Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Avstängd

Jag har blivit lurad av Halebop:

Här är hela mailkonversationen från deras sida:

Jag frågar hur det kommer sig att det kan 4 veckor innan jag får min Iphone, den fanns ju i lager 2 dagar efter jag beställt...

Svar:
På grund av stor efterfrågan kan leveranstiden vara 4 veckor.

Då skrev jag typ, men varför är det så att den fanns i lager 2 -3 dagar efter jag beställt.

Svar:
Vi har den i lager och det är därför det står att vi har den i lager.
(Notera detta, VI HAR DEN I LAGER)

Då skrev jag, men då har jag den inom 5 dagar alltså och sen skrev jag nåt mer.

Svar:
Eftersom det är så stor efterfrågan på iPhone 3GS så kan den ha tagit slut samtidigt som du gjorde din beställning.
(Men då ska det inte stå "finns i lager 3 dagar till så fler beställer" ?????)

Då skrev jag xxx.. någonting som ett svar.

Svar: Från en annan tjej denna gång.
Är du säker på att den fanns på lager? Det är bara iPhone 32 GB vit som funnits på lager. Du har beställt en iPhone 32 GB svart. Din beställning har inte skickats till dig, när din beställning lämnar vårt lager kommer du att få en leveransbekräftelse per mail.
(Tror dom att jag är dum i huvudet liksom? Är så arg på mig själv för att jag inte tog PS. Både vita och svarta fanns i lager 2-3 dagar och det stod 2-5 dagar lev.tid) På 32gb versionerna.

Då skrev jag något att detta är ju pinsamt att ni ljuger osv..

Svar:
Vi har aldrig haft den svarta i lager för direkt leverans, detta har endast gällt den vita.

Summan av detta. Fyfan vilket skämt. Att dom ljuger mig rakt upp i ansiktet är ju skandal. Är så sjukt besviken att jag inte tog printscreen.

Dom säger att dom inte har telesupport pga att dom inte vill ringa upp folk men varför kan dom inte ha ett nummer som folk kan ringa? Det kostar väl inget för dom förutom personal som svarar då men dom sitter ju ändå bara vid en data och besvarar mail...

Suck, aldrig mer Halebop.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Det var ju jävligt skumt att Halebop skulle ha haft 32GB Svart på lager ett kort tag, så jag är inte förvånad. Med tanke på svaren du fått från kundservice verkar det som om de gjort ett misstag när de angivit att den fanns på lager.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

Haha, detta blir bara roligare och roligare.

"iPhone 3GS har aldrig funnits i lager.Om du har uppgifter utskrivet på detta tar vi gärna emot dem uppgifterna." - Från "Sophie" på k-service.

Det är ju kul eftersom jag fått dessa mails av supporten tidigare:

"Hej XxX Ja, de finns i lager. Men det kan ändå dröja ca 4 veckor innan de kommer." - Från en "Erika" på k-service.
"Hej XxX Vi har den i lager och det är därför det står att vi har den i lager." - Från en "Henrik" på k-service.

Halebop totalt värdelöst.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Jag var personligen in på Halebops hemsida för 2-3 dagar sedan och såg att det stod att både svarta och vita 32gb finns på lager.
Lite falsk marknadsföring är det nog allt!

Visa signatur

Praise the Lord and pass the Ammunition

Permalänk
Avstängd

Weaklinc. Bomba deras support. Fysatan så dåligt !

Fick ett mail till nyss:
"Som vi skrivit till dig tidigare så har den svarta aldrig funnits i lager vilket vi heller aldrig gått ut med att den gjort. Om du fått annan information så beklagar vi det."2

Vi har aldrig gått ut med att den gjort ? Hahaha.
Hade jag haft "Bevis" typ printscreen hade jag skrivit till aftonbladet eller nåt nu.
Pinsamt är bara förnamnet.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk

Jag beställde en svart 32gigg på halebop onsdagen 16/9 då stod det på hemsidan någonting 4 veckor.
17-18/9 någon gång stod det att den fanns inne.
18/9 fick jag leveransbekräftelse på den, senare på kvällen såg jag den på posten med. Tyvärr är det helg så den kommer väll imorgon.
Så att det stod på hemsidan är det många som sett.
Jag tycker det var dåligt av dom att hålla på sådär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Haha, detta blir bara roligare och roligare.

"iPhone 3GS har aldrig funnits i lager.Om du har uppgifter utskrivet på detta tar vi gärna emot dem uppgifterna." - Från "Sophie" på k-service.

Det är ju kul eftersom jag fått dessa mails av supporten tidigare:

"Hej XxX Ja, de finns i lager. Men det kan ändå dröja ca 4 veckor innan de kommer." - Från en "Erika" på k-service.
"Hej XxX Vi har den i lager och det är därför det står att vi har den i lager." - Från en "Henrik" på k-service.

Halebop totalt värdelöst.

Skriv ett nytt mail och inkludera dessa motsägelser med namn på supportpersonalen och tidsslagen (hoppas att du har sparat mailan), och kräv en förklaring.

Skriv även att Aftonbladet förmodligen är intresserade av detta (vad är de inte intresserade av? )

Visa signatur
Permalänk

Bra förslag, då kommer det bli fart på dom.
Säkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Jag beställde en svart 32gigg på halebop onsdagen 16/9 då stod det på hemsidan någonting 4 veckor.
17-18/9 någon gång stod det att den fanns inne.
18/9 fick jag leveransbekräftelse på den, senare på kvällen såg jag den på posten med. Tyvärr är det helg så den kommer väll imorgon.
Så att det stod på hemsidan är det många som sett.
Jag tycker det var dåligt av dom att hålla på sådär.

OK, så då verkar det som om de hade dem i lager en kort tid och uppdateringen av hemsidan släpade efter. Case closed.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ja det kan mycket väl vara så att de hade några inne där en kort stund , sen kanske det var fler som beställde dem än vad det fanns telefoner kvar på lager så då blir det ju att någon får vänta dom där härliga 4a veckorna igen!

Jag väntar fortfarande på min 16gb svart som jag beställde den 26/8 dock..
På ons har det gått fyra underbara veckor av mailtittande,inläggsläsande och halebopsupport mailskickande, hoppas innerligt att jag får mig en leveransbekräftelse som sänt från ovan inom de närmaste dagarna!

Visa signatur

Praise the Lord and pass the Ammunition

Permalänk
Avstängd

Släpade efter? När jag beställde stod det 4 veckor precis som Tjon Geao !
Dagen efter fanns den i lager.
Men jag fick ingen leveransbekräftelse. Vafan ?
Dom har blåst mig helt enkelt.
Skitsamma. Köpte hos TRE istället.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Ja det kan mycket väl vara så att de hade några inne där en kort stund , sen kanske det var fler som beställde dem än vad det fanns telefoner kvar på lager så då blir det ju att någon får vänta dom där härliga 4a veckorna igen!

Jag väntar fortfarande på min 16gb svart som jag beställde den 26/8 dock..
På ons har det gått fyra underbara veckor av mailtittande,inläggsläsande och halebopsupport mailskickande, hoppas innerligt att jag får mig en leveransbekräftelse som sänt från ovan inom de närmaste dagarna!

Väntar fortfarande på min 16gb svart jag med och den beställdes den 19/8 o har inte hört ett ljud än. Hoppas verkligen den kommer denna vecka.

Permalänk

Telenor fick en större leverans förra veckan och skulle även få en i mitten av denna vecka.

Permalänk
Avstängd

Wow. Fick leveransbekräftelse nu idag?
Vad är det detta?
Supporten säger att dom Aldrig haft den inne och beklagagar misstaget. Nu är den redan på väg?
Har dom noll koll?

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Wow. Fick leveransbekräftelse nu idag?
Vad är det detta?
Supporten säger att dom Aldrig haft den inne och beklagagar misstaget. Nu är den redan på väg?
Har dom noll koll?

Av erfarenet lönar det sig att anta det, ja. Upphör aldrig att förvånas av den dåliga kommunikationen inom dessa företag. Få saker som gör mig så förbannad som när kundsupport och liknande svarar på frågor som de egentligen inte vet svaret på.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hämtade äntligen ut min telefon idag. Har nu suttit och lekt med den i någon timma. Har dock en fråga till de andra som har fått sin 3Gs från Halebop:

Har ni också lite smått problem med att aktivera telefonen? Startar telefonen med sladden i, iTunes igång, får upp "avvaktar aktivering", sen händer inget mer. Slocknar skärmen så slutar den att "avvakta aktivering".

Har ingen service så jag kan inte ringa med den.

Tyckte jag läste att det kan ta upp till en dag innan simkortet fungerar, men kan inte hitta det inlägget (är lite upptagen för att leta ).

Permalänk
Avstängd

Jag fick leveransbekfräftelse imorse 08.00 cirka.
Hur länge tog det innan "ni" kunde se på posten var den är?

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Galapagos: Tog drygt en halv dag innan det syntes. Fick min "dagen efter", skickades på fredag, fick den på måndag.

Permalänk
Avstängd

En halv dag ? Ok

Jag har väntat 11 timmar och 50 minuter exakt i skrivande stund.

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen

...
Har ingen service så jag kan inte ringa med den.
...

Min var likadan. Fick den 16/9 och den är fortfarande inte aktiverad. Har mailat dem nu o frågat om de kan aktivera mitt kort eller om det är nått fel på det.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 3GS 16GB i lördags från Tre, telefonen är sorterad av Posten och ligger i Jönköping. Porteringen genomförs om precis en vecka. Fick mess av Tre och Tele2 regelbundet under dagen med info om status på porteringen, slutligen en bekräftelse och porteringsdatum. Funkar det verkligen såhär smidigt och numret blir portat utan problem så är jag grymt imponerad.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk

Jag har med fått min nu.
Men den försöker få kontakt med 3g men det kan tydligen ta ett tag.

Permalänk
Avstängd

18.46 idag lämnades den in av Halebop i Alvesta.
Det innebär att jag har den imorgon varav AVIn kommer förmodligen på Onsdag.
Har läst att man måste ha AVIn med sig när man hämtar ut.
Det är ju avtalsbrev dom skickar som.

Vad är det för problem med 3g kontakt ni upplever?
Jag som trodde det var plug and play.

Ge gärna tips på vad jag ska göra när jag hämtat ut telefonen.

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk

Troligen kommer AVIn på tisdag samma dag som telefonen, det gjorde det för mig.
Ja det stämmer man måste ha AVIn med sig, det ska skrivas under för abonemang mm, jag fick skriva under på två ställen på AVin.
Jag väntar fortfarande på att den ska få 3g täckning, men det ska tydligen stå någonstans att det kan ta tid att få kontakt med nätet.
Annars har jag fixat allt med telefonen.
Ska bli kul när den kommer igång, mer än över nätet hemma.

Permalänk
Avstängd

Wow ännu en gång.

Den lämnades in 18.46 igår i Alvesta (Ligger längre ner än Jönköping.
Idag 06.50 cirka lämnade den Posten Företag här i Västerås vidare till mitt hämtställe, då kanske jag får AVIn redan idag också.
Hoppet finns:)

Mest imponerad är jag att den gick hela vägen från Alvesta direkt.
När jag beställer från komplett, Inet etc brukar den ju stanna i "Örebro mm";)

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte riktigt med nu.
Alltså när man beställt sig en Iphone 3gs med nytt abonnemang är det inte bara att köra igång på en gång då.
Kan det ta massa dagar innan 3g fungerar och kortet aktiveras?
Är inne på min 4e veckas väntetid nu och har inte fått nån leveransbekräftelse än(vilket betyder att jag har minst 2-5 dagars väntetid kvar när jag väl får min leveransbekräftelse).
Kommer jag få vänta några veckor till efter det innan telefonen fungerar som den ska?
Börjar bli fruktansvärt less nu, kollar mailen regelbundet i hopp om att den är på väg.

Det enda jag har fått är ett mail den 16/9 som lyder:

Hej!

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

Visa signatur

Praise the Lord and pass the Ammunition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Jag hänger inte riktigt med nu.
Alltså när man beställt sig en Iphone 3gs med nytt abonnemang är det inte bara att köra igång på en gång då.
Kan det ta massa dagar innan 3g fungerar och kortet aktiveras?
Är inne på min 4e veckas väntetid nu och har inte fått nån leveransbekräftelse än(vilket betyder att jag har minst 2-5 dagars väntetid kvar när jag väl får min leveransbekräftelse).
Kommer jag få vänta några veckor till efter det innan telefonen fungerar som den ska?
Börjar bli fruktansvärt less nu, kollar mailen regelbundet i hopp om att den är på väg.

Det enda jag har fått är ett mail den 16/9 som lyder:

Hej!

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

Har nu gått 24h och jag kan fortfarande inet ringa, sms:ao ch använda internet (dock kan jag använda internet med wifi).
Jag hade skickat ett mail till halebop, och de sa att mitt nummer används reda och fick ett nytt, men det går fortfarande inte att aktivera telefonen.

Permalänk
Avstängd

Okej...

Min går inte heller och ringa med..

/A

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Jag hänger inte riktigt med nu.
Alltså när man beställt sig en Iphone 3gs med nytt abonnemang är det inte bara att köra igång på en gång då.
Kan det ta massa dagar innan 3g fungerar och kortet aktiveras?
Är inne på min 4e veckas väntetid nu och har inte fått nån leveransbekräftelse än(vilket betyder att jag har minst 2-5 dagars väntetid kvar när jag väl får min leveransbekräftelse).
Kommer jag få vänta några veckor till efter det innan telefonen fungerar som den ska?
Börjar bli fruktansvärt less nu, kollar mailen regelbundet i hopp om att den är på väg.

Det enda jag har fått är ett mail den 16/9 som lyder:

Hej!

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

Är i samma situation som du, är också inne på min 4:e vecka nu och är riktigt less på det. Dessutom som du säger så läser man att det kan dröja innan man ens kan börja använda telefonen som en "telefon"...suckar...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Jag hänger inte riktigt med nu.
Alltså när man beställt sig en Iphone 3gs med nytt abonnemang är det inte bara att köra igång på en gång då.
Kan det ta massa dagar innan 3g fungerar och kortet aktiveras?
Är inne på min 4e veckas väntetid nu och har inte fått nån leveransbekräftelse än(vilket betyder att jag har minst 2-5 dagars väntetid kvar när jag väl får min leveransbekräftelse).
Kommer jag få vänta några veckor till efter det innan telefonen fungerar som den ska?
Börjar bli fruktansvärt less nu, kollar mailen regelbundet i hopp om att den är på väg.

Det enda jag har fått är ett mail den 16/9 som lyder:

Hej!

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

Jag fick min 3GS för 2 timmar sen från Tre, aktivera i iTunes och funkar perfekt att ringa/surfa direkt osv. Det ar nog under sarskilda omstandigheter det kan ta tid, men da ar det val snarare problem med abbonemanget och inte telefonen. Du kan nog utga fran att det fungerar. Jag kor pa ett temporart nummer nu, mitt gamla portas fran Tele2 om en vecka.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro