Permalänk
Medlem

Datorbygga, synpunkter?

Synpunkter? Spelar endast wow, cs händer väl någon gång ibland och gillar självklart att testa på olika spel på lan med polarna. Vill att alla dagens spel ska kunna flyta på vid maxx. Kan höga mig till ~18.000

Permalänk
Avstängd

Tycker inte den var så prisvärd om jag ska vara ärligt. inte ens dx11 i ett system för 14lax ?
Nedu vänta tills fler tomtar vaknar till liv och druckit lite kaffe så ska du se att du får nog bättre setup's för den summan.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Ja, det kan kan tänka på såhär rakt av är att du kan sätta en 80gbs intel x-25 istället och få en större och bättre ssd på samma pris, sen tycker jag precis som föregående kille skrev att det är nog smart att köra på ett dx11 kompatibelt kort med tanke på att resten av grejjerna du har håller längre än vad ett 4890 kommer att göra. Kör på en intelssd till den där och ett 5870 kanske, det hade jag gjort! Särskilt om du tänkt klocka prollen.

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Avstängd

Prestanda för pengarna enligt mig är detta:
OM du nu vill ha det chassiet xD Jag skulle satsat på ett Nexus edge eller kanske Corsair Obsidian!

Visa signatur

Dell Vostro 1710 [ T8100 2,1GHz - 3Gb 800MHz ddr2 - Nvidia 8600M GS - 320Gb Seagate Momentus 7200RPM ]

Permalänk
Medlem

Allt utan CF 5870 är ju ka-ta-strof för 18000kr

Så ligger det till.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Allt utan CF 5870 är ju ka-ta-strof för 18000kr

http://rushdie.mine.nu/pics/5870_sli_i7_vswwrw.jpg

Så ligger det till.

För 18k skulle jag vilja ha ett lite bättre chassi.

Och varför inte två fläktar till kylaren så man kör push-pull?

Permalänk
Medlem

Misstänkte att det skulle komma :). (Som jag ser det så sitter inte prestandan i chassit, så länge det passar in i övrig inredning och inte sticker ut är det skit samma.). Sen gör ju inte Antec dåliga grejer.

Enda anledningen är att jag i min morgonförvirring stoppade budget:en så nära 18k det gick. Men det spelar egentligen ingen roll, för jag missade ändå monteringsbracket:en för 1366. Så lägg på 250kr till på den för bracket, fläkthållare och en extra Nexus-fläkt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Till att börja med så är Crossfire tok overkill ifall det är snack om de där spelen som det snackas om.. wow m.m.. om 1-2år kanske det kan ha mer betydelse.
Sen så borde grabben nog satsa på en i5 Och inte en i7 med tanke på att den inte lämnar sig bättre för spel.
Ett Hd 5850 bör räcka och sen när det är dags så införskaffa sig ett till för crossfire.

Permalänk
Medlem

Gjorde om den lite efter tipsen. Synpunkter på detta?

Edit: Nätagget vill jag ha kvar då jag antagligen kommer köra CF i framtiden. Ska försöka överklocka processorn en del, behövs det då en extra fläkt?