget och fixa klart den sista plåten så jag kan visa er alla det slutgiltiga resultatet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Nice resultat, en jävla massa rengöring bakom det där också eller?
Den kommer nog dra mer nu med den där förgasaren:P
Vad kommer den sitta i för bil då?

Tackar Klart det är rengjort, måste rengöras ordentligt innan man börjar behandla för lackering etc, men det är mödan väl värt
Rätt inställd så ska man kunna köra den lika "snålt" som orginalförgasaren.
Kommer hinkas i min 142a. Länk: http://www.garaget.org/?car=91346

Ant3 och nino: Jag förklarade lite längre bak i tråden varför jag inte har några slutgiltiga helhetsbilder. Detta är en bygglogg och är således inte galleriet som skall avsluta bygget. Jag vill därför spara helheten till galleriet så det finns något nytt att visa där sedan. Så det kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Han är klar med B20'n alltså Coolt! Men jag ser ingen turbo.. hehe.

Volvomotorer ser ju som vanligt bra mycket roligare ut efter en renovering

Yäsbox, nu är han redo =). Ingen turbo jag vet, men tänker inte hålla på och regga om bilen etc. Kanske kommer sen, men om det nu ska vara turbo så kan man lika gärna byta motor helt, en T5a kanske? Så sjukt fint motor!

Klart dom ser roligare ut när dom i princip alltid är skitiga och slitna av alla galna volvoägare Så det ska vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Jag... saknar ord. Det är det snyggaste, mest stilrena, undret av chassin jag någonsin sett!! (20) / 10

Det är verkligt glädjande att läsa kommentarer som detta, tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
helt cleant o fräscht och väl utänkt kylning, skit snyggt!

Tackar tackar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satan i gatan va fin den va! Helhetsbild tack

EDIT: Oj, såg inte att de va du som hade gjort den Nyso0 ^^ Du minns de kanske inte, men vi snackade en massa på MSN förut, och du köpte en OLED display till din HTPC av mig en gång i tiden.
*drömmer tillbaka*

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Haru lagt upp denna rigg på http://www.million-dollar-pc.com/ ?

Skulle lätt platsa där iaf

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

fantastiskt fint och väl utfört! mycket bra bilder också.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

vilket program använde du dig av för att göra sketcherna?

Permalänk

har kollat på din bygglogg förut, men tog mig idag tid för att göra det för säkert femte gången, saknar bara sista bilderna på slutresultatet

Permalänk
Medlem

När kommer dom 2 sista procenten? Riktigt najsigt iaf 10p

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Fy fan va snyggt! Helt klart att denna ska vara med på: www.million-dollar-pc.com

Permalänk

Sjukaste bygget jag någonsin skådat. Mkt välgjort och seriöst! När kommer de sista 2 procenten?!

Permalänk

helt sjukt snyggt 10p (borde få mer)
Snyggaste bygget på Sweclockers.com

Vill ha de 2 sista % nu och mer porrbilder...!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

lätt det snyggaste bygget på sweclockers !

Permalänk

10P MKT MKT BRA !!!!!!

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

hur mycket har allt kostat än så länge,om man får fråga?

Permalänk
Medlem

asså,vet Inte va ja ska säga, att allt är så planerat o välgjort. 10 p för att det blev väldigt bra resultat!

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

snuskigt, sjukt, äckligt vackert...att det finns så skickliga killar där ute....mycket bra jobbbat...10P

Visa signatur

AMD 6000+/CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME /GIGABYTE GA-M57SLI-S4 /Nvidia 8800GTS OC2 640Mb/ Syncmaster 931Bf/ corsair VX450W/ ANTEC three hundred/MX-518

Permalänk
Medlem
Permalänk

3d mark poäng?

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

SJUKT snyggt. blev typ kär i chassit + fläktkontrollern + dispalyen

Permalänk
Medlem

var får du tag på sånna där sleeves till kablar. Sånna som din 24pinnare har. Tack på förhand

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Det är en grymt snygg bygglogg du har där! 10p solklart!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

10101010101011010101101011102!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
var får du tag på sånna där sleeves till kablar. Sånna som din 24pinnare har. Tack på förhand

Du kan få tag på dom här:
http://en.mdpc-x.com/

eller här:
http://www.murdermod.com/sleeving-kits.htm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt, väldigt nice!
Tack för att du har tagit så många bilder, det är väldigt inspirerande att se hur allt byggs från grunden.
Lite tråkigt med plåten bara. :/

Permalänk

Asså detta är galet, sjukt kantigt men ack så stilrent. Vill ha....

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Vet inte vad jag skall säga...är helt tårögd:).
10p är för lite...hur många mantimmar har du lagt på detta bygge?
Bästa byggloggen ever!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv

Mycket imponerande!

Är liksom flera andra här nyfiken på både kostnaden och tidsåtgången för projektet ...

Permalänk
Medlem

Detta var ett oerhört välplanerat och mycket väl genomfört jobb
Stort plus för att du har hållt bygget så stilrent och en mycket bra byggblogg

Jag ger dej 20 cpu:s av 10 möjliga!

Hoppas att man kanske kan få se fler byggen av samma kaliber?

Visa signatur

Intel 4790K | Msi Z97 Gaming 5 | MSI 1080TI, 11Gb | 32Gb | Benq M2700HD | Define r5 | 240+320 SSD + 4*2Tb | Razer Deathadder | Razer Blackwidow Croma

Permalänk