Permalänk

vill ha ny mus nu!!!

Hejsan alla Swec nu är jag sjukt trött på min Razer lachesis... och vill ha en ny

det ända som den gör är strular för mig...har hafft den i över ett år och vissa firmware uppdates har fått den att bli bättre men det är knappt... nu på sissta tiden när jag spelar spel...(oavsett vilka) så kan musen få försig att hoppa upp i vänstra hörnet på rutan eller i 3D spel så stirrar man rakt upp i det blå utan förvarning rätt störigt när man spelar online spel mot andra spelare.... så nu vill jag ha en ny mus står inte ut med den här skit musen längre .... men det är ju en hel uppsjö av möss där ute och jag vill ha tag på en liknande mus...jag gillar mäss med flera knappar som man kan konfigrurera diversse olika tangenter o funktioner på men http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga känns lite som en overkill i det fallet... det räcker med dom som lachesis har dvs två på var sida om musen och två på ovansidan... (jag kan klara mig utan dom på högersidan...)

vad har ni erfarna personer som förslag åt mig ekonomin är inga problem så fram med monster mössen bara ...

ursäkta om mitt inlägg känns rörigt...jag är inte van att skriva inlägg i forum och om det skulle finnas stavfel så ursäkta för dom med

Permalänk
Medlem

Vill du ha Razer så är ju Razer Deathadder den som används i särklass mest mest professionella spelare. Den håller också rent tekniskt högst kvalitet vad det gäller avläsningsprestanda och annat.
Så gillar du formen så finns inte mycket att tveka på antar jag. Har dock själv ingen erfarenhet av musen.

Personligen tycker jag att det inte finns något som mäter sig med Steelseries Ikari möss vad det gäller passform för handen.
Körde med Ikari Optical ett år. Den var superb tills dess att sensorn pajade.
Jag läste sedan mängder med information, tester och omdömen om så gott som all mös på marknaden.
Dock insåg jag att jag alla andra möss kändes obekväma.
Därför köpte jag en Ikari igen (fick dessutom tillgodogöra mig pengarna från förra musen tack vara två års fabriksgaranti). Den här gången blev det laserversionen.
Måste säga att den faktiskt är bättre än den optiska.
Ytan på musen är skönare och förhindrar svettbildning. Sensorn känns ännu mer exakt och DPI:n är justerbar i steg om 1.

Dessutom har Ikari laser en slider för mängden av inbyggd musinterpolation. Om man försöker tex måla en rät linje i paint så försöker musen normalt hjälpa till att få linjen rak. Detta sker dock på bekostnad av användarkontroll.
På Ikarin kan man stänga av denna interpolation helt, vilket är en funktion som verkar saknas på de flesta möss.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Testa nå nytt. Kör på ikari som Jesper säger den är rikitigt skön när man vänjer sig. Har haft den sen april

Permalänk
Medlem

Jag säger också Ikari, har haft min i snart ett år och jag älskar den!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Hedersmedlem

Säger även jag Ikari, så underbar mus så det är inte sant!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Razer deathadder, 2 år har jag haft den, aldrig haft ett enda problem. Lika bra nu som då, och den är BRA!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har både Deathadder och Ikari Optical. Båda är riktigt sköna, och jag är säker på att du blir nöjd vilken du än väljer. Dock så gillar jag Deathaddern lite bättre, men det kan vara för att jag använder den mest av de två.

Permalänk
Avstängd

Själv använder jag en microsoft sidewinder och tycker att den fungerar finfint.

Det som är extra bra på den är sidoknapparna som sitter lodrätt istället för horisontalt. Det är möjligt att det finns fler möss som anammat detta men det vet jag inte.

Dock så skall man undvika denna mus om man inte har en stor hand och har man en liten hand så är den ganska kass för den användaren.

Men största poängen med den är sidoknapparna som jag nämnde tidigare.

Funktionen att ändra dpi "on the fly" eller vad de kallar det för tycker jag inte fungerar rent praktiskt i fps spel. Det finns helt enkelt inte tid för att fundera på sådana saker under hektiskt skjutande. Knapparna för det sitter också lite fel för att det skall fungera snabbt och praktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Själv använder jag en microsoft sidewinder och tycker att den fungerar finfint.

Det som är extra bra på den är sidoknapparna som sitter lodrätt istället för horisontalt. Det är möjligt att det finns fler möss som anammat detta men det vet jag inte.

Dock så skall man undvika denna mus om man inte har en stor hand och har man en liten hand så är den ganska kass för den användaren.

Men största poängen med den är sidoknapparna som jag nämnde tidigare.

Funktionen att ändra dpi "on the fly" eller vad de kallar det för tycker jag inte fungerar rent praktiskt i fps spel. Det finns helt enkelt inte tid för att fundera på sådana saker under hektiskt skjutande. Knapparna för det sitter också lite fel för att det skall fungera snabbt och praktiskt.

Helt klart en riktigt bra mus, men du glömde nämna sidewinder knappen som tar en till "spel" helt onödig funktion men brutalt bekvämt när man vant sig vid den...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

tackar för snabba svar en Ikari fick det bli

Permalänk

vill bara tacka igen jag har använt Ikari musen ett tag nu och den är helt underbar tack tack tack

Permalänk

Jag har haft en Ikari Laser men har övergått till en gammal mus nu. Jag är mycket besviken på Ikarin. Efter ett halvårs användning började den gummiaktiga färgen lossna där den var i kontakt med huden (nej, jag har inte handsvett alls men även om jag haft det ska inte färgen lossna). Har även alltid haft problem men att pekaren "hoppat" omkring oacceptabelt mycket trots olika underlag, hårdvara och OS.
Det kan såklart vara ett måndagsex men jag litar inte på Ikarin.

Permalänk
Medlem

Låter mysko. Min pekare har aldrig hoppat det minsta lilla.
Tvärtom är den extremt exakt i sin avläsning.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Har en ikari laser. Haft ett bra tag. Extremt skön. Men nu är min vänsterklick lite dåligt så den tripple och dubbelklickar hela jävla tiden men de är nog mitt fel att det blivit så. Toppen mus när det gäller fps spel och liknande men ska skaffa en lite mindre mus för Rts

Permalänk
Medlem

Är du sugen på trådlös så är Logitech Mx Revolution asbra. Enligt mig iaf, är ingen hardcore gamer och så är det lite udda scrollhjulet helt jävla underbart.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Spelade på ikari på ett nattgibb och hann vänja mig, riktigt skön grej.

Btw: fin rubrik du har

Permalänk

ja bästa musen som jag har kört med är en Logitech MX518 men den varrt lite sliten o dan effter ett par år så jag köppte min lachesis för jag tänkte att "min bror har ju en Razer mus och den här e ju nyare så den KAN ju inte vara sämre" men hepp jag fick problem med den med engång ...bytten och problemet kvarstod...läste lite om den och uppdatera firmwarews...o så gick o stå ut med ett tag ...så ja ikari har jag setat med nu och är hur nöjd som hellst med den har ju inte setat så länge men än så länge funkar den prima

Permalänk

Ikari laser FTW bästa musen jag haft så jädra nöjd med den alltså

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte IKARI laser varianten var sådär "jätte bra" då den hakar upp sig på EXTREMT snabba rörelser, jag är ganska mycket av en reflex-människa och musen hänger inte riktigt med på CS när jag drar musen väldigt väldigt snabbt över mus-mattan, så nu lirar jag med den optiska varianten och den hakar sig inte en enda gång

Permalänk
Medlem

Alla laser möss är så så det är inte Ikarins fel... Lasern hänger helt inte med

Använder en G5:a själv som jag är nöjd med, funderar dock på en Ikari Laser.

Permalänk
Citat:

[i]. Har även alltid haft problem men att pekaren "hoppat" omkring oacceptabelt mycket trots olika underlag, hårdvara och OS.
Det kan såklart vara ett måndagsex men jag litar inte på Ikarin. [/B]

Nu har min börjat med det med ... när jag köppten så va den helt underbar men nu går det inte änns o sikta i spel längre helt hopplöst... jag e grymt besviken på det här köpet...jag köper nog en Logitech MX518 igen ...det e den messt underbara mus jag någon sin hafft

Permalänk
Hedersmedlem

Steelseries XAI släpps i butik nu den 30e grymt skön mus

http://www.steelseries.com/int/products/mice/xai_laser/inform...

Btw

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subzero299
Är du sugen på trådlös så är Logitech Mx Revolution asbra. Enligt mig iaf, är ingen hardcore gamer och så är det lite udda scrollhjulet helt jävla underbart.

Har den på kontoret och till det är den helt ok som spelmus skulle jag nog gen den ca 3 poäng av 10 dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordbamme
Nu har min börjat med det med ... när jag köppten så va den helt underbar men nu går det inte änns o sikta i spel längre helt hopplöst... jag e grymt besviken på det här köpet...jag köper nog en Logitech MX518 igen ...det e den messt underbara mus jag någon sin hafft

Till alla ni som någon gång råkar ut för att era lasermöss har underliga små hopp för sig eller inte svarar 100%som de bör. När gjorde ni rent lasern (optiken) sist? Dessa små roliga buggar beror i ca 70% av fallen på att den har satt sig något dam, spill, hundhår på ett olämpligt sätt ivägen för avläsningen. I de övriga fallen är det ca 28% mjukvara och ca 2 % hårdvarufel.

Detta är naturligtvis ingen empirisk forskning men jag har varit med ett tag och jobbar bland annat med LAN så har fått hjälpa folk med en rätt lång rad med buggiga möss Nu pratar jag naturligtvis om vettiga gaming möss så som Steelseries, Logitech (vissa produkter), Razer etc inte budget möss

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming