Permalänk
Medlem

Cocaine, vart?

Tjena SweC!

Jag undrar om någon har provat eller vet vart cocaine går att handla någonstans?
Har letat som en tok men hittar det verkligen inte någonstans..

/freddan

Permalänk
Medlem

Finns att köpa på ett fik i Helsingborg som heter Mezo. Drick bara inte mer än en. Min flickvän drack en hel på typ 10 minuter, och hennes hjärta bankade på hela natten samtidigt som hon inte kunde sova. Och hon är ändå en sån som dricker typ 4-5 koppar kaffe varje dag.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Hört att den drycken redan är förbjuden.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Såg den på någon av de större datorbutikerna på nätet för inte så länge sedan. =/

Du kan ju brygga egen dock, köp en burk koffeintabletter från apoteket, dextropur från någon matbutik och sedan är det bara att hälla allt i en hink med lite vatten, salt och smaksättning.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hört att den drycken redan är förbjuden.

Hört samma sak. Den innehöll visst något ämne som inte var godkänt i Sverige.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jävligt tramsigt att inte köpa in den pga namnet.

Citat:

Jag förutsätter att vi inte tar in den. Namnet låter sinnessjukt, säger Ingmar Kroon, informationschef hos Axfood till Lokaltidningen Helsingborg.

Citat:

Det handlar om en enormt hög koffeinhalt och ett väldigt provocerande namn. Vi har valt att inte ta in den, säger Icas dietist Christina Karlsson.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Olagligt ämne är så jävla skitsnack så det finns inte. Tydligen så är det "olagliga" ämnet D-Ribose. Måste vara väldigt olagligt.... man kan köpa en hel jävla burk rent här - http://www.natur-produkter.se/dribose-200g-pulver-p-250.html

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Går den att beställa från utlandet på något smidigt sätt? Kan lätt ta 30:-/burk till polare som vill smaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Går den att beställa från utlandet på något smidigt sätt? Kan lätt ta 30:-/burk till polare som vill smaka.

http://www.drinkcocaine.nl/index.php?main_page=index&cPath=1

Har själv aldrig köpt därifrån men det är deras officiella sida så det ska nog vara lugnt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

http://www.frozencpu.com/products/6127/caf-20/Cocaine_Energy_...

För att hålla sig till datorbutiker då.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Fint, Lägger en beställning lagom till nyårsgroggarna.

Permalänk
Medlem

Annars kan ju du testa Spike 300mg koffein Har dock inte testat själv http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/spike-shooter-250-...

Permalänk

http://www.manapotions.com/

Är rätt manligt annars. Flina åt alla fjollor som sitter på sin fest/lan med öl/redbull och annat trams, för att slutledningsvis helt enkelt "pot'a"

Permalänk
Medlem

Hur smakar den? Går det att jämföra med någon sort?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Finns att köpa på ett fik i Helsingborg som heter Mezo. Drick bara inte mer än en. Min flickvän drack en hel på typ 10 minuter, och hennes hjärta bankade på hela natten samtidigt som hon inte kunde sova. Och hon är ändå en sån som dricker typ 4-5 koppar kaffe varje dag.

4-5koppar är inget dricker själv dubbla det

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
http://www.manapotions.com/

Är rätt manligt annars. Flina åt alla fjollor som sitter på sin fest/lan med öl/redbull och annat trams, för att slutledningsvis helt enkelt "pot'a"

Sjukt manligt att dricka en "mana potion" ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Olagligt ämne är så jävla skitsnack så det finns inte. Tydligen så är det "olagliga" ämnet D-Ribose. Måste vara väldigt olagligt.... man kan köpa en hel jävla burk rent här - http://www.natur-produkter.se/dribose-200g-pulver-p-250.html

Nu får du kamma dig. JAg kan köpa en hel jävla burk blynitrat men inte fan vill jag ha den i maten.
Du har missförstått det helt. Ämnet är inte godkänt som livsmedel i Sverige. Det är INTE samma sak som att det är olagligt så lugna ner dig.
När livsmedelsverket godkänner det kommer även energidrycken hit eller om de specialtillverkar den för Svenska marknaden.
Du kanske skulle kolla upp vad som faktiskt gäller innan du börjar gapa och skrika.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Nu får du kamma dig. JAg kan köpa en hel jävla burk blynitrat men inte fan vill jag ha den i maten.
Du har missförstått det helt. Ämnet är inte godkänt som livsmedel i Sverige. Det är INTE samma sak som att det är olagligt så lugna ner dig.
När livsmedelsverket godkänner det kommer även energidrycken hit eller om de specialtillverkar den för Svenska marknaden.
Du kanske skulle kolla upp vad som faktiskt gäller innan du börjar gapa och skrika.

Det är faktiskt lätt att blanda ihop begreppen "otillåten", "förbjuden" och "olagligt", lägger du sen till att Cloudstone är hyfsat drogliberal så kan man förstå hans reaktion. Chilla lite själv vettja

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Det är faktiskt lätt att blanda ihop begreppen "otillåten", "förbjuden" och "olagligt", lägger du sen till att Cloudstone är hyfsat drogliberal så kan man förstå hans reaktion. Chilla lite själv vettja

Jag utgår från att Cloudstone är intelligent nog att veta skillnad, det är därför jag blir trött på hans reaktion. Jag känner att en lång diskussion om förbudssamhälle var på gång också vilket bara är trams i sammanhanget.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Nu får du kamma dig. JAg kan köpa en hel jävla burk blynitrat men inte fan vill jag ha den i maten.
Du har missförstått det helt. Ämnet är inte godkänt som livsmedel i Sverige. Det är INTE samma sak som att det är olagligt så lugna ner dig.
När livsmedelsverket godkänner det kommer även energidrycken hit eller om de specialtillverkar den för Svenska marknaden.
Du kanske skulle kolla upp vad som faktiskt gäller innan du börjar gapa och skrika.

Haha, vilket inlägg. Jag förstår helt vart du vill komma. Men anledningen jag blev konfunderad var för att, det säljs ju som ett komplement till kosten, i rent pulver form i kostbutiker. Varför kan man då inte ha det i energidryck? Jag menar, om man ändå ska konsumera det.

Men om livsmedelverket inte godkänt det måste dom väl haft sina anledningar. Lite konstigt bara eftersom det säljs ju för konsumtion, utan åldersgräns eller varningsemblem.

Roligt att mina drogliberala åsikter är allmänt kända på forumet f.ö.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Gutt att de har skrivit ordet Cocaine på burken med vitt pulver (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Haha, vilket inlägg. Jag förstår helt vart du vill komma. Men anledningen jag blev konfunderad var för att, det säljs ju som ett komplement till kosten, i rent pulver form i kostbutiker. Varför kan man då inte ha det i energidryck? Jag menar, om man ändå ska konsumera det.

Men om livsmedelverket inte godkänt det måste dom väl haft sina anledningar. Lite konstigt bara eftersom det säljs ju för konsumtion, utan åldersgräns eller varningsemblem.

Roligt att mina drogliberala åsikter är allmänt kända på forumet f.ö.

Jag har inte undersökt saken och det kan vara så lätt att det inte är godkänt för att ingen har försökt få det godkänt. De sitter ju inte direkt och spontangodkänner allt mellan himmel och jord utifall att någon skulle få för sig att ha det i mat.

Säljs det i alla butiker eller bara via internet? Det är ju en klassiker annars att komma undan lagar genom att sälja från utlandet. Sen är det inte säkert att det säljs som livsmedel när det säljs från den där butiken och då kan man också komma undan massa skit.

Jag har som sagt inte orkat kolla upp ämnet. Dock ser jag inget fel alls i att en produkt som inte följer de regler som finns i Sverige för livsmedel inte godkänns för försäljning. Importören får göra om och göra rätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Jag utgår från att Cloudstone är intelligent nog att veta skillnad, det är därför jag blir trött på hans reaktion. Jag känner att en lång diskussion om förbudssamhälle var på gång också vilket bara är trams i sammanhanget.

Du vet ju också att antaganden är modern till alla tillknullningar...

Cloudstone gjorde en korrekt bedömning, inget mer därtill. Lägg ned din anti-drogkampanj är du snäll, alla fattar att det blir förbjudet av livsmedelsverket för att tomtarna som jobbar där inte vet bättre utan förbjuder allt som de inte känner till. Skulle koffein blivit uppfunnet idag skulle det blivit förbjudet.

Märk väl att jag inte är nån knarkare, istället är jag liberal mot hur folk vill bruka kemiska substanser.

In before the lock...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Du vet ju också att antaganden är modern till alla tillknullningar...

Cloudstone gjorde en korrekt bedömning, inget mer därtill. Lägg ned din anti-drogkampanj är du snäll, alla fattar att det blir förbjudet av livsmedelsverket för att tomtarna som jobbar där inte vet bättre utan förbjuder allt som de inte känner till. Skulle koffein blivit uppfunnet idag skulle det blivit förbjudet.

Märk väl att jag inte är nån knarkare, istället är jag liberal mot hur folk vill bruka kemiska substanser.

In before the lock...

Jag har inte sagt ett ord om droger. Det var du som drog upp hans drogliberala åsikter och det är bara du som nämnt droger över huvud taget.
Livsmedelsverket förbjuder för övrigt inte alls allt de inte känner till utan de gör en bedömning av vad som är lämpligt att ha i livsmedel. Saker som inte är med på listan får inte finnas och det är en del av försiktighetsprincipen. Du kan få googla det och tala om för mig exakt varför du tycker att det är en dålig princip.
Jag har som sagt ingen aning om ribos ens har blivit nekat. Det är mycket möjligt att det helt enkelt aldrig testats och om det är förbjudet att ha i mat så finns det en anledning. Precis som att du inte får ha vissa färgämnen för att de är giftiga.

Det var för övrigt precis den här typen av ogenomtänkta inlägg jag förväntade mig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Cool dryck, orkar dock inte beställa den från utlandet bara för att testa.

Permalänk

"Drycken har lanserats i Sverige under november 2009, och Livsmedelsverket hade samma månad inte slutfört sin utvärdering av drycken.[2] Miljönämnden i Höganäs förbjöd dock i november den svenska importören att sälja produkten i Sverige då det inte finns någon text på burken som varnar för det höga koffeininnehållet.[3]"

Från wiki.

Permalänk
Medlem

Törs man fråga varför drycken måste hittas? Är det p.g.a extrem trötthet under långa nattliga studier, för att den innehåller höga halter koffein, eller bara namnet, därför verkar häftig eller cool?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Skulle det vara för den "extrema" koffein halten man är ute efter så kan man väl skaffa vanliga koffeintabletter o knapra som M&M's? Betydligt effektivare. Min röst går mot "coolhets faktorn". "Öhöhö, svepte i mig 2 burkar cocaine, fan va cool jag e!"

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sagt att den måste hittas, utan bara att det skulle vara kul att prova den, inget annat.