Permalänk
Medlem

Vad är det som hänt!?

Hej!

Jag har fått ett mycket irriterande och drygt problem på halsen som jag hade älskat att få lite hjälp med.

Ok så här är det:

Jag satt och grejjade med grafiken, ställde in upplösning etc (nvidia 9800GT). Jag fick en fråga om jag ville spara mitt arbete innan jag fortsatte, jag svarade nej och sedan stängde jag ner grafikegenskaperna.

Startade om datorn för och efter detta får inte skärmen kontakt med datorn, No signal input. Provat med 2 skärmar samtidigt och var för sig och även kopplat in tv via dvi, satt i ett helt nytt grafikkort men inget hjälper.

Datorn går i gång som vanligt, inga pip eller konstigheter. Är ganska säker på att jag "loggar in i bakgrunden" då datorn drar igång efter jag satt in lösenordet precis som vanligt.

Min gissning är att jag gjort något med grafikinställningarna men hur i hela världen kan jag ändra tillbaks dem ifall jag inte får bild på skärmen?
Jag har via en gamal dator försökt fjärrstyra datorn med problemet och på så vis ändra tillbaks inställningar men detta går inte då jag inte gjort inställningar för fjärrskrivbord på problemdatorn.

Även försökt med windows skiva men utan framgång då det fortfarande inte sysn något på skärmen/skärmarna...

Har någon förslag på vad som kan ha hänt eller hur jag åtgärdar detta?

Vore extremt tacksam för svar.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 x64 med senaste drivrutinerna
Processor: AMD Athlon64 X4 5200+
Minne: 4x 1024 MB
Grafikkort: XFX Geforce 9600GT 512mb

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Prova resetta CMOS

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Prova resetta CMOS

Tack för svaret men tyvärr hjälpte det ej.

Mvh
Johan