iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Jag skaffa nyss en iPhone och har försökt få den att hitta mitt trådlösa nätverk men det har inte gått så bra. Någon som har några tips?

Routern är en THOMSON TG585 v7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Jag skaffa nyss en iPhone och har försökt få den att hitta mitt trådlösa nätverk men det har inte gått så bra. Någon som har några tips?

Routern är en THOMSON TG585 v7.

Spring närmare.
Jag har nästan full signalstyrka på min macbook.
Men på samma ställe kommer jag bara åt nätverket ibland med telefonen...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Spring närmare.
Jag har nästan full signalstyrka på min macbook.
Men på samma ställe kommer jag bara åt nätverket ibland med telefonen...

Sitter precis bredvid den nu och jag kan inte hitta den. Däremot en dator som är så långt ifrån routern som möjligt utan att lämna huset kan hitta den. Funderar på om det är några inställningar, men jag har inte hittat några som verkar påverka mitt problem. :S

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad det innebär att ha en telefon från 3? Alltså, med branding och sånt.
Ibland har ju 3-brandade lurar fått med en massa satans mjukvara man inte vill ha ändå och att 3 måste godkänna uppdateringar så man får vänta längre osv.
Inget sånt med iPhone?

Permalänk
Medlem

Jag har visserligen köpt min telefon med ett kontantkort från tre och sen låst upp den direkt. Men det finns inga 3-menyer någonstans i telefonen vad jag kan se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyjuice
"känns jävligt fånigt med en sån begränsning till en telefon som iPhone..."

Jo vars. Men är man hemma kan man väl knappa in sig på sitt bredband om man skulle vilja?

Jag väljer nog 16GB 3GS med Ingen förhöjd månadsavgift

* Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris bindningstid 24 mån
(Månadsavgift: 88 kr/månad de första 12 månaderna - därefter 118 kr/månad).

Ditt pris
3.600 kr
Månadsavgift
88 kr

Men sedan tillkommer ca120 kr/månad 59Kr/mån röstsamtal OCH! Surfning 59kr / Månaden! ! ! ! !

I mitt fall en månadsutgift på 206kr/mån om jag tolkat rätt. Någon som vet mer? Efter 12månader kmr månadskostnaden ligga på236kr/mån, endast för att få tillgång till abonnemanget, sedan kostar det ju att ringa också.

Är inte röstsamtal's kostnaden i de där 88krorna?

För de står ju nada om man läser erbjudandet som jag kan se om att de är 59kr för röstsamtal iaf som jag kan se.

Permalänk
Medlem

Kan man inte splitta iPhone-tråden med alla inlägg som bara handlar om olika telefonabonnemang?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Sitter precis bredvid den nu och jag kan inte hitta den. Däremot en dator som är så långt ifrån routern som möjligt utan att lämna huset kan hitta den. Funderar på om det är några inställningar, men jag har inte hittat några som verkar påverka mitt problem. :S

Pröva med att sätta på bluettoth på iPhonen.
Man ska om jag inte minns fel få bättre wifi-mottagning då.

Permalänk
Medlem

Efter en återställning så kan jag hitta alla nätverk...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fightclub, förväntar du dig positiva svar om de där eller?

Pinsam du är, så försvinn:)

Permalänk
Medlem

Måste ställe ännu en åsiktsfråga. Är det värt att ta 32GB över 16GB om man ändå har Tre:s 5Gb/månad surf?
Har inte direkt mycket musik, kanske 10Gb på datorn just nu, varav en liten del lyssnas på och det känns ju som att man hellre streamar till telefonen på olika sätt (spotify, youtube, vadsomhelst) än tankar ner massa ny musik och lägger in.
Visst, handlar inte om mycket pengar men känns ju ovärt om man aldrig använder mer än 5Gb.

Permalänk
Medlem

Känns inte värt det med 32GB, det är nätkomsten som är grejjen, inte lagringsutrymmet. Vill man bära med sig mycket filer nånstans finns det billigare sätt att lagra dem.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

...

Permalänk
Medlem

Är detta något fel? verkar sjukt billigt om man jämför?

Iphone 3GS 16gb för 5595kr utan abb.

http://www.dustinhome.se/pd_5010328916.aspx

Har dom skrivit fel eller är jag ute o cyklar att det är ett bra pris?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

det är bra pris. telefonen är låst till telia, det är nog därför den kostar mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FightClub
det är bra pris. telefonen är låst till telia, det är nog därför den kostar mindre.

Även om så är fallet så ligger den ju 2000kr billigare än billigast på prisjakt!! .. kan ju inte kosta många hundringar att låsa upp den

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Även om så är fallet så ligger den ju 2000kr billigare än billigast på prisjakt!! .. kan ju inte kosta många hundringar att låsa upp den

Kostar 2min arbete att låsa upp den, med en timlön på några tusen så blir det kanske några hundra

Du har ju en guide på detta forum du kan följa: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

... fast det kommer bli en tethered jailbreak om du köper telefonen idag.

Permalänk
Medlem

Kan man låsa upp hos telia? Eller är det bara 3 som är så vänliga?

Nej, jag vill inte jailbreaka för jag vill kunna stänga av telefonen utan att behöva JB varje gång.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Känns inte värt det med 32GB, det är nätkomsten som är grejjen, inte lagringsutrymmet. Vill man bära med sig mycket filer nånstans finns det billigare sätt att lagra dem.

Jo, det var min tanke. Nån som säger emot?

Kan väl komma lägen när det kan vara bra att kunna flytta större filer lite snabbt mellan datorer bara iofs. Om man inte har ett stort usb-minne till hands...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Kan man låsa upp hos telia? Eller är det bara 3 som är så vänliga?

Nej, jag vill inte jailbreaka för jag vill kunna stänga av telefonen utan att behöva JB varje gång.

Telia / Halebop låser upp telefonen för 300Kr efter 12månader.
Telenor låser upp telefonen för 350Kr efter 12månader.
Jag tror att Tre har samma regler som telenor men är inte säker, har läst om folk som har köpt telefonerna på Tre och låst upp dom samma dag men det var rätt länge sen, så kolla upp Tre helt enkelt.

Annars får du jailbreaka i 12mån eller köpa telefonen från "rätt" leverantör, alternativt en begagnad från blocket / tradera.

Permalänk

Jag har beställt en Iphone. Ska inte jailbreaka är jag dum i huvet? Kommer jag inte njuta av min telefon då?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Jag har beställt en Iphone. Ska inte jailbreaka är jag dum i huvet? Kommer jag inte njuta av min telefon då?

Klart du kan, jag har kört med jailbreak hela vägen från jag köpte min 3g förra året jag. Meeen sen fuckade den upp sig och vägrade jailbreakas efter 3.1 eller nåt sånt.

Enda jag saknar är typ, backgrounder och liknande.

Fortfarande bästa telefonen jag ägt, även utan jailbreak

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbelarsson
Telia / Halebop låser upp telefonen för 300Kr efter 12månader.
Telenor låser upp telefonen för 350Kr efter 12månader.
Jag tror att Tre har samma regler som telenor men är inte säker, har läst om folk som har köpt telefonerna på Tre och låst upp dom samma dag men det var rätt länge sen, så kolla upp Tre helt enkelt.

Annars får du jailbreaka i 12mån eller köpa telefonen från "rätt" leverantör, alternativt en begagnad från blocket / tradera.

Ok, för jag tänkte köpa en iPhone billigt på dustin och låsa upp den hos telia. Men då får jag nog ta och betala fullt pris hos tre och låsa upp med en gång, (det kan man, jag var hos en av deras butiker och man kunde det).
Vill inte köpa begagnat eftersom det inte känns helt rätt. Jag kanske är paranoid, men jag är alltid rädd för sånt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Min telefon är köpt för några veckor sedan och låst till O2 i England, så jag har låst upp den själv med jailbreak + blacksn0w.

Eftersom min telefon är ny så blev det en tethered jailbreak, dvs jag måste köra jailbreakprogrammet (blackra1n) varje gång jag startar om telefonen. Jag har suttit på flygplan och varit utomlands och fortfarande inte startat om telefonen en enda gång. Sen tar det 30sekunder att "jailbreaka om" telefonen, och det enda man behöver är en dator med en USB kontakt samt din iPhone laddare, så även om jag skulle starta om telefonen så ser jag inget problem med det heller, oavsett vart jag befinner mig.

Om Tre låser upp telefonen med en gång så kostar den ca. 6700kr om man räknar med upplåsningskostnaden (3Gs 16Gb). Om man andå lägger ut såpass mycket pengar och är orolig för jailbreak så är den nog lika bra att lägga 1000Kr extra för att slippa problemet.

Jag skulle aldrig ha en iPhone utan jailbreak, därför jag inte brydde mig om vilken operatör den var låst till, men om man är orolig så tycker jag att man ska låta bli att jailbreaka, och då verkar Tre vara det bästa alternativet.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta? http://www.blocket.se/stockholm/Nya_Apple_iphone_3G___Nokia_N...

För bra för att vara sant mao en blåsning? Tänkte ringa och höra om man kan klämma på de irl, dock luktar detta blåsning.

Edit: Ringt nu och självklart ville han inte träffas utan bara skicka med 3v leveranstid när han fått in pengarna sa han på knacklig svenska.

Se upp mao

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Vad tror ni om detta? http://www.blocket.se/stockholm/Nya_Apple_iphone_3G___Nokia_N...

För bra för att vara sant mao en blåsning? Tänkte ringa och höra om man kan klämma på de irl, dock luktar detta blåsning.

Edit: Ringt nu och självklart ville han inte träffas utan bara skicka med 3v leveranstid när han fått in pengarna sa han på knacklig svenska.

Se upp mao

/R

Tycker inte det ser så billigt ut, 4600Kr för en 3Gs 16Gb är faktiskt inte alls svårt att få tag på, med 3v leveranstid på telefonen så kan du anta att dom kommer från asien, och jag vet att en operatörslåst 3Gs 16GB kostar under 4000Kr i t.ex. Singapore (fabriksupplåst kostar den ca. 5500Kr i vilken butik som helst).

Dock så är ju problemet garantin, kan ju vara lite småtungt om telefonen går sönder efter 6mån. När man ändå lägger ut så mycket pengar så kan man ju lägga ut 1000Kr mer och köpa den telialåst istället. Jailbreak kan du ju göra själv (och det stod i hans annons att dom var upplåsta via jailbreak).

Med andra ord, oavsett hur seriös han är så skulle jag själv aldrig någonsin köpa en telefon ifrån honom, såvida du inte tänkte köpa iPhone 3G 8Gb, då kanske det kan vara värt risken, men upp till var och en att avgöra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Tycker inte det ser så billigt ut, 4600Kr för en 3Gs 16Gb är faktiskt inte alls svårt att få tag på, med 3v leveranstid på telefonen så kan du anta att dom kommer från asien, och jag vet att en operatörslåst 3Gs 16GB kostar under 4000Kr i t.ex. Singapore (fabriksupplåst kostar den ca. 5500Kr i vilken butik som helst).

Dock så är ju problemet garantin, kan ju vara lite småtungt om telefonen går sönder efter 6mån. När man ändå lägger ut så mycket pengar så kan man ju lägga ut 1000Kr mer och köpa den telialåst istället. Jailbreak kan du ju göra själv (och det stod i hans annons att dom var upplåsta via jailbreak).

Med andra ord, oavsett hur seriös han är så skulle jag själv aldrig någonsin köpa en telefon ifrån honom, såvida du inte tänkte köpa iPhone 3G 8Gb, då kanske det kan vara värt risken, men upp till var och en att avgöra.

Vanliga 8gb jag var ute efter, dock köper jag inget förbetalt utan bara cash i handen eller vid uthämtning.

/R

Permalänk
Medlem

Nu äre så att jag fått hem min Iphone 3GS 16GB från Halebop och den fungerar att starta etc, men de verkar som SIM-kortet ej är aktiverat för de blir bara "Ingen service" och jag fick inte med något telefonnummer i halebopspappret för abonemanget.. Däremot fick jag PIN och PUK kod, så äre vanligt att man ska vänta på att de ska bli aktiverat och samtidigt få telefonnummret?

Eller äre jag som missat något..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Klart du kan, jag har kört med jailbreak hela vägen från jag köpte min 3g förra året jag. Meeen sen fuckade den upp sig och vägrade jailbreakas efter 3.1 eller nåt sånt.

Enda jag saknar är typ, backgrounder och liknande.

Fortfarande bästa telefonen jag ägt, även utan jailbreak

Med blackra1n är det inga problem att köra jailbreak efter 3.1