Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
om du startar om xboxen , så lär du väll knappast behöva installera disc 2 igen.
funkar det inte att bara köra in disc 1 och trycka play ?

Det verkar som Disc 2 inte ens installerar. Den tjatar om det varje gång, men det verkar bara vara någon bonus disc vilket fall som helst. Det gick att välja att inte installera den. Så nu har man börjat sin vandring till toppen av förareliten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Helt ärligt kan man inte ens på hastighetsmätaren att visa km/h istället för mp/h?!

Men.. Options inne när du race'ar, där du kan stänga av Rewind Message och annat.

Override om du installerat spelet (disc 1) först kan det bli problem.
Och man kan inte installera disc 2 på hårddisken ute i menyerna, det måste göras ingame (bara utifallatt du inte visste det) annars blir det också klydd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Men.. Options inne när du race'ar, där du kan stänga av Rewind Message och annat.

Override om du installerat spelet (disc 1) först kan det bli problem.
Och man kan inte installera disc 2 på hårddisken ute i menyerna, det måste göras ingame (bara utifallatt du inte visste det) annars blir det också klydd.

Jag har installerat disc2 på hårddisken. Kan jag ändra till km/h under racets gång eller va?

Edit: Hittade det, tack så mycket.
Stod väldigt konstigt bara.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Nä jag svarade till den ovanför också, bara den första meningen va till dig XD

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man inte kan ställa in att clutch ska vara på RB..

Skulle man inte kunna ställa in cockpit view?

edit: förövrigt blev det en limited för mig med. "100kr till så får du limited" kunde inte motstå! haha

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt nu innan jobbet. Desvärre gällde inte Aftonbladet grejen på LE versionen. Men som tur var hade jag ett par hundra på gamekortet så lite rabatt fick man iaf.

Permalänk
Medlem

Installerade också disk1 först utifrån xbox dashboard. Sen slängde jag in disc2 direkt efter (i xbox dashboard).
Väl sen i forza3 startmeny kommer det upp "install disc2?" likafanken ???
Provade att jucka in disc2 och sen vänta lite för att sen uppmanas att flänga tillbaks disc1 men inte fanken händer det något

Får väl bita i det sura äpplet och ominstallera allt då. Man vill ju ha allt på hårddisken liksom

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Installerade också disk1 först utifrån xbox dashboard. Sen slängde jag in disc2 direkt efter (i xbox dashboard).
Väl sen i forza3 startmeny kommer det upp "install disc2?" likafanken ???
Provade att jucka in disc2 och sen vänta lite för att sen uppmanas att flänga tillbaks disc1 men inte fanken händer det något

Får väl bita i det sura äpplet och ominstallera allt då. Man vill ju ha allt på hårddisken liksom

Raderade hela installationen och grundinställde xboxen, och då funkar det att installera Disc 2.

Permalänk
Medlem

Kom på att man kan ju ha disc2 i boxen och sen från dashboard ta gula Y. Därefter kan man ta "uninstall disc2 from harddrive" :).
Sen när jag startat om med disc1 i så kunde jag inifrån spelet ominstallera disc2. Och det hoppade igång så fint nu så

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Men hur svårt är det? Jag skrev precis om det här ovanför

Installera INTE disc 2 i dashboard. Det är en DLC fil, inget annat!
När du installerar disc 2 i dashboard så blir det massa fel för den försöker installera det som om det vore ett spel med "Games/Forza3" osv, medans den i själva verket typ bara är en exe fil / zipfil med massa konstiga filer som endast känns igen när spelet är startat.
Precis som när du installerar uppdateringar till ett spel.

Turn 10's rekommenderade instruktioner:

1. Insert Disc 1. Play the game.
2. Insert Disc 2 when it asks ingame, install content.
3. Hit ok / enter the menu, quit the game.
4. Install Disc 1 from the dashboard as usual.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Men vafan, man är ju så ivrig när man får hem spelet att man inte hinner läsa allt som skrivs på alla forum el. dylikt

Men hursomhaver så funkar det ju nu

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Fattar inte varför man inte kan ställa in att clutch ska vara på RB..

Skulle man inte kunna ställa in cockpit view?

edit: förövrigt blev det en limited för mig med. "100kr till så får du limited" kunde inte motstå! haha

http://forzacentral.com/forum/showthread.php?t=33049 där har du guide på hur du ställer in cockpit view

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem

hahah vad är de med folk som inte ens lyckas få igång spelet? har ni aldrig suttit vid en dator o installerat spel..exakt samma som här..stoppa i ettan först..vänta tills den säger till att den vill ha tvåan..tada..färdigt..även en blind apa klarar av det där lol

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hahah vad är de med folk som inte ens lyckas få igång spelet? har ni aldrig suttit vid en dator o installerat spel..exakt samma som här..stoppa i ettan först..vänta tills den säger till att den vill ha tvåan..tada..färdigt..även en blind apa klarar av det där lol

Så här gjorde jag.

1.
Installera spelet på hårddisken (Disc 1)

2.
Startade spelet och fick en förfrågan om jag ville installera Disc 2. Jag valde att installera Disc2 och blev ombedd att sätta in den och vänta. Skivan varvar upp och några sekunder senare vill den ha Disc 1 igen.

3.
Jag stoppar in Disc 1 och väntar, inget händer, kan inte ens trycka ut Skivan igen, utan måste starta om xboxen.

Så jag gör allt i den ordning man ska göra, men tydligen måste man installera Disc 2 först av någon konstig anledning. Inte ett dugg logiskt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Helvete sluta läska mig med installation!!!! Måste stå ut ända tills måndag :(:(:(

Permalänk
Medlem

jag med

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Fått hem det. Grymt najs

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Har bara en sak att säga: Underbart spel !

Permalänk
Medlem

Går det mycket fortare om man installerat spelet på hårddisken eller?

Permalänk
Medlem

Mitt spel laggar fast i freeplay när banan laddas, karriärläget funkar dock prima :/

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Går det mycket fortare om man installerat spelet på hårddisken eller?

Lär ju iaf vara tystare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har Limited edition men jag kan inte hitta t.ex:

2005 DB9 (Forza Motorsport 2 European Cover Car) [image] ~FM3 LCE Exclusive Collector's Car Pack~

Vad menas med dessa? Hur finner man dem?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Fick det med posten idag av Dustinhome.se....

FYFAN, vad bra bilspel!!!! Det har allt man kan begära av ett konsolbilspel.

Jag är lite nördig och brukar köra replay efter loppen och kolla in hur däcken omformas vis svängar etc.

En fråga dock...

Hur hämtar jag hem det dära "extra spelmaterialet" som låg i fodralet?

Står att jag kan ladda ner fler bilar och banor bla.

- sk. "benchmark high speed ring track packs"... En fysisk lekplats med 12 öppna betongbanor...

- 10 legendariska bilar från klassiska bilmässor runt om i världen.

- 18 banor från Forza 1 och 2.

Så här står det:

"Instruktioner för att användakoden för extra spelinnehåll:

1. Tryck på XBOX Guide-knappen (den runda silverfärgade knappen) på din kontroll. 2. Logga in på Xbox live. 3. Välj Marketplace 4. Välj RedeemCode (Utnyttja kod), ange din kod och tag del av det roliga!

Har skrapat koden på kortet, men HUR FAN hittar jag addonsen och hur skriver jag in redeem koden????? Jag hittar ju inte detta alls??? =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Fick det med posten idag av Dustinhome.se....

FYFAN, vad bra bilspel!!!! Det har allt man kan begära av ett konsolbilspel.

Jag är lite nördig och brukar köra replay efter loppen och kolla in hur däcken omformas vis svängar etc.

En fråga dock...

Hur hämtar jag hem det dära "extra spelmaterialet" som låg i fodralet?

Står att jag kan ladda ner fler bilar och banor bla.

- sk. "benchmark high speed ring track packs"... En fysisk lekplats med 12 öppna betongbanor...

- 10 legendariska bilar från klassiska bilmässor runt om i världen.

- 18 banor från Forza 1 och 2.

Så här står det:

"Instruktioner för att användakoden för extra spelinnehåll:

1. Tryck på XBOX Guide-knappen (den runda silverfärgade knappen) på din kontroll. 2. Logga in på Xbox live. 3. Välj Marketplace 4. Välj RedeemCode (Utnyttja kod), ange din kod och tag del av det roliga!

Har skrapat koden på kortet, men HUR FAN hittar jag addonsen och hur skriver jag in redeem koden????? Jag hittar ju inte detta alls??? =/

Bilarna får du köpa. De ligger blandade med de vanliga bilarna.

+1 på hur man använder temat som kommer med etc.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

ursäkta kvaliten.. Men denna bilden fick ett ganska realistiskt utseende tycker jag
m3 turbo med weld drag fälgar
Synd att man inte kan kasta på riktiga klister påsar där bak så man får bättre fäste!:)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Syrrans Volvo C30 som jag hjälpte till att måla lite roligare

YouTube på Rosa C30 och så en när hon får Drifter av misstag, tyvärr försvann ljudet från den filmen.

Permalänk
Medlem

När man ska ladda upp bilder, är det bara att trycka "upload to forefront" eller va det nu står?
Så man måste ha Guld för att göra det i så fall?

Permalänk
Inaktiv

KAn vi inte göra en egen tråd för Forza 3 bilder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
När man ska ladda upp bilder, är det bara att trycka "upload to forefront" eller va det nu står?
Så man måste ha Guld för att göra det i så fall?

Filmer och Bilder är bara välja upload to storefront ja och sen trillar man bara in på http://forzamotorsport.net och loggar in på sitt vanliga Xbox konto och väljer My Forza. Max 1 film får vara uppladdad åt gången dock och det tar tid. Om man behöver guld vet jag inte, bara prova antar jag. Bilder går fort att ladda upp.

Permalänk
Inaktiv

Forza 3, Bilder på din/dina bilar

Hittade ingen tråd för forza 3, så jag startar en.
Här visar man upp sina bilar man kör med. Kommer med bilder senare.

Så nu vill jag se era skapelser...