Permalänk

Alr Gr blir ibland "ähg"

Hej jag har ett Logithech diNovo edge sv tangentbord till min HTPC och ibland går det inte att använda Alt Gr knappen till att göra tex ett @, utan då blir det text istället och det står ähg när ja trycker på knappen då jag tex ska skriva in en email adress..

Men detta händer inte alltid, bara ibland, men jag har samma program igång när det funkar som när det inte funkar.... någon som vet hur man blir av med problemet?

mvh
Fjellis

Visa signatur

hatadata

Permalänk
Medlem

Det är inte klassikern om vilket tangentbords-språk Windows använder? Denna ställer om sig lite hur som helst har jag märkt i XP. Jag brukar alltid lägga till svenska och och sedan plocka bort de andra språken samt stänga av så att denna inte finns med i taskbaren.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Re: Alr Gr blir ibland "ähg"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjellis11
Hej jag har ett Logithech diNovo edge sv tangentbord till min HTPC och ibland går det inte att använda Alt Gr knappen till att göra tex ett @, utan då blir det text istället och det står ähg när ja trycker på knappen då jag tex ska skriva in en email adress..

Men detta händer inte alltid, bara ibland, men jag har samma program igång när det funkar som när det inte funkar.... någon som vet hur man blir av med problemet?

mvh
Fjellis

Haha, du blir "ähgd" av ditt eget tangentbord xD

Nej, men har du installerat drivisarna?
Eller kör du på att XP fått installera egna?

Annars slutar du helt enkelt använda "Alt Gr", och använder "Ctrl+Alt" istället

Vad är det för "program" du använder dig av säger du?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpur
Haha, du blir "ähgd" av ditt eget tangentbord xD

Hahaha, tror det kan vara när man trycker ner Shift med någon annan tangent som de kan balla ur vet dock inte vilken exakt.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Har för mig att de är Shift + alt som växlar mellan olika t-bordslayouter.

Visa signatur

i7.