Program för att se temp och kontrollera fläktar för windows 7

Permalänk
Medlem

Program för att se temp och kontrollera fläktar för windows 7

Min fråga är om det finns något bra program som kan hålla kolla på min GPU CPU temp och fläkt hastighet samt chassi fläktar kopplade på moderkortet. Jag kör windows 7 som rubriken säger har ett geforce 9800/9600 nåt med 640 mb minne och har en intel dual core 6750 processor. Moderkortet är av märket asus p5b nånting. Jag har läst om ntune som jag tidigare använt innan jag gick över till w7 som tydligen inte har stöd för det än. Har provat att ändra i bios likaså just för den bakre chassi fläkten satt den på silent mode men vindtunnel den skapar vid sina 2000-2500 varv gör att det brummar som värsta dammsugaren. Provade idag att ljuddämpa sidoplåtarna med foam för att reducera ljud genom dom men tycker fortfarande att det låter en hel del. Någon som har tips om w7 och temperatur applikationer som kan tänkas fungera vill bara veta att jag inte bränner något( vilket jag inte tror att jag gör). Vill bara va säker på att datorn får nog med kylning samtidigt som den håller en låg ljudnivå..

Permalänk
Medlem

Speedfan? Jag använder själv det för att kontrollera mina fläktars temperaturer på windows 7 ultimate.

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache