Permalänk
Medlem

så sant! tråden har lixom glidit iväg lite! förstår alla som (hm skulle inte gilla att min unge satt och spela dessa spel) helt ok.
sen kan man köra detta hur långt som helst> vad är ok vs inte ok!?
personligen skulle jag vota för emil i lönneberga på dvd(det gillade jag när jag va liten) och jag tror inte jag vart allt för skadad av det!?(lyckades regga ett konto på SWEC) borde ge mig mig ett bonus på 40 högskolepoäng:)

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem

Köp lego åt han jag saknar lego. Kul o va 19, tur att det finns sex/alkohol istället

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
vart skrev jag ATT MÖRDA MÄNNISKOR?
missade jag ngt?/ ta det lungt ikväll när du spelar CS 1.6

*zap*
/Inlägget redigerat av Aqualize

Permalänk
Medlem

Gott folk.. Att en liten fråga kan väcka så stor uppståndelse
Portal, Mirrors edge samt Crayon Physics Deluxe är nog vinnarna.
Dock så kommer jag att skapa en save i S.t.a.l.k.e.r åt honom som är rensad från fiender. Det där med att en treåring inte skulle förstå vad han gör i ett spel håller jag inte med om (min fyller 3 i januari dvs fortfarande 2).
När man hör sitt barn säga att de ska gå och skjuta något i spelet så visar det klart och tydligt att de förstår vad de gör.

Sen att min pojk är väldigt utvecklad i sinnet är en annan femma.
Förra året var vi iväg, satt och åt i bilen, en plogbili kör runt (pojken var då 1 år och 10 månader) och pojken tittar på plogbilen och säger:
Pappa, han backar på din bil. Jag får det till sex ord.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tal-_och_spr%C3%A5kutveckling

Om vi återgår till att pojken förstår att han kan samt att han då vill skjuta på saker och ting så börjar det ringa varningsklockor och därför efterfrågades ett annat spel. Pojken föredrar spel sett ur förstapersonsvy så det är det han ska få spela. Han spelar även annat men det är detta han föredrar.

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
Moget/copycat

Sen fattade jag inte vad du gjorde på denna tråd? kom du med ngt vettigt eller ? va det bara jag vill vara här?(Wikipedia gäller då inte på denna tråd)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
visserligen lite jobbigare än att uppfostra en katt och en fjortis som springer på byn och vill ha kul!(inte sitta hemma hos dig och kolla när du spelar CS)

Läs tråden så ser du att jag tillskillnad från dig bidragit med något. Blockland blandannat, ett onlinespel där man bygger med något som liknar Lego tex.

Permalänk

Ska man dra gränser så kan man ju undra med det där blockland. Visst är det lego det handlar om men hur stört är det inte att köra över en annans gubbe och det döda lilla legoliket ligger och flinar psykopatiskt mot dig. Det är ju helt fel bild... Nä då får de hellre skvätta lite blod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
ööh, FPS står för 1. person shooter, punkt slut, vad kallar du då RAM, DIMM, DVD, CPU osv. ?

jag ser inte heller problem att ett barn spelar spel på datorn men INTE FPS enligt mig. Min pojk är 6 nu och han får inte ens komma in i rummet ifall jag sitter där och lirar spel där man dödar folk.
Jag tycker att en 3 åring inte ens behöver veta att sånt som att döda människor finns.

Håller med. Man ska börja tidigt med läsa ur bibeln också, så dom är idoktrinerade och redo för världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Appuru
"Spelar väl ingen roll vad han har för spel, han kommer ändå inte komma ihåg det när han blir äldre, den tiden var ju ändå som en enda stor minneslucka."

Haha, herrejävlar vilken ignorans och brist på kunskap det finns om barnuppfostran på detta forum. Skulle inte vilja vara era ungar.

Skulle vara kul om folk slutade jämföra sig själva som 5 åringar som spelade pacman, med dagens 5-6 åringar som sitter o spelar GTA IV. Rejäl skillnad på realism och upplägg..

Är det verkligen så stor skillnad? Jag spelade Metal Gear som liten och det var rätt bra med realism i spelet.
Du dödade folm med kniv och slog ihjäl hundar med knytnävarna. Du sprängde sönder byggnader och var tvungen att springa runt med gasmask.
Dåtidens Call of Duty blandat med pussel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
exets dotter på 4 år klarar knappt little big planet..

Stephen Hawkins kan inte ens peta sig själv i näsan.
(Alla är inte lika)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Sen när är det "collare" att mörda människor? Som du verkar resonera så är det fullt okej att 3åringar spelar Postal 2?

Det är skillnad. Postal går ut på olika sätt att döda och inte på lösa ett problem eller ta sig vidare i spelet på ett destruktivt sätt.
Tror knappast barn kommer finna Postal 2 roligare än tex. Doom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
sen finns det en fördel med barn! DOM ser inte killz som vi ser det det!!! dom är bara glada att kunna utföra ett moment i spelet tex, en 3 åring förstår inte att han ÄR collare för att han har ihjäl ngn(som tur är)en 3åring kan växla från ett fps spel till disney UTAN att bli uttråkad!/vilket inte en 14åring kan!

Håller helt med!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

desto tidigare man lär sig desto bättre kan man bli. Inget fel att spela oavsett ålder.
Isåfall borde 3åringar inte få spela fotboll eller öva annan sport heller.
FPS-spel är idag en stor sport både på amatör och proffsnivå.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det är skillnad. Postal går ut på olika sätt att döda och inte på lösa ett problem eller ta sig vidare i spelet på ett destruktivt sätt.
Tror knappast barn kommer finna Postal 2 roligare än tex. Doom.

Det jag reagerade på var (som jag uppfattade vad som hade skrivits) att det "är coolt att döda människor". Och som han resonerade angående hur barn uppfattar ett spel går nog att hålla med om (om jag nu förstod honom rätt, vilket jag tror jag gjorde) så tycker barnet det är kul att något händer på skärmen om man trycker på en knapp. Om det då kvittar för barnet om den löser ett pussel på skärmen, kör en bil runt en bana eller futtar eld på poliser i Postal 2 borde ju således kvitta?

Personligen anser jag att spel som Postal 2 förmodligen inte bör existera och verkligen inte spelas av någon under 18 år iallafall. Men som jag förstått av resonemangen i tråden så är inte egna tankar och åsikter tillåtna i denna tråd så det kvittar kanske i vilket fall?

Permalänk

Nu har jag nästan läst igenom hela tråden, och det e fasligt vad alla kan mycket om barn och utveckling här inne.
Kan säga att min äldsta grabb e nu 9år och spelade css första gången när han var 5.
Han har inga problem i skolan med att gå runt och försöka kniva ner någon även fast han har varit med på 2 lan i år.
Han spelar även fotboll 2 ggr i veckan, innebandy likaså samt även simmar en del.
Hans lillebror är nu 6 år och spelade css första gången när han var 3, jag hamnar nog i helvetet nu eller vad tror ni.
Han har dock inte varit med på lan ännu för det blir lite otåligt efter 5 timmars spelande, då vill han ut och leka.
Vi har dragit gränsen vid att de bara får spela på fredag-söndag om det inte är lov eller liknande.
Jag har aldrig behövt säga till att dom skall gå ut och få frisk luft för när det har gått en stund så vill båda ut och leka, spela fotboll, bandy eller hör och häpna ut och leka krig.
Jag köpte walkietalkie till dom och dom leker C och CT hela tiden,
gisslan brukar vara katterna 3st och jag lovar att dom har kul.
Alla resonerar ju självklart som man själv vill , men jag har inte märkt att våra barn skulle vara mer våldsbenägna än andras, snarare tvärt om.
Och självklart umgås jag själv med mina barn, just nu håller vi på och bygget lego starwars.

// Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Re: Fps till treåring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy2
Som rubriken lyder söker jag efter ett fps till min son. Dock är han endast tre år gammal men älskar S.t.a.l.k.e.r. Dock så är det ej så nyttigt med monster och annat för en treåring. Har någon ett bra tips på ngt fps som inte är för blodigt och våldsamt? God Jul alla..

Här skulle jag kunna ge ett tips på ett FPS, t.ex där man är en tecknad figur som kastar bananer på robotar el liknande...
http://www.frogames.com/penguins_arena/

Eller.. så skulle jag kunna göra som många andra i denna tråd, uppföra sig som en blandning mellan ett troll & Charles Ingalls. Vilka skämt ni är...

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Måste slänga in ett tips. Dr. Brain: Action Reaction.

Ett klurigt fps i snygga unrealmotorn.

Jag spelade väldigt mycket det när jag var ~9 år (99) hos en kompis. Jag önskar att jag hade fått köra det när jag var tre, då hade man kanske varit (ännu) smartare.

Är lite avis på din grabb. Fortfarande när jag var 13 år så var speltiden, som morsan accepterade, max 20 min om dagen. Jag smygspelade såklart massor. ^^

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Rekommenderar starkt :
http://en.wikipedia.org/wiki/Wallace_&_Gromit_in_Project_Zoo
Somliga genre-fundamentalister skulle kanske kalla det mer plattform än ren FPS men det är en bra kombination av båda tycker jag.

Och eftersom alla tydligen måste ha en moraluppfattning så tror jag att väldigt lite aktiviteter kan skada barns utveckling så länge en ansvarsfull förälder är tillsammans med barnet samtidigt och kan plocka upp funderingar och reaktioner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Men nu är det så att det inte är din unge, dvs helt offtopic. Han skiter nog fullständigt i vad ni folk skulle göra med era ungar.

Ehh? Varför ställer han då en fråga i ett forum om sin grabb?
Dessutom var mitt svar delvis hypotetiskt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Ehh? Varför ställer han då en fråga i ett forum om sin grabb?
Dessutom var mitt svar delvis hypotetiskt.

Han frågade väl i alla fall om ett spel till en 3 åring som inte är för våldsamt, inte hur han skall fostra grabben...

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
säger som din sökmotor= saknar källvisning= finns inga bevis!

Den här artikeln saknar källhänvisningar. Förbättra gärna artikeln genom att lägga till pålitliga källor (helst fotnoter). Material som inte kan verifieras kan ifrågasättas eller tas bort. (2009-09)

Först och främst, vad snackar du om? Är det någon obskyr popreferens jag missat?

Det är ingen artikel, det är ingen forskningsrapport, det är ett inlägg på ett diskussionsforum. Det finns ingen fakta i mitt inlägg som behöver refereras till någon källa. Jag skriver uttryckligen vilka antaganden jag gör, allt du kan ifrågasätta är om det är fruktsamt att anlägga det perspektivet och vilka slutsatser som går att dra av det.

Har du något att säga, säg det då. Börja inte svamla om akribi.

Permalänk
Medlem

Spooooore <3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Men som jag förstått av resonemangen i tråden så är inte egna tankar och åsikter tillåtna i denna tråd så det kvittar kanske i vilket fall?

Saken är den att det du tycker om när människor är gamla nog att spela vissa spel inte hör hemma i denna tråd, du (och ingen annan i den här tråden för den delen) har någon rätt att säga åt TS att han gör fel i att låta sin son spela spel.

Ni känner inte personen, ni vet inte hur deras uppfostran av barnet ser ut. Det enda ni vet är att en fader sökte efter spel som spelas i FP-vy som inte är våldsamma men som fortfarande kan vara kul att spela.

Direkt börjar folk klaga på att fadern låter barnet spela våldsamma spel när det i FÖRSTA INLÄGGET står att han INTE vill att barnet ska spela våldsamma spel. Det gör mig -förbannad- när jag läser inlägg som bara säger vad de tycker om barn som spelar spel och inte, när tråden inte handlar om det.

TS frågade inte om hur han ska fostra sitt barn, han frågade efter våldslösa spel åt sitt barn. Fattar ni inte denna skillnaden så ska ni antingen gå en kurs i det svenska språket eller så kanske ni ska inse att ni inte har någon rätt att säga vad TS borde eller inte borde göra.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Trollsaga.

Nu är vi faktiskt i ett diskussionsforum och då får man ju räkna med att det blir diskussion kring ämnet.

Jag har redan nämnt Blockland ett par gånger, vad har _du_ bidragit med för svar till TS fråga?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det nämts men Team fortress 2 är ju "tecknat" och har för mig att det inte är så blodigt. Är kanske lite snabbt för en så liten kille att hänga med i dock.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Nu är vi faktiskt i ett diskussionsforum och då får man ju räkna med att det blir diskussion kring ämnet.

Jag har redan nämnt Blockland ett par gånger, vad har _du_ bidragit med för svar till TS fråga?

Ok, så du har nämnt ETT spel ett flertal gånger. Jag erkänner att jag inte bidragit med något svar till TS fråga, något som jag kan tänka mig att göra:

Garry's Mod - folket här säger lego, ge honom en bygglåda fast i FP-vy. Kanske överskattar ungen dock, vet inte hur kul man kommer att tycka att det är vid tre års ålder.

James Bond Golden Eye N64 - vad jag kommer ihåg är detta spelet inte alls blodigt men fruktansvärt kul att spela. Ni kan ju spela det tillsammans.

Transport Tycoon Deluxe - väldigt roligt spel, jag spelade det när jag var liten och även om jag sällan fick igång någon ekonomi eller förstod vad jag skulle göra så älskade jag att se tågen åka på rälsen, se lasten lastas på/av mm. OpenTTD rekommenderas här.

Det är svårt för mig att rekommendera några andra spel, dels för att de enda -bra- FPS-spel jag vet har våld i sig och dels för att jag, som liten, alltid spelade de spel min åtta år äldre bror spelade. Det blev därför väldigt mycket våldsamma spel.

Jag säger inte att man som liten ska spela våldsamma spel, jag säger inte att man inte ska göra det. Jag säger att vi har ingen rätt att säga till TS vad han gör rätt/fel när vi inte ens känner honom, vi har inte ens träffat honom.

-Edit- Kom på lite fler speltips.

Rollercoaster Tycoon - lättare att spela än Transport Tycoon Deluxe men även här är det riktigt kul att kolla på när det är hundratals besökare i sin nöjespark.

Theme Park - ett alternativ till Rollercoaster Tycoon, här kan man även åka i de olika attraktionerna och gå runt som en anställd mm.

Theme Hospital - återigen, jag kanske överskattar barnet men detta är också riktigt kul att spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Lek iställer för att parkera barnet vid datorn / konsollen.

Det kommer med åren men just nu borde han vara ute istället eller leka med lego..

Jag menar ingenting illa mot dig eller försöker lära dig hur man uppfostrar men jag skulle nästan skämmas av att sätta barnet och spela vid 3 års åler.

Håller med dig på den punkten.

Permalänk
Medlem

Kan inte någon moderator låsa den här tråden. Den är ju bara blivit för pinsam. Samt TS har redan fått svar på sin fråga så syftet med tråden är redan uppfyllt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Du, The_Edge, nämner flera gånger att man som förälder BÖR göra vissa saker. Det syftar, enligt mig, på att du tycker att någon SKA göra på vissa sätt. Jag anser att du inte har rätten att säga vad andra ska göra, du kan ge åsikter om någon frågar om dem men det gjorde aldrig TS i det här fallet (kan även peka ut att du är inte den enda i tråden som jag tycker gör helt fel i att kritisera*** TS, det var bara så att ditt inlägg var mest omfattande).

Angående det att datorspelare oftare har dubbelhakor på Dreamhack kan ju förklara sig självt med att du är på DREAMHACK! Dreamhack ger, enligt mig, inte en representativ bild av hur "datornördar" ser ut. Jag var för första gången på DH i somras och då har jag ändå spelat dator varje dag så långt bak jag kan minnas. Jag är en av de smalaste personer av de jag känner, aldrig varit tjock och inte ens i närheten av lite överviktig. Ingen av de jag känner som också spelar mycket datorspel är heller de överviktiga på något sätt.

En undersökning som även Sweclockers skrev om här för någon/några veckor sedan skrev till och med att datorspelare tränade oftare än de som inte spelade dator. Nu ska denna undersökning tas med en nypa salt av olika anledningar iofs.

Varför du bjuder på dina egna tankar är fortfarande bortom min förståelse, TS frågade aldrig efter någons åsikt ifall hans barn borde spela FPS-spel utan vilka våldslösa och bra FPS-spel hans son (tror jag?) skulle kunna tänkas lira.

Om du inte var intresserad av att styra och ställa alternativt ha lite inflytande på TS så hade du inte skrivit hela det långa inlägget om hur DU tycker att barnuppfostran ska gå till.

Sammanfattning: om ingen har frågat dig om din åsikt (angående sitt barn och dess uppfostran) så har du, enligt mig, ingen som helst rätt att kritisera förälderns sätt att uppfostra sitt barn.

*** Glömde att du kritiserade ju inte, du säger bara dina egna tankar och idéer, varför vet jag inte.

Som sagt så är det vad jag tycker och tänker, och det kanske vissa håller med om och andra inte. Tanken var att jag tycker att folk inte ska glömma bort det som jag upplever är viktigare i livet. Om du inte håller med så får du gärna skriva det och komma med andra erfarenheter vilket du delvis gjort . Men att du blir "-förbannad-" och skriver saker som "Varför du bjuder på dina egna tankar är fortfarande bortom min förståelse" är bara nedlåtande och gnälligt.:down:

Jag var där en dag på DH Winter i år och jobbade. DH överträffade inte mina förväntningar, mest för att det är en ganska låg genomsnittsålder och att det riktar sig till tonåringar, och att det var ganska "svettigt" och generellt luktade illa.
Det var kul att få nya kontakter bland utställare och funktionärer, men skulle nog inte betala för DH. Hade kanske varit kul att åka dit med en klan eller ett större gäng polare. Fast nog det finns roligare saker i livet. Dataspel blir mer och mer nånting man gör när man inte har nåt annat för sig, och så tycker jag det borde vara för de flesta. Om man nu inte försöker försörja sig på det.

Att folk som spelar data är smala beror ofta på att dem tränar, eller kanske äter och sover dåligt. Inte pga själva datorspelandet, eller hur?
Jag håller med om att det inte är rätt ställe att diskutera saken och jag drar mig för att skriva detta detta inlägget, men måste ändå få det sagt. Lilleputten, lugna ner dig lite och leta inte fel och bli inte så jäkla förbannad för att någon skriver vad han/hon tycker.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad lite från rbg09*
Kan ni lugna ner er lite? Visst att det är så att alla ska tycka till när det gäller barnuppfostran men nu är ni ju verkligen i luven på varandra.

Edit:
That's it. rbg09 får en varning (anmärkning) behöver dessutom inte komma tillbakas till den här tråden mer, tack.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

ok/jag lägger ner

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk

Känns lite som "av en fjäder blir det 17 höns".

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Garrys mod istället för att låta ungen leka med lego låter som ett mer ekonomiskt alternativ

Permalänk

Battlefield Heroes passar nog bäst på FPS fronten.

Annars antar jag att bilspel är ganska vettigt att spela som barn.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hmm du vet inte skillnad på leka med andra barn och sitta och spela/leka vid datorn?

Kan ju börja med den sociala delen, träffa öga mot öga med andra barn osv.

Min poäng exakt. Att bli socialt hämmad är ingen höjdare precis. Kan ge men för livet.

Visa signatur

http://thegamingground.com - Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!