Permalänk

Tips på Halloweenbål?

Tja!
Snart Halloween. Skulle behöva lite tips på nån god och enkel "halloweenbål" som får lite fart på folket ;). Nåt friskt, gott och lättdrucket. Ingen ska klara sig undan nykter!
Mjo, inte så mycket mer att skriva tror jag...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Lite urin i får nog fart på gästerna, men om det är frist, gott och lättdrucket vette fan.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Lite urin i får nog fart på gästerna, men om det är frist, gott och lättdrucket vette fan.

Jättebra förslag. Verkligen.

Not.. ^^

Permalänk
Medlem

Någon form av vinbål går nästan alltid hem. Släng i lite karamellfärg och frukt med passande färger.

Ska det va något starkare så tycker jag att vaniljvodka är en bra bas då jag aldrig träffat någon som inte tycker om det.

Permalänk
Medlem

Sprit

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Någon form av vinbål går nästan alltid hem. Släng i lite karamellfärg och frukt med passande färger.

Ska det va något starkare så tycker jag att vaniljvodka är en bra bas då jag aldrig träffat någon som inte tycker om det.

Googlade faktiskt på "Bål Vaniljvodka" nu och hittade en del trevligt. Bl.a. en med rabarbersaft. Lät jävligt gott och var orange, så färgen passar ju ;). Funderar nästa n på om man skulle köra på nåt sånt.

Och ja Ilja, sprit :rolleyes:.
Men det vid sidan om!

Permalänk

Smuggelvodka och Fanta exotic.
Med lite fantasi ser det ut som blod och det är skrÄäÄäÄäÄämmande äckligt

Permalänk

Absinth och sprite, sedan får du la den skålen i en ännu större skål. I den stora skålen har du kallt vatten och torr is. Kommer se sjukt fint ut.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Smuggelvodka och Fanta exotic.
Med lite fantasi ser det ut som blod och det är skrÄäÄäÄäÄämmande äckligt

hahah klockrent :).

Evil_AnAnAs: Nu har jag tyvärr ingen torris, men skulle nog se riktigt häftigt ut ja! Grönt rykande ;). Tror inte jag sett nån absinth här på systemet. Säljs det i Sverige?

Permalänk

Nej då det är olagligt, eller iaf den riktiga absinthen Brukar annars göra den sk "Potion of Lana" (fan va nostalgi jag fick nu) som består av Sprite, vodka, redbull samt lime. Galet gott, man blir galet full och galet pigg XDXD

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ställa fram två skålar, den ena med massvis av sprit och lite koncentrerad blandsaft, gör som det står på blandsaftsförpackningen fast läs sprit istället för vatten.

Den andra skålen har vanlig blandsaft och är av typen Alkoholfri, på en halloweenfest måste detta ändå ses som skräckinjagande?, den skålen står i en glasbox av modellen "Saw", alltså med två hål täckta av glasskivor, så när man sticker in handen så fastnar den då glasskivan öppnas innåt. Typ såhär:

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Bättre att lägga allt krut på det "riktiga" bålet. Lägg en lapp bredvid där det står
"Alkoholfritt bål serveras i köket eller på toa, ta glas här och fyll på med kranvatten."

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Töm Mammas och pappas sprit förråd och gör en riktigt Häx bryggd påbörja Karate-Fjortis-Fyllan=Succes!

Eller så lite av Åkes speciella källar sprit och lite päron soda med lite frukt jox i.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Kan ju göra eget vin om du har en vecka på dig.
Jag och några polare har gjort ganska mycket vin under gymnasietiden. Bäst var att köpa färdiga paket med extrakt osv, sedan kör man i något kilo mer socker än vad som behövs och kryddar brygden med lite extra snabb jäst. Det ska stå mitt i en friggebod med massor av element.

Som bäst tror jag att vi efter tappning fick 20liter 21,5% vitt vin (vi hade faktiskt en riktigt alkoholmätare för vin;)). Detta är riktigt potenta grejer, kommer "själv" ihåg att jag slangade det vinet på en fest och sedan försvann jag, någon bar sedan in mig i huset igen och där gömdes jag under en matta för att piketen kom. Sådana roliga saker händer inte om man kör alkoholfritt bål.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Tycker du ska ställa fram två skålar, den ena med massvis av sprit och lite koncentrerad blandsaft, gör som det står på blandsaftsförpackningen fast läs sprit istället för vatten.

Den andra skålen har vanlig blandsaft och är av typen Alkoholfri, på en halloweenfest måste detta ändå ses som skräckinjagande?, den skålen står i en glasbox av modellen "Saw", alltså med två hål täckta av glasskivor, så när man sticker in handen så fastnar den då glasskivan öppnas innåt. Typ såhär:

http://img4.imageshack.us/img4/7216/dasjpg.jpg

Haha, sämsta jävla idé jag hört! Men jag tror ändå att jag ska göra den.
OCH JA! MED KISS!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs

där gömdes jag under en matta för att piketen kom. Sådana roliga saker händer inte om man kör alkoholfritt bål.

Jasså piketen kom till eran fest, något allvarligt då eller?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kan ju göra eget vin om du har en vecka på dig.
Jag och några polare har gjort ganska mycket vin under gymnasietiden. Bäst var att köpa färdiga paket med extrakt osv, sedan kör man i något kilo mer socker än vad som behövs och kryddar brygden med lite extra snabb jäst. Det ska stå mitt i en friggebod med massor av element.

Som bäst tror jag att vi efter tappning fick 20liter 21,5% vitt vin (vi hade faktiskt en riktigt alkoholmätare för vin;)). Detta är riktigt potenta grejer, kommer "själv" ihåg att jag slangade det vinet på en fest och sedan försvann jag, någon bar sedan in mig i huset igen och där gömdes jag under en matta för att piketen kom. Sådana roliga saker händer inte om man kör alkoholfritt bål.

Under en matta måste ju varit det mest diskreta när man är full

Permalänk

Haha satan i gatan vad denna tråden drog iväg.
_tekken_: Om det bara handlar om att göra "häxblandning" räcker mitt egna förråd gott. Elakt att ge sig på de stackars päronen :(.

Blir nog nån vaniljvodkabaserad goja. Men får se. Man kanske får värsta inspirationskicken på systemet. Jofan, som nån nämnde är ju inte redbull vodka helt fel (Blit en hel del på senaste =/ ), men kanske ingen rolig "bål" direkt. Snarare bli pigg och full-grogg ^^...

Saw-idén är grym, men vet inte riktigt hur uppskattad den är.

Gonatt gott folk!

Permalänk

Du skulle ju kunna göra saftgrogg och slänga i lite frukt som kanske kan se ut som något läskigt. Typ ananas eller något.

Vodka + valfri röd saft + frukt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Du skulle ju kunna göra saftgrogg och slänga i lite frukt som kanske kan se ut som något läskigt. Typ ananas eller något.

Vodka + valfri röd saft + frukt!

Haha, på vilket sätt är en ananas läskig?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Haha, på vilket sätt är en ananas läskig?

Fråga Eviiiiil_Ananas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Fråga Eviiiiil_Ananas!

Amen nej vad långsökt...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Nej då det är olagligt, eller iaf den riktiga absinthen Brukar annars göra den sk "Potion of Lana" (fan va nostalgi jag fick nu) som består av Sprite, vodka, redbull samt lime. Galet gott, man blir galet full och galet pigg XDXD

Oh, den gamla myten om den olagliga absinten och att absinten som säljs nu inte är den "riktiga"... Suck. Tror du på att systemet har kräkmedel i sin alkohol med?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

70-100cl flaska av lagom stark alcoholhaltig klar dryck t.ex

några blandade frukter apelsiner, stjärnfrukt, annanas u name it använd fantasin

fruktsoda

börja med att hälla upp den alcoholhaltiga drycken i en lämplig skål att servera den i.

släng frukten åt helvete för varge normal människa vet ju att de ändå bara smapar skit om man späder ut spriten

drick upp fruktsodan

klart

funkar även för kräftskivan

om man vill spara tid skit i att hälla upp i skål och servera direkt ur falskan

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
70-100cl flaska av lagom stark alcoholhaltig klar dryck t.ex
http://besten.welt.de/files/bestlistphotoimage/5e/df/1_Absolu...

några blandade frukter apelsiner, stjärnfrukt, annanas u name it använd fantasin

fruktsoda

börja med att hälla upp den alcoholhaltiga drycken i en lämplig skål att servera den i.

släng frukten åt helvete för varge normal människa vet ju att de ändå bara smapar skit om man späder ut spriten

drick upp fruktsodan

klart

funkar även för kräftskivan

om man vill spara tid skit i att hälla upp i skål och servera direkt ur falskan

De har missat mangon!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Oh, den gamla myten om den olagliga absinten och att absinten som säljs nu inte är den "riktiga"... Suck. Tror du på att systemet har kräkmedel i sin alkohol med?

Den "riktiga" absinten brukades väldigt mycket under 1800-1900 och ansågs vara en annan drog än alkohol då den även innehöll malört. Det var främst konstnärer som använde den, och dom drack massvis för att få inspiration till sina nya verk.

Finns säkert inte så mycket "riktig" absint att köpa kvar i världen nu men det närmaste du kan komma ligger på 70-80% alkohol och det är förbjudet i sverige. Systemet får bara ta in vanlig starksprit och det ligger på högst 45% (kan minnas fel på några procent). Så den svenska absinten som i Sverige innehåller 40% skulle kunna gämnföras med en vodka med 20%, därför man kan säga att den svenska absinten inte är "riktig".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxz0r
Den "riktiga" absinten brukades väldigt mycket under 1800-1900 och ansågs vara en annan drog än alkohol då den även innehöll malört. Det var främst konstnärer som använde den, och dom drack massvis för att få inspiration till sina nya verk.

Finns säkert inte så mycket "riktig" absint att köpa kvar i världen nu men det närmaste du kan komma ligger på 70-80% alkohol och det är förbjudet i sverige. Systemet får bara ta in vanlig starksprit och det ligger på högst 45% (kan minnas fel på några procent). Så den svenska absinten som i Sverige innehåller 40% skulle kunna gämnföras med en vodka med 20%, därför man kan säga att den svenska absinten inte är "riktig".

Finns ingen regel för hur hög alkoholhalt som absint måste ha och det fanns det inte förr heller. Du kan köpa 60% absint på systemet om du vill. Gå in på systembolaget.se och sök på absint.
Absint innehåller fortfarande malört och anledningen till att den fick dåligt rykte och sedermera förbjöds i frankrike var pga vinodlarna.

De hade så stark lobbykraft att de lyckades särskilja absinten från annan alkohol och få den förbjuden. Varför de ville förbjuda den? För att ALLA drack den.
Den blev så populär att den tillverkades överallt till en kostnad långt under det billigaste vinet.

Åker du utomlands så kan du enkelt köpa 80% absint och åker du till östländerna så kan du köpa absint som inte förändrats alls.

Vad gäller att systemet inte får ta in mer än 45% så verkar det också vara en myt. Hittade whiskey på över 60% mmm... gott att smutta på

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

finns sprit idag som innehåller malört. Gammaldansk t.ex och den säljs på systemet så knappast att absinten förbjöds att säljas i sverige för att den innehöll malört i så fall...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Absint

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
finns sprit idag som innehåller malört. Gammaldansk t.ex och den säljs på systemet så knappast att absinten förbjöds att säljas i sverige för att den innehöll malört i så fall...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Absint

absinten var aldrig förbjuden i Sverige. Däremot i Frankrike bl.a. där mestadelen av absinten kom ifrån.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tur att ni inte ändrat topic helt nu!

Tycker du kör på vaniljvodka som bas iallafall som tidigare föreslog.