Permalänk
Medlem

ADSL eller ComHem

Tjena,

jag har haft Glocalnet 24/1 nu i ett par år och det fungerar sådär.

TPTEST

Detta är vad jag får ut dag/natt. Har kollat på ComHems hemsida och där kan jag få 24/10, Tror ni att i och med att min ADSL är så "låg" att ComHem kommer bli lika "segt"?

Är det värt o ta risken?

Jag har haft kabeltv bredband förut från Romeleåsens KabelTV i Veberöd (Skåne), och där fick jag ut 17Mbit Ner, 2Mbit upp på 24/1 anslutning. jag bor dock i Ystad nu, och kanske är bättre uppbyggt/uppgraderat här.

Kan tillägga att min fastighet är ansluten till ComHem. Om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Fråga vad din grannar får, men kommer troligen vara bättre än ditt ADSL så beställ!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

ComHem är mycket bättre än ADSL. ADSL är egentligen det sämsta man kan ha i dag, om man bortser från ett renodlat 56K-modem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Fråga vad din grannar får, men kommer troligen vara bättre än ditt ADSL så beställ!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spindel
ComHem är mycket bättre än ADSL. ADSL är egentligen det sämsta man kan ha i dag, om man bortser från ett renodlat 56K-modem.

Tack för svaren grabbar.

Jag tror också att ComHem kommer bli bättre. Vår fastighet är mycket gammal och jag tror inte tele-elektroniken har bytats på årtionde. Dock så har vi Data uttag för Comhem osv, så det borde vara lite nyare. Ska satsa på ComHem!

Permalänk
Medlem

COMHEM!

Jäklar vad najs ComHem är,

Förut; GlocalNet 24/1 @ 13.30/0.80Mbit,
Nuvarande: ComHem: 24/10 @ 28.1/13.2Mbit!

Jag får dock inte desssa beräkningar när jag gör TPTEST, men när jag laddar ner eller upp på andra håll så får jag ut detta.

Jag är riktigt nöjd!