Permalänk
Medlem

skolarbeta

Alla vet att vista inte va någon hit! Jag hatar vista fast jag har använt det. Men nu så använder jag windows 7 o tycker det e mycket stabilare o det kommer inte nån störig ruta hela tiden om att godkäna något.

här är 10 anledningar till varför jag tycker att windows 7 är bättre än vista

1: tar inte lika mycket som vista! Vista tog ca 40 % av mitt ram o win7 tar ca 30 % vilket jag tycker e väldigt bra! en XP dator på 1 gb i ram klarar lätt av win7

2: hänger inte sig som vista kan göra när man gör många saker samtidigt (väldigt irriterande)

3: bra program som kommer med! tex dvd bränn program! (vista har det också men förbättrat sen vista)

4: inga drivrutiner behövs instaleras från början. mitt gts 250 fungera som det skulle o behövde inte ens instalera drivrutiner. o ljudkortet fungera direkt.

5: DirectX 11! synd att mitt kort inte fungerar med det.

6: att göra ett hemma nätvärkt e enklare än någonsin särskilt om alla har win7 "hemgrupp" e väldigt smidigt när man vill dela musik, bilder o dokument.

7: startar snabbt direkt när man har loggat in kan man starta saker o göra vad man vill! om man har haft xp så vet man att när man har haft datorn i ca 1 år o installerat program som autostart:ar när man loggar in så vet man hur frustrerande det e när man inte kan göra något på ca 1-10 min!

8: Mindre virus! jag har inte haft virus på datorn än o jag surfar o laddar ner en hel del!

9: det e änklare att använda windows 7 fullt ut!

10: jag gillar aktivitetsfältet starkt! gillar att det e så enkelt att komma åt program!

VAD har NI för åsikter om win7?? tycker ni det e bra elr dåligt? gillar ni XP bättre?

Permalänk

Trodde vi hade passerat det här. Aja.

2. Det måste bero på din dator och inte vista. Testat formatera?

4. Drivrutinerna bör installeras ändå.

5. Vista har också stöd för DirectX 11.

7. Igen, din dator.

8. AV?

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Tycker att skillnaden mellan Vista och Win7 är så liten att Win7 lika gärna kunde varit ett servicepack till Vista.

Dessutom enligt Sweclockers test så är Vista snabbare än Win7 på en del saker men Win7 slår även Vista på en del grejer med. Vista startar snabbare än Win7 också, och de som påstår att Win7 är snabbare än Xp har helt fel.

Det du säger om att du får mindre virus kan inte vara något annat än en tillfällighet.

Slutsats: Win7 är mer användarvänligt än Vista men någon större prestandaskillnad har då inte jag märkt(Kört Win7 sen Juli)

Permalänk
Medlem

Finns en förklaring till allt det här. Skit bakom spakarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exroz
Tycker att skillnaden mellan Vista och Win7 är så liten att Win7 lika gärna kunde varit ett servicepack till Vista.

Dessutom enligt Sweclockers test så är Vista snabbare än Win7 på en del saker men Win7 slår även Vista på en del grejer med. Vista startar snabbare än Win7 också, och de som påstår att Win7 är snabbare än Xp har helt fel.

Det du säger om att du får mindre virus kan inte vara något annat än en tillfällighet.

Beror ju helt på dator. Mins startar ungefär 50% snabbare än Vista och i "Strömsparläge" startar den (eller vaknar till liv) snabbare än min skärm.

Håller med om att det inte är allt för stor skillnad men Windows 7 är var Windows Vista skulle vart från början!:)

Permalänk
Medlem

Rätt små skillnader emellan Vista och Windows 7, dom skillnader som finns är till det bättre, men man säger inte "WOW" precis Win 7 är ett lite mer polerat vista där man gjort saker och ting lite smidigare och lite enklare + med även god prestanda på klenare datorer.

Tycker även Vista är bättre (på bättre nyare burkar) än XP sen SP1 kom ut för länge sen, och nu när Windows 7 har kommit finns det inget som helst behov eller anledning för nån heller av att använda det på nyare maskiner.

Har inte testat det på nån äldre burk än som tex P4 men kommer nog rulla ganska bra om det är ca 1Gb ram.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300