Permalänk
Medlem

Speldator

Tjena

Skulle behöva köpa en ny speldator som kan maxa nya cod mw2 utan lagg.
Är inte så bra på att bygga datorer eller veta vilka delar man ska lägga ner mer på osv. därför ber jag om lite hjälp, det ska dock inte gå åt allt för mkt pengar, ~5-6k.

Nu glider man runt me lägsta grafiken och laggar, extra lagg när man har skype igång...(?) varför? lol...

tacksam för hjälp, enda krav är att man ska kunna lira cod mw2 utan lagg med hög grafik. och utan att lagga me skype igång... hah

Permalänk
Medlem

Så du vill ha en speldator med BRA prestanda för att maxa dom nyaste spelen... men du vill inte betala mer än 5-6k? Har jag förstått dig rätt då???.....

Antingen får du sänka dina krav lite eller höja din budget.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Hej

Har inget direkt svar på din fråga men sitter lite i samma sits, dock med högre budget som Tarasus föreslår, ca 10000-12000. Söker då främst en stationär speldator. Har haft Dell tidigare och varit ganska nöjd med deras bärbara (inspiron9400), men funderar nu på någor ur deras (stationära) XPS serie, men även öppen för andra förslag.

Tips och förslag på lämplig produkt (kraftpaket för 10-12k) mottages alltså tacksamt.

Lucky

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucky Lucy
Hej

Har inget direkt svar på din fråga men sitter lite i samma sits, dock med högre budget som Tarasus föreslår, ca 10000-12000. Söker då främst en stationär speldator. Har haft Dell tidigare och varit ganska nöjd med deras bärbara (inspiron9400), men funderar nu på någor ur deras (stationära) XPS serie, men även öppen för andra förslag.

Tips och förslag på lämplig produkt (kraftpaket för 10-12k) mottages alltså tacksamt.

Lucky

Hejsan,
Jag var också inne på en Dell i XPS-serien men blev efter en tid här övertygad om fördelarna med att samla ihop till en egen. Här kan du få se det paket som jag köpte efter många fina tips här på forumet. Känner nu att jag fått väldigt mycket prestanda och tyst dator för pengarna. Datorn kommer senare i veckan så först då kan jag väl egentligen säga om den blivit så bra som jag förväntar mig:) Ignorera skärmen för den verkar reas ut titt som tätt på Komplett eller Inwarehouse så jag köpte den där istället för 1790. Går ju även plocka bort lite tangentbord, mus osv för att komma ner i pris.