Permalänk

HjÄlp !!!!

hej, riktigt skummt fel, kör en bärbar ny pc (compaq) som mediacenter tills min riktiga htpc är tillbaka efter lagning, troligtvis moderkortfel

Hur som helst, jag har vista i den bärbara o nvidia grafik,har hdmi utgång och kör den till min projje, en ny epson hd... bilden kommer upp MEN jag ser alltså inte musmarkören, och jag har provat både clone, dulaview och single, men får fasiken aldrig upp musmarkören oavsett inställningar, jag är ganska bra på datorer(tydligen inte ) och kan mutimedia ganska bra, men nu står jag still, fattar noll...

Det skumma är att musmarkören syns hela tiden på datorskärmen.

EN sak till: när jag kör en dvd så blir bilden litekass på projjen bara, panoreringar i sidled blir styckade, precis som om vertical sync inte var på och panoreringar i höjdled ser ut som om bilden var i vågor, typ i ett akvarium, har aldrig sett detta felet innan ??

alltså bilden från dator till projje via hdmi när man kollar dvd funkar supernajs med alla mina andra datorer(har 2 till, hehe) , jag har även provat olika dvdprogramm utan resultat.

Någon som har nån ide ???

Är detta mjukvaru relaterat, typ dåliga drivrutiner(tror jag inte), eller mer som jag tror, nån inställning jag missat, jag kan inte med Vista alls,,, eller kan de vara kabeln som är lite kass(dålig kvalle),, men jag har erfarenheten av att en hdmi kabel funkar eller inte, och funkar den dåligt så blir det mer macroblock, typ pixlar o så, men de har jag inte..

blir galen snart..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

Kan inte svara på problemet med muspekaren.
Däremot om det är "tearings" du upplever när du kollar på dvd så läste jag på något forum att det kan bero på att vista aero inte är igång. tror det var något med att v-sync inte fungerar fullständigt utan aero.
(någon kanske vet mer?)

Ska kolla under kvällen om jag kan hitta länken till dig.

Visa signatur

Main;| Antec Sonata III | MSI X38 Diamond | E6750 G0 @ 3,65 | Arctic Cooling Freezer | ASUS EAH4850 | 2x2 Kingston HyperX DDR3 1600 | Vista Ultimate x64 |

Media;| ASUS E35M1-M | E350 @ 1,8 | 2x2 Corsair XMS 1333 | ASUS EAH 5450 | Media Portal 1.2.1 |

Permalänk

ok, ska prova stänga av vista aero, men visst är de skummt at man inte ser musmarkören, e ju skitkasst...

har inte compaq provat o koppla hdmi från datorn innan dom tillverkade denna modellen, fattar noll, datorn är ju så gott som ny, och att en hdmi kontakt inte skulle kunna nyttjas är ju blää..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Re: HjÄlp !!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av musse pigg
EN sak till: när jag kör en dvd så blir bilden litekass på projjen bara, panoreringar i sidled blir styckade, precis som om vertical sync inte var på och panoreringar i höjdled ser ut som om bilden var i vågor, typ i ett akvarium, har aldrig sett detta felet innan ??

Kör du upplösningen på projjen i 50 hz? T.ex 720p/50
PAL filmer skall köras i 50hz annars får du ryckningar i bilden.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1