Permalänk
Medlem

problem med router och nätverk

Köpte nyligen en dlink DIR-655 och har telia upp till 24mbit. Ibland (upp till 10 ggr/dag) lägger internet av i några sekunder. detta är extremt störande då t.ex. min musik som spelas via airport express lägger av.

Upplevde inte detta problem med den gamla routern som är en 5 år gammal dlink. Trodde dir655 var en riktigt bra router?

vad är felet? lösning?

Permalänk
Medlem

Kör du det trådlöst eller nätverkskabel i routern?

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

datorn och ariporten är trådlösa

Permalänk
Vila i frid

Har du senaste firmware installerat?
ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/dir-655/drivers_firm...

Annars är det förmodligen det gamla vanliga, att Windows Wireless Zero Configuration automagiskt går ut och kolla om det finns en bättre trådlös anslutning tillgänglig. Går att ställa in under nätverksegenskaper i respektive dator.

Permalänk
Medlem

hmm. hur installerar man det där?

förstod inte riktigt det andra heller.

Permalänk

Hej ztigg,

Om du skickar ett pm till mig med dina kontaktuppgifter (telefonnummer eller personnummer) så kan jag se om modemet tappar kontakten eller om det är något galet med DHCP-förhandlingen från routern.

Mvh,
Simon Brännström
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan vara värmeproblem. Ställ DIR-655'an på högkant (använd foten som följde med).