Permalänk
Medlem

Laptop 6-7k

Hej Hej!

Nu ska min syster köpa en ny laptop och vi behöver hjälp med vilken som är bäst för priset.
Hon kommer använda den mestadels till surfa, chatta och filmtittande. Men hon vill även kunna spela The Sims 3 på den och lite lätt bild redigering.

Priset får max 6-7k helst under det om det finns någon för ett bra pris!

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Min flickväns syrra ska också köpa dator, i ung. samma prisklass och inom precis samma användningsområde. Jag har då gett rådet att köpa en dator med riktigt grafikkort, inte någon GMA-krets, men det kanske funkar med integrerad grafik också?

Sen försöker jag alltid se till att mina vänner köper kvalitetslaptopar, alltså märken som Asus och Lenovo, och kanske HP. Men. Det här kanske inte alls stämmer längre? Har hört att Acer ryckt upp sig och säljer mer eller mindre kvalitetsdatorer nuförtiden. Kan detta stämma? Sen har morsan skaffat sig en ProBook från HP, och dessa verkar också hålla riktigt hög kvalite.

Kan samsung vara något att ha? http://www.dustinhome.se/pd_5010328791.aspx
Syrran har netbook från Samsung som håller god kvalité men håller de samma standard på notebooks?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

tack för rådet, det ser intressant ut