Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Hmm, läste runt och folk verkade ha "problem" med att få igån sina 30 dagars tid i spelet. Utan man var tydligen tvungen att först betala för en månad för att få en månad gratis. Så fort jag såg att mitt konto var OK så avbröt jag betalningen för att få min gratis månad.

Man måste inte betala för att få 30 dagar. Man måste använda betalningsalternativ för att aktivera kontot. Det är för att bli av med kinafarmare osv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag tänkte höra mig efter om någon som lirar spelet kunde posta några få screenshots? Så man kan se lite mera hur spelet ser ut, klart det finns massa på internet men vore roligare o se lite mera av era.

Kommer förmodligen dra med en polare på onsdag och inhandla spelet och ge det en chans, verkar ju få en väldigt massa bra kritik

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Undra hur fördelningen av spelare mellan detta och WoW kommer bli, kommer helt klart påverka WoW's player base iaf. Tycker det känns positivt måste jag säga, WoW har haft mer eller mindre monopol när det gälller mmorpg.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Undra hur fördelningen av spelare mellan detta och WoW kommer bli, kommer helt klart påverka WoW's player base iaf. Tycker det känns positivt måste jag säga, WoW har haft mer eller mindre monopol när det gälller mmorpg.

Jag provar just nu AION men någon Wow dödare är det knappast.
Kommer helt klart fortsätta att spela Wow i samma takt som tidigare.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

så köpt aion nu och damn folk skojjar inte om köerna.. fan två timmars kö för att få spela

tur att jag iaf tankde och updaterade klienten i förtid.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
så köpt aion nu och damn folk skojjar inte om köerna.. fan två timmars kö för att få spela

tur att jag iaf tankde och updaterade klienten i förtid.

2h.. du skulle ha sett innan PS fixen kunde vara nära 5h kö.

Så alla som kan, snälla undvik att spela på Perento

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

New server [GER]Nerthus is going live in a bit. NA East Coast, English European and French servers are coming.
about 22 hours ago from Seesmic

http://twitter.com/aion_ayase

Som sagt det verkar som att dem gör vad dem kan för att så många som möjligt ska bli nöjda.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

ja, de ska bli skoj att se vad de gör åt köerna..

Som exempel, nu är de för fullt för att ens komma in i kön på alla engelska servrar..Man får klicka som en liten galning

Jag håller tummarna, och tror att de kommer fixa det. Men är rädd att EN ny server inte kommer hjälpa alls

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

fyfan så jobbigt det är med för lite quests...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
fyfan så jobbigt det är med för lite quests...

Vänta du..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vänta du..

http://img235.imageshack.us/img235/7706/lvl3044expis4.jpg

Men gäller inte det den asiatiska versionen? Dem la ju till en massa quester för den västländska.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

den där kan ju inte stämma! vore sjukt (tråkigt)såfall

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Men ARWWGG FFS ¤R%&/()=?

sitter 2 timmar i kö och sen efter en stund så blir jag disconnectad och kan inte äns sätta mig i kö igen utan det står bara att jag inte kan connecta pga för många användare.

Varför kan jag inte äns sätta mig i kö igen?!!!

Kom bara till lvl 5

Edit:

dock den lilla stund som jag var inne i spelet var riktigt nice.

gjorde en scout men kan inte riktigt bestämma mig för ifall jag ska köra som assasin eller ranger :/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

WANG är en nystartad helsvensk legion som söker lite äldre medlemmar,kravet är 18+ men undantag går att göra för familj,släkt och nära vänner.

Men framförallt så sträcker vi ut till oss som inte spelar lika mycket som vi brukade göra,utan spelar när vi har tid och känner för de, alla har vi viktigare saker än datorn att ta hand om; familj,jobb,djur och andra viktiga ting. Men till er som har mycket tid är självklart varmt välkomna ni med.

Kör Elyos på Perento
http://aiononline.se/listguilds.php?id=119

Permalänk
Medlem

Urk! köerna är helt vansinniga nu ju! kan inte ens ställa mig i kö på någon server för de är så överfulla! Efter många klick kommer man slutligen in som 2000/2000 i kön. Känns inte riktigt bra. Vet att det är tidigt i spelets liv o allt precis är uppstartat men man kan inte låta bli att känna sig lite lurad att man behöver betala månadsavgift för detta. I övrigt gillar jag spelet så här långt.

Permalänk
Medlem

tycker dom borde fixa så att ifall man blir disconnected och ansluter inom 5min så hamnar man längts fram i kön. Inte rimligt att sitta och köa i 2h och sedan bli tappa anslutningen efter en liten stunds spelande.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det går att ställa sig i kö om man matar.. men det är otroligt störigt. De borde öka på med servrar som man kan flytta sig till, blir det för många servrar så är det ju bara att slå ihop, gör ju inget eftersom pvp börjar först vid lvl 25 och det är av sådana anledningar jag tror få vill byta samt guilds etc.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

när hade dem tänkt fixa det här med att man inte kan logga in på servrarna, jag börjar bli riktigt less nu, när det tar 2 timmar att komma in i spelet varje gång man startar.

Permalänk
Medlem

Hej allihop jag ska köpa Aion nu på onsdag om jag får tag i det vill sega

tänkte bara höra om det kräver mycket på datorn ???? om man vill köra på typp max grafik som går här är mina dator delar jag kör med

Prossersor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 6400+ Socket AM2

Modekort: M4N72-E

Grafikort : Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics

Nätagregat : 850w

Ram minnen : Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 ::Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz

Hårdisk : en 500 med ms32 om jag inte mins fel :S

tack i förhand

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeXZoR
Hej allihop jag ska köpa Aion nu på onsdag om jag får tag i det vill sega

tänkte bara höra om det kräver mycket på datorn ???? om man vill köra på typp max grafik som går här är mina dator delar jag kör med

Prossersor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 6400+ Socket AM2

Modekort: M4N72-E

Grafikort : Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics

Nätagregat : 850w

Ram minnen : Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 ::Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz

Hårdisk : en 500 med ms32 om jag inte mins fel :S

tack i förhand

Det där ska inte vara några problem.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

oj så står man i valet och kvalet :/
en halv lvl kvar till 9 och jag vet inte alls vilken sub class jag ska välja.

kör scout så det är väl assasin eller ranger som gäller.. Några synpunkter?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
oj så står man i valet och kvalet :/
en halv lvl kvar till 9 och jag vet inte alls vilken sub class jag ska välja.

kör scout så det är väl assasin eller ranger som gäller.. Några synpunkter?

jag har en

Tar du ranger, var redo att de är sega fram tills 16 eller 19(beroende på person) inte förens på 16 får du din första Chainskill för bow.

Utöver det ta det du vill

För er som ville se lite av spelet, så postar jag nåra screens nu.

Spelar Asmodian Templar på Perento(Targetself). Har även en level 15 Ranger som jag inte vill spela vidare på

Så här ser det ut när man soulbindar ett item

Im runnin, im runnin (detta var innan jag kom på att jag kunde begära min in-game items vilket är en helm^^)

Chillin' mid air

Fightin'

Marketstreet i Pandamonieum(stavning?^^) Level 13 Templar

Om ni undrar, så har jag Midnight setet på mig.

Tack för denna gången, nu ska jag sova.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vänta du..

http://img235.imageshack.us/img235/7706/lvl3044expis4.jpg

Bra att du använder 1.0 som fakta.

T.ex.

Här är en quest som gert 2m xp vid lv 40

http://www.aionwh.com/quest.php?id=1719

Bara DEN questen i sig 'failar' hela den bilden där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
jag har en

Tar du ranger, var redo att de är sega fram tills 16 eller 19(beroende på person) inte förens på 16 får du din första Chainskill för bow.

Utöver det ta det du vill

För er som ville se lite av spelet, så postar jag nåra screens nu.

Spelar Asmodian Templar på Perento(Targetself). Har även en level 15 Ranger som jag inte vill spela vidare på

Så här ser det ut när man soulbindar ett item
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Aion0016.jpg

Im runnin, im runnin (detta var innan jag kom på att jag kunde begära min in-game items vilket är en helm^^)
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Aion0019.jpg

Chillin' mid air
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Aion0024.jpg

Fightin'
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Aion0020.jpg

Marketstreet i Pandamonieum(stavning?^^) Level 13 Templar
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Aion0021.jpg

Om ni undrar, så har jag Midnight setet på mig.

Tack för denna gången, nu ska jag sova.

Tack så mycket för lite bilder RedFlip

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
tycker dom borde fixa så att ifall man blir disconnected och ansluter inom 5min så hamnar man längts fram i kön. Inte rimligt att sitta och köa i 2h och sedan bli tappa anslutningen efter en liten stunds spelande.

Exakt detta finns redan.
Blir du D/C har du 5min på dig att logga in igen för att slippa köa.
Ibland får man att servern är full men bara man fortsätter att försöka så kommer man in och även förbi kön.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cequence
Exakt detta finns redan.
Blir du D/C har du 5min på dig att logga in igen för att slippa köa.
Ibland får man att servern är full men bara man fortsätter att försöka så kommer man in och även förbi kön.

Detta stämmer
Som sagt, så kan den säga att servern är full men du kommer komma in

Om någon önskar fler screens så kan jag fixa lite ikväll

Ikväll blir målet level 16 innan jag ska sova, hihi.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Det här skulle lika gärna kunna vara en tråd om Age of Conan för ett år sedan. Folk klagar på servrarna och de få som lyckats levla klagar på att det inte finns något att göra.
När ska spelmakarna förstå att vi inte vill ha grind-quests utan finurliga och engagernade uppdrag?

Permalänk
Medlem

så blev assasin tillslut. får se kanske drar en ny gubbe tar inte direkt lång tid att ta sig till lvl 10. Samt att jag glömde ändra rösten på gubben..

här kommer en screenshot.

http://img143.imageshack.us/img143/7245/aion0002r.jpg

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Det här skulle lika gärna kunna vara en tråd om Age of Conan för ett år sedan. Folk klagar på servrarna och de få som lyckats levla klagar på att det inte finns något att göra.
När ska spelmakarna förstå att vi inte vill ha grind-quests utan finurliga och engagernade uppdrag?

Går dock ej att jämföra AoC med Aion

AoC hade en del andra problem som var emot dem.

Har än så länge inte märkt av grindande, förrutom när jag själv grindande. Och du får tillräckligt med XP av mobs för att de inte ska vara lönslöst utan givande
Sen är jag iofs en sån som älskar att slå igång lite skön musik och slögrinda i ett par timmar, hehe.

Ragin Pig: Hoppas du blir nöjd med din Assassin

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Det här skulle lika gärna kunna vara en tråd om Age of Conan för ett år sedan. Folk klagar på servrarna och de få som lyckats levla klagar på att det inte finns något att göra.
När ska spelmakarna förstå att vi inte vill ha grind-quests utan finurliga och engagernade uppdrag?

Skulle oxo vilja see ett mmo med finurliga och engagerande uppdrag. i dagsläget har det aldrig gjorts några inte i något SP eller MMO spel i huvud taget.

För de flesta är quest enbart ett sett för dem att spela, då de inte klarar av att hitta på sina egna quests, de behöver orders vart de ska gå o levla o.s.v.

För mig tycker jag det är ganska skönt att bara fokusera på att mörda monster istället för att gå runt som en jojo och göra trista quests.

Dessutom är Aion uppbygt på att det går ungefär lika fort att mörda mobs som att göra quests. Inte som t.ex. WOW där det går förbaskat trögt att mörda mobs för att levla.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.