Permalänk

Nytt Visa Electron, ny cvv-kod?

Hejsan

Har fått ett nytt Visa Electron på posten, och det är samma kortnr som det gamla (dvs: xxxx hehe nejdå ) men det är en annan cvv-kod, ska det vara så?
Googlat utan resultat, får bara en massa dret om att en del fått för sig att skrapa bort sin cvv-kod.

EDIT: Alltså, jag kan ringa till Nordea och fråga men jag vill höra om ni "råkat ut för" detta också!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ja det borde ju rimligtvis vara en ny kod. Annars är det ju exakt samma kort som innan?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Ja det blir olika nummer varje gång kortet byts ut.

Permalänk
Medlem

Varför skulle du vilja ha samma?

Permalänk
Medlem

Vore rejält dumt om det inte vara annan cvv-kod.
Det händer ju att folk tappar bort kortet (räcker upp handen), självklart spärrar man det på en gång.
Det som behövs för att göra tex internetbetalningar är ju kortnumret, utgångsdatum och cvv.
Skulle dit nya kort ha samma cvv-kod så skulle ju den som hittar ditt gamla kunna börja köpa saker med ditt gamla kort då alla* printade siffror är lika som ditt nuvarande.

*=Det enda som inte är samma är väl utgångsdatum med det är inte så svårt att räkna ut. Tappar du bort det ett datum/någon hittar det ett datum så räknar denne ju att du beställer ett nytt på en gång och därmed kan denne lista ut när det går ut (tror jag, om man alltid har 4 års-gräns på kortet)

Tror det funkar så

/niclas

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk

Okok, då vet jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför skulle du vilja ha samma?

Det vill jag inte? Bara funderade på om det skulle vara så.

Tack för svaren!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!