Har Asus bra support?

Permalänk

Har Asus bra support?

Hejsan! min lite äldre "Asus Gs1" har gått sönder, skärmen vägrar ge bild, spelar ingen roll om jag använder en extern skärm, fortfarande ingen bild så jag misstänker att grafikkortet har gått (?)

När och hur vet jag faktiskt inte, tippar ganska starkt på att det skett någon gång mellan polare till hemmet, då den låg i bagageluckan i sin med förande datorväska, så tror jag den har fått nån smäll eller likande!

Datorn är köpt för ca 2år sedan så jag bör ha garanti kvar (tyvärr så har jag ingen aning var papperna är så kan tyvärr inte kolla så jag vet 100%)

Ju mer jag skriver desto mer känns det som denna tråd är onödig, för jag skulle faktiskt bara kunna ring och fråga.

Men på något sätt känns det säkrare och man arbetar mer för sin sak om man vet att någon med likande problem fått det löst, hyffsat felfritt!

Så är det någon som har positiva minnen från Asus support?
Skriv fall du har negativa också!

Ursäkt om tråden är HELT meningslös men som sagt så känner jag mig tryggare!

Eventuella stavfel samt grammatiska inkorrekta meningar ber jag om ursäkt för.
(har ingen sjukdom, bara lite för "2kool4skool"

Permalänk
Medlem

Jag har haft och göra med dem en gång. De hade glömt att skicka med ett ljudkort som skulle följa med mitt moderkort. Allt gick jättesmidigt, jag berättade bara serienummret på moderkortet och sen fick jag ljudkortet levererat till mig en vecka senare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulf5
Jag har haft och göra med dem en gång. De hade glömt att skicka med ett ljudkort som skulle följa med mitt moderkort. Allt gick jättesmidigt, jag berättade bara serienummret på moderkortet och sen fick jag ljudkortet levererat till mig en vecka senare.

Det var ju faktiskt bra gjort, kan ju alltid hoppas att de är villiga att fixa min laptop!

Permalänk
Medlem

Ifall du har 2 års garanti på så kolla när den är tillverkad, ifall du inte har kvar kvittot. Man går primärt efter när den är köpt, har man inte kvitto så är det tillverkningsdatum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apilas
Ifall du har 2 års garanti på så kolla när den är tillverkad, ifall du inte har kvar kvittot. Man går primärt efter när den är köpt, har man inte kvitto så är det tillverkningsdatum.

Jaså, okej! Bäst jag finner det kvittot då!