Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Man ser ju om WIFI är aktivt i gränssnittet enklast.

192.160.100.1 alt 192.168.0.1 (beroende på om man har NAT on eller off) under WIFI settings så måste det vara bockat för Accespoint för att det ska vara aktivt i huvudtaget. Ej ibockad = ej aktivt WIFI. Vet ej personligen om det bara är lampan som "inte fungerar" eller om det verkligen inte aktiveras/avaktiveras när man trycker på knappen. Borde vara lätt att se om något ändras i gränssnittet som sagt då man trycker på knappen. Kanske första buggen med nya mjukvaran som smygit sig på... Om inte comhem vet om det redan för jag det vidare imorgon.

EddAa: Vet inte riktigt, vad jag vet ska inte IP flooding detection orsaka fel med nya mjukvaran men kör du utan NAT så är det inte aktivt endå vad jag kan minnas. Inte testat så mycket sedan upgraden mer än hastigheten som fortfarande var OK.

super allt fixat sig . det trådlösa var visst på =/ stängde av det .. men lampan lyser än . inget som stör mig . men kanske i framtiden då man kanske vill sätta på och av från modemet ..

aja tack för hjälpen )

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Någon mer är jag som tycker att modemet blir sjukt varmt?
Mätt med Infraröd Termometer och kommer upp i 73c. Står helt fritt.

Är detta "normalt" för dessa höghastighetsmodem?

Nu har inte jag mätt upp tempen på modemet, men det blir bra mycket varmare än vad jag tycker känns normalt. Använder inte heller foten. Vet att Netgear har en dekal som säger nej till att ta bort foten på en del andra modem/router.
Ska pröva med foten i någon dag och se om det blir bättre.

Permalänk

Inatt när jag gick upp var modemet stendött, har den nya xxl-tjänsten, och modemet CG3100, är det adaptern som har lagt av lr vad tror ni, som tur är har jag det gamla 50/10 modemet kvar och linan fungerar felfritt..
Jag felanmälde såklart detta, vad tro ni? kommer dom skicka ett nytt paket med Modem +adapter lr bara själva adaptern?
Btw nån som vet var man köpa en egen ny adapter istället, ni får gärna länka i så fall..
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Mitt CG3100 modem startar om sej flera gånger om dagen.
Detta är väldigt irriterande om man samtidigt spelar på nätet eller pratar i telefonen.
Men om jag går in på modemets config sida och kollar på Uptime så ser jag att
den inte påverkas av dessa omstarter, jag har en Uptime från det att jag fabriks resetade modemet efter jag fick senaste mjukvaran.
Vad tror ni?
Är det fel på modemet då?
Är detta samma problem som ni andra har?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk

även jag har samma problem som ni andra har här inne med att intenet hänger sig efter typ en timme eller 2. så får man starta om. och ibland dör hela modemet och står bara med 3 lampor tända.

och även mitt modem är så varmt så man knappt kan lägga handen på det. då har jag även ställt den på 2 snusdosor för att skiten inte ska fatta eld typ.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Hittade en gammal adapter i gömmorna 12V 1000mA, vågar man prova med den tro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Där dog mitt 3dje modem, eller tja det var nätadaptern som la av...igen. Det höll i precis en vecka nu, men som tur var hade jag en gammal nätadapter ifrån en netgear switch (12v 1.0A, tror det var 12v 2.5A på orginal adaptern till netgear modemet) och den fungerar utmärkt iaf.

Är väl ingen ide att ringa comhem och tjata mera nu, utan bara köra på den då jag iaf inte använder switchen jag tog den ifrån.

Läste detta längre bak i tråden, så det verkar kunna funka..
Edit --> Den Adaptern jag hittade hemma var på 12v och 1000mA =1A

Permalänk
Medlem

Jävligt anti comhem nu. Haft knas i en månad nu och fick nu ett sms att JAG ska ringa de och boka en tid. Varför kunde de inte bara ha ringt upp och bokat in en tid? NU måste JAG sätta mig i deras jävla kö...

/ arg R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Jävligt anti comhem nu. Haft knas i en månad nu och fick nu ett sms att JAG ska ringa de och boka en tid. Varför kunde de inte bara ha ringt upp och bokat in en tid? NU måste JAG sätta mig i deras jävla kö...

/ arg R

HAHA, inte kräva att comhem ska anstränga sig, de vet ju att din telefon via comhem inte funkar, så därför ska du ringa med din mobil dyrt till deras kundtjänst, jag tror dom är i maskopi med din mobiloperatör ))

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
HAHA, inte kräva att comhem ska anstränga sig, de vet ju att din telefon via comhem inte funkar, så därför ska du ringa med din mobil dyrt till deras kundtjänst, jag tror dom är i maskopi med din mobiloperatör ))

hehe jag älskar också konspirationsteorier! De har ju ett sammarbete med tre som är min operatör! Vilka jävlar

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Jävligt anti comhem nu. Haft knas i en månad nu och fick nu ett sms att JAG ska ringa de och boka en tid. Varför kunde de inte bara ha ringt upp och bokat in en tid? NU måste JAG sätta mig i deras jävla kö...

/ arg R

vad jag vet ringer de också för att boka men vill man att det ska gå snabbare så kan man ringa.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
vad jag vet ringer de också för att boka men vill man att det ska gå snabbare så kan man ringa.

OK, haft de i många år nu och har varit många problem eller snarare alltid problem när jag ska byta tjänst. Borde finnas en massa om mig i deras CRM. Skumt att de inte har en lojalty-avdelning som tar hand om kunde som haft mycket problem men ändå varit kunder länge.

De är inte direkt måna om sina kunder. Direkt när det kommer att alternativ så skippar jag denna skiten. Har offrat många timmar och många fula ord pga att comhem inte kan göra sitt jobb.

/R

Permalänk
Medlem

Stort problem nu tyvärr - modemet uppdaterade sig själv igår till nya firmware-versionen och då blev internet plötsligt väldigt långsamt. Ringde supporten och de rekommenderade som vanligt att starta om modemet. Efter omstart fungerar modemet inte alls. De första 2 lamporna blinkar och tänds upp en efter en .. sen tar det några sekunder så dör modemet och alla lampor börjar blinka igen, internet fungerar nu inte alls.

Permalänk
Medlem

såg flera hade problem med värmen på cg3100, mätte mitt nu med ir-temp, 44 grader på varmaste stället och då har jag lastat på modemet bra.

kan tillägga att jag har mitt modem står upprätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caver
såg flera hade problem med värmen på cg3100, mätte mitt nu med ir-temp, 44 grader på varmaste stället och då har jag lastat på modemet bra.

kan tillägga att jag har mitt modem står upprätt.

Har du NAT på?
Nu när jag har stängt av NAT så är mitt modem inte alls varmt utan det är helt acceptabelt, kan hända att det är något med NAT som gör att det blir supervarmt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt
Har du NAT på?
Nu när jag har stängt av NAT så är mitt modem inte alls varmt utan det är helt acceptabelt, kan hända att det är något med NAT som gör att det blir supervarmt.

Nej, NAT är inte på, det jag menade är att för dom som tycker deras modem blir varma var det mer att berätta att mitt modem inte blir varmt. 44 grader för en en sånhär pryl utan fläkt är mer än acceptabel nivå.

Permalänk
Medlem

WIFIknappgrejjen visste comhem om för er som undrade... när det är fixat vet jag inte. Januari/feburari kanske. Man KAN fortfarande aktivera/inaktivera via knappen, det är bara lampan som aldrig slocknar

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hade tekniker hemma idag, som konstaterade att jag har dålig signal från "skåpet" till mitt uttag. Det kommer nya tekniker så småningom som ska mäta... Har dock bra fart just nu 114/11.

Permalänk
Medlem

Ringde upp uppgraderade mitt interweb till 24/1 igår. Har fortfarande inte hänt något, står ingen ändring på mina sidor heller. Hur lång tid brukar det ta på ett ungefär?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
HAHA, inte kräva att comhem ska anstränga sig, de vet ju att din telefon via comhem inte funkar, så därför ska du ringa med din mobil dyrt till deras kundtjänst, jag tror dom är i maskopi med din mobiloperatör ))

Nu när jag bytte till Netgermodemet, kom inte telefonin med som den skulle. När jag då ringde till kundtjänsten via mobilen så fick jag alternativet att bli uppringd istället för att stå i kö!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Har precis fått 100mbit modemet.

Kan jag koppla in den och köra fastän jag fortfarande har 50mbits tjänsten, eller måste den registreras först via kundtjänst eller nåt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Mitt modem är också varmt.

Hade en 6V nätadapter och kopplade en 120mm fläkt på den.

Nu blåser på modemet. Helt ok..

Permalänk
Medlem

Jag ringde idag Comhem gällande min ping och enligt dem var det OK. Men jag testade att pinga min gateway och jag fick med jämna mellanrum en ping upp emot 20-30 och normalt låg det på 6-9. Jag tycker att pingar man sin gateway ska det inte vara såhär. Jag bad en kompis pinga min gateway och han hade stabilt 8-10 och den spikade aldrig. Samtidigt testade jag med min ADSL-uppkoppling som jag har kvar och fick samma resultat som min kompis.

Enligt supporten jag pratade fick jag till svar att de kommer nog inte göra något åt saken men kommer lägga ett ärende så får de se vad det kan vara.

Men detta tyder rätt mycket på att det är något med uppkopplingen internt på Comhem.

Hur blir det för er när ni pingar er gateway?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
Jag ringde idag Comhem gällande min ping och enligt dem var det OK. Men jag testade att pinga min gateway och jag fick med jämna mellanrum en ping upp emot 20-30 och normalt låg det på 6-9. Jag tycker att pingar man sin gateway ska det inte vara såhär. Jag bad en kompis pinga min gateway och han hade stabilt 8-10 och den spikade aldrig. Samtidigt testade jag med min ADSL-uppkoppling som jag har kvar och fick samma resultat som min kompis.

Enligt supporten jag pratade fick jag till svar att de kommer nog inte göra något åt saken men kommer lägga ett ärende så får de se vad det kan vara.

Men detta tyder rätt mycket på att det är något med uppkopplingen internt på Comhem.

Hur blir det för er när ni pingar er gateway?

Jag ligger på 8-10 hela tiden.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Är det någon som fått bra fart på win xp Wi-Fi ? Har haft XXL 100 några dar och har legat stadigt på 114/11 på bredbandskollen kablad och 95/11 trådlöst med win7 x64.

Med win xp från samma burk kom jag först opp i 55/8 med kabel och 44/7.5 trådlöst, bättrades till 110/11 och 54/7.5 efter jag körde TCP Optimizer från www.speedguide.net

Tycker ändå det är stor skillnad på 95/11 och 54/7.5

Någon som har goda råd om hur jag speedar upp xp, var jag hittar info?

Permalänk
Avstängd

Någon mer som hade problem med internet i natt (göteborg) ? Tappade uppkopplingen var 10 min efter kl 23.00 lamporna på modemet blinkade osv...hoppas de funkar bättre nu igen

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Någon mer som hade problem med internet i natt (göteborg) ? Tappade uppkopplingen var 10 min efter kl 23.00 lamporna på modemet blinkade osv...hoppas de funkar bättre nu igen

Samma här, hoppas dom gjorde en uppdatering av något slag, typ alla med 100/10 får 100/50 i Julklapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Samma här, hoppas dom gjorde en uppdatering av något slag, typ alla med 100/10 får 100/50 i Julklapp.

HAHA jomenvisst

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Problem med streaming och överförning över nätverket

Jag har min stationära dator och min äldre xbox (XBMC) kopplat till comhems nya netgear modem via nätverkskablar.

Problemet är att överföringen mellan de båda är otroligt låg vilket gör det omöjligt att streama något på mediacenter.

Jag misstänker att det har med modemet att göra då mediacentret fungerade utmärkt tidigare.

Har läst i den här tråden att andra haft problem med dålig överföring över nätverket med det nya modemet.

Finns många kunniga människor här så jag undrar om någon har löst problemet eller har någon aning om vad det kan bero på?

Just nu kör jag med NAT avaktiverat

Permalänk

Internet lägger av helt eller går otroligt segt efter man har startat Utorrent. Och då seedar/leechar jag inte ens. För mig brukar det lösa sig genom att stänga av Utorrent och ta "reparera" på nätverket men för kompisen så får han starta om dator och modem.

Någon mer som har stött på detta problem? Och undra vad det beror på?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst