Permalänk
Medlem

Xfx 8800 Gtx

Hejsan!

Jag äger ett ovanstående grafikkort och jag har fått problem med det. Köpte det för omkring ett år sedan och tills nu har jag inte haft problem med det.

Så fort jag kör igång ett mer krävande spel, så går det omkring 10 minuter och då börjar spelet hacka, visa rosa pixlar på skärmen och till slut crasha. Ibland blir det bara en blackscreen med bara någon detalj av spelet kvar på skärmen; tex vapnet. ( Call of duty 5 )

Hade för mig att det var mitt grafikkort som överhettas men jag testade det under "idle" mode och under gaming mode".

Under idle mode ligger det på 70.C och under full gaming 82.C

Alla forum jag har läst står det att det beror på överhettningen, men det överhettas inte hos mig? Vet någon vad problem är; eller någon som har haft något liknande?

Jag har de senaste drivrutinerna, och det har varit samma sak under äldre drivrutiner.

Tack i förhand
Karemzo

Permalänk
Medlem

Re: Xfx 8800 Gtx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karemzo
Hejsan!

Jag äger ett ovanstående grafikkort och jag har fått problem med det. Köpte det för omkring ett år sedan och tills nu har jag inte haft problem med det.

Så fort jag kör igång ett mer krävande spel, så går det omkring 10 minuter och då börjar spelet hacka, visa rosa pixlar på skärmen och till slut crasha. Ibland blir det bara en blackscreen med bara någon detalj av spelet kvar på skärmen; tex vapnet. ( Call of duty 5 )

Hade för mig att det var mitt grafikkort som överhettas men jag testade det under "idle" mode och under gaming mode".

Under idle mode ligger det på 70.C och under full gaming 82.C

Alla forum jag har läst står det att det beror på överhettningen, men det överhettas inte hos mig? Vet någon vad problem är; eller någon som har haft något liknande?

Jag har de senaste drivrutinerna, och det har varit samma sak under äldre drivrutiner.

Tack i förhand
Karemzo

Spelar ingen roll vad dina mätningar säger, det är överhettning. Skulle gissa att du har dammproblem om det är ett år gammalt. Köp tryckluft på burk och blås ur det och testa igen. Om du orkar så kolla först om det blir någon skillnad att köra med hassisidan öppen, öppet fönster osv.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

morn!
Gör först som han säjer över!
Kolla om damm e felet?
Annars kanske du ska ta o läsa lite här då så kanske du fixar ditt kort...
Kan ju vara värt att kolla?

/SvinVild

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Kan vara Windows relaterat också...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz