Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Jag såg inte en enda bild på baksidan utan bakplåt, men jag kanske missade det.

Fanns nån bild när dom visade hur moderkortsplåten böj försvårade kabeldraging, så det går att ta loss den.
/ A.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Syns inte så mycket. Men en liten bit av sidan/baksidan.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Och där kom den responsen endast en osäker människa kan komma med.

Nej jag är inte rik men jag gillar bra chassin som datorn kan "växa" i.
Vill inte byta chassi för ofta för att det blir för varmt eller trångt eller fult.

Hellre köper jag ett stort, dyrt, svalt och självklart snyggt chassi på direkten.

Känner exakt lika så jag kan bara hålla med.

Men måste ändå gratulera Fractal Design till bedriften att konkurrera ut P18x på Swec ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
...Men måste ändå gratulera Fractal Design till bedriften att konkurrera ut P18x på Swec ;-D

De är inte klart än Alla användare måste ju få tycka till också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderOskar
Jasså? Det låter ju helt underbart!
Har du säkra källor? Länka mig tack!

Säkra och säkra... I slutet av denna film på youtube där en "talesman" eller vad de kallas från Corsair visar upp 800d så ställs frågan och han säger att en billigare variant är på väg. Dock kan han inte uttala sig om några detaljer.

Länk till filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=oO7JOFpU3E4&feature=related

Det är i slutet, kolla från ca 6:30 min om du inte vill se hela.

Kan dock inte tänka mig att det kommer att ligga lika bra som Define r2 i pris men det kan kanske vara bättre också, vem vet. Ingen som hört något mer om Corsairs nya chassi? Tror vi har en värdig konkurrent där, time will tell =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke

Länk till filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=oO7JOFpU3E4&feature=related

Det är i slutet, kolla från ca 6:30 min om du inte vill se hela.

Kolla 06:56 - vad säger han? Gorecast chassi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderOskar
Kolla 06:56 - vad säger han? Gorecast chassi?

Hmm, ja det låter som att han säger så, vet inte vad han menar med det i så fall, vet inte vad det är för ord.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett underbart chassi för det priset, blir nog detta till mitt nya system Någon som har någon uppfattning om hur ljudnivån/värmen kommer förändras men några fler fläktar? Typ med 2 Fractal Design 140mm?

Permalänk
Inaktiv

Problemet med CPU plåten är förmodligen pga. att detta MBO har CPUn ganska ovanligt långt bort från kanten av MBO. Vilket är faktiskt riktigt skönt för annars blir det problem med att installera större kylflänsar så att fläktarna blåser ut i stället för mot toppen av chassit.

Mycket trevligt chassi. Inget för mig personligen men blir nog perfekt för mina föräldrars nya system.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bater
Verkar vara ett underbart chassi för det priset, blir nog detta till mitt nya system Någon som har någon uppfattning om hur ljudnivån/värmen kommer förändras men några fler fläktar? Typ med 2 Fractal Design 140mm?

Har läst användarrecensioner om Fractals fläktar, och de ska tydligen vara jättetysta. Nån skrev att man knappt hörde dem när man hade örat emot. Om det är sant vet jag inte...

Permalänk
Medlem

skulle jag köpa ett chassi skulle jag nog valt detta !

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem

titan modellen e läcker.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

fyfan va nöjd jag kommer bli har beställt detta, så kommer komma ett galleri så fort jag får hem det i brevlådan!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderOskar
Kolla 06:56 - vad säger han? Gorecast chassi?

lower cost chassi , säger han...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

nu vill jag byta chassi, synd att jag inte har pengar eller ork =P får sitta kvar me mitt 182, men detta chassi hade jag gärna bytt till! Jag gillar många fläktar och sen att det var 140mm på många av dom var ju riktigt bra. Sen äntligen ett chassi där fläktarna sitter där dom borde. Det bör bli riktigt bra temps om man stoppar i fläktar där det finns plats. Hoppas någon kan ge oss lite temps med full config

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
Hur står denna emot antecs p182/p183 chassin? tänker på ljudnivåer och temperaturer.

Du får nog vänta på en recension från SPCR ( om de tänker göra en ) för att få svar på det.
Personligen tror jag att det kommer att hänga mycket på vad det är för saker du stoppar in i chassit, R2 ser onekligen mer flexibel ut än p18x serien.

För mej är fortfarande lösningarna i p182 bättre, men vet inte om jag hade köpt ett p183 i dagsläget med tanke på prisskillnaden...........

Permalänk
Medlem

har beställt Svarta från Dustinhome och leverans 16:e tror dock ska byta till den Titan varianten den var inte inlagt då jag förbeställde...

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Dessutom beror det väll lite på hur materielet är behandlat?

Ja och temperaturen kan spela en stor roll. Den där prototypen är ju antagligen i rumstemperatur

Permalänk
Medlem

Ja man blev lite sugen att beställa en sådan burk! Men jag undrar om mina prylar komer att bli för varma i den.
Jag har Ausus Rampage Formula, CPU Intel 8500 med kylare Cooler Master Gemini II och 2st grafikkort 4870 i CrissFire.
Är det någon som har en synpunkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke66
Ja man blev lite sugen att beställa en sådan burk! Men jag undrar om mina prylar komer att bli för varma i den.
Jag har Ausus Rampage Formula, CPU Intel 8500 med kylare Cooler Master Gemini II och 2st grafikkort 4870 i CrissFire.
Är det någon som har en synpunkt?

Det tror jag inte. Det finns 7 fläktplatser sammanlagt men 2 kommer bara med när du köper lådan

Permalänk

undrar me lite över temperaturen, ska jag köpa till några xtra fläktar direkt när jag beställer?
Kommer köra me ett 5870 (antagligen ett till senare), i7, WD hdd, corsair 650 nätagg.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
Det tror jag inte. Det finns 7 fläktplatser sammanlagt men 2 kommer bara med när du köper lådan

Ok, tackar, då får det nog bli ett sådant.

"CrissFire", en ny standard jag hittat på hehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke66
Ok, tackar, då får det nog bli ett sådant.

"CrissFire", en ny standard jag hittat på hehe...

^^ kommer nog själv köra med 7 fläktar också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
http://www.sweclockers.com/imagebank/200910/Definer2_l-19001....

Syns inte så mycket. Men en liten bit av sidan/baksidan.

MVH

ser ju ut som att den där gummibiten håller på att lossna ? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
ser ju ut som att den där gummibiten håller på att lossna ? :S

Nja, ja jo kanske. Men stog det inte i recensionen att dom var hårda och kunde lossna(?)

MVH

EDIT

Citat:

"Att dra sladdar underlättas annars betydligt av de gummiförsedda hål som Fractal har gjort längs moderkortsplåtens kant. Förutom att gummipackningen är lite styv och har en tendens att lossna fungerar systemet bra."

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett chassi i min smak, ska just bygga nytt system och har CPU, Mobo, minnen, Nätagg liggande här....tänkte använda mitt "gamla" Antec p180 men då såg jag detta.

La en beställning hos Inet idag

Permalänk
Medlem

hmmm. skulle inte priset på 695:- vara till den 15 nov? Såg att Dustin redan höjt priset till 749:- på den svarat varienten..jaja, blir att beställa från Inet istället då..

Visa signatur

i5-750 @2.8Ghz | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 2x2 GB | Gigabyte P55-UD3R | Asus GeForce 8600 GT 512MB | Corsair VX450W | Fractal Define R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perssons
hmmm. skulle inte priset på 695:- vara till den 15 nov? Såg att Dustin redan höjt priset till 749:- på den svarat varienten..jaja, blir att beställa från Inet istället då..

Dom får ju endast ett viss antal chassin och dom kan ju alla vara förhandsbokade och dom får inte in några nya förrens efter den 15 nov... ... kanske?

Men wtf ja ser ingen anledning att beställa från dustin när inet har fri frakt

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Dom får ju endast ett viss antal chassin och dom kan ju alla vara förhandsbokade och dom får inte in några nya förrens efter den 15 nov... ... kanske?

Men wtf ja ser ingen anledning att beställa från dustin när inet har fri frakt

sambon studerar, så hade haft studentrabatt + fri frakt där nu, men med studentrabatt blev det nu 730:- inga större pengar att bråka om men lite störigt att de höjt precis när man ska in och beställa...

Visa signatur

i5-750 @2.8Ghz | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 2x2 GB | Gigabyte P55-UD3R | Asus GeForce 8600 GT 512MB | Corsair VX450W | Fractal Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perssons
hmmm. skulle inte priset på 695:- vara till den 15 nov? Såg att Dustin redan höjt priset till 749:- på den svarat varienten..jaja, blir att beställa från Inet istället då..

Hm jo de är väl möjligt, men om dom höjer priset på chassit redan innan lanseringen då de sagt att det ska kosta si och så tills 15 november så blir i alla fall jag lite missnöjd Det vore lågt tycker jag. Hoppas åtminstone att inet står fast vid 695:- tills den 15 nov för det blir där jag handlar ifrån så småningom, om det nu blir ett köp, vilket det troligtvis blir =D