Mobil att anteckna med ute under vintern

Permalänk
Medlem

Mobil att anteckna med ute under vintern

Ca 30 min per dag är jag ute och antecknar lite kort till lektioner som jag lyssnar på med en mp3 spelare.
För tillfället så antecknar jag i notes på en Ipod touch och för sen över till Evernote för att synka det till datorn.

Nu under vintern så kommer det dock inte att gå längre då jag använder handskar och är då ute efter en ersättare.
Kraven är alltså wifi, bra tangentbord och möjlighet att köra Evernote eller liknande program där man kan använda sig av taggar.
Just nu funderar jag mellan nokia E72 och nokia N900.

Jag anser att E72an är snyggare och tar mindre plats i fickan. Eftersom det är ett mindre tangentbord så är jag osäker på om det kommer gå för långsamt att anteckna med den? Texten jag skriver på en dag är lite mer än denna post.

N900 är mera avancerad och jag kommer nog vara nöjd med den längre. Dock så känns den lite overkill då jag arbetar hemifrån och inte kommer använda mig av dess funktioner så mycket.

Någon annan mobil jag bör fundera över? Vet ej om n900 har ÅÄÖ, men det är ett stort + om det finns på mobilen. Enbart touchscreen är jag ej intresserad av.

Permalänk
Medlem

N900 ska väll ha ÅÄÖ. det jag ställer mig frågande till, kommer du kunna trycka på så små knappar med vantar/handskar på?

finns ju speciella vantar för iphone med

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
N900 ska väll ha ÅÄÖ. det jag ställer mig frågande till, kommer du kunna trycka på så små knappar med vantar/handskar på?

finns ju speciella vantar för iphone med

Ok, det låter bra.
Jag har ganska små händer och att trycka på knapparna på en nokia 6220 funkar bra, så antar att det bör funka på en n900 också.
Kommer nog använda med tajta små handskar och blir det för kallt får jag ta ett varmare par utanpå men klippa bort tyget vid tummen.

Har kollat på handskar för touchen men de hade väldigt lång leveranstid enligt några poster på ett forum och jag vill inte vänta 1-2 månader på att få dem.

http://www.dotsgloves.com/

Permalänk
Medlem

ja kan du trycka på 6220´s knappar me vantar på så kan det ju funka. nokia e75 då?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på den, men tyckte inte att den var så snygg.
Läste dock lite mer om n900 och det blir att jag tar den ändå.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

nokia 5800 och 5530 använder resisiv skärm vilket möjliggör skrivande med vad du än vill, alltså kan du skriva med handskar. Dock är mobilerna full-touch och utan tangentbord, men eftersom du brukar använda ipod touch borde du vara van vid full touch skrivande i qwerty-mode?

Och nej, iphone och nokias 5800/5530 använder inte samma touch-teknik

iphone = kapacitiv = mäter statisk elektricitet (t.ex. fingrar)
nokia 5800/5530 = resisiv = motståndskänslig (vad som helst som kan skapa tryck fungerar bra)

Permalänk

En sån här är en kanske lite billigare lösning än en ny telefon.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?