Permalänk
Medlem

13-14 " (10 000 kr)

Hej!
Har nyligen påbörjat universitetsstudier och skulle därför behöva införskaffa en bärardator. Första gången jag kollar på en bärbar så jag känner mig lite grön på området. Den kommer framförallt att användas till att plugga på i t.ex. biblioteket men även kolla film och surfa när man sitter på tåget hem.

Budget: 10 000 är absolut max, gärna lite billigare om möjligt.

* Mobil - vill ha en bärardator som är relativt lätt att ta med sig. Samtidigt vill jag kunna skriva ett bra tag utan att det blir jobbigt.
– Är inne på 13-14 ”, det kan självklart komma att ändras om det finns en dator med märkbart bättre prestanda för samma pris. Eller om någon har erfarenhet som den är sugen att delge sig av (fördelar/nackdelar).

* Batteritid - Eftersom den ska användas en längre tid under dagen ser jag gärna att batteritiden är bra.

* Vikt - Gärna så lätt som möjligt men egentligen inget problem om den väger lite. Den ska som sagt vara bärbar

* Lagringsmöjligheter - Inte speciellt viktigt heller, klara mig med ganska lite men kan samtidigt vara skönt att ha lite extra så att man inte behöver slänga hela tiden. Med avseende på filmer och musik. Kommer ev. att spela ngt litet om jag känner för det men inget krav.

* HDMI och schysst skärm (upplösning).

* Windows 7

Efter lite sökande:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495436

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502965

Har lite knappt med tid så har inte riktigt hunnit kolla runt i butiker så mycket som jag velat. Hoppas jag får lite hjälp på traven och är ytterst tacksam för all hjälp jag får.

Har jag glömt något eller om något verkar oklart så fråga på.

Permalänk
Medlem

Du ska titta på Asus UL30VT

Eller kanske Acer 3810 - 4810

Visa signatur

...

Permalänk
Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Funderar själv på Vaion nu när jag läst lite och det är ju bra kraft i snygg förpackning. Dessutom läst gott om den på diverse forum.
*edit
Tycker mig läst att någon/några här på forumet äger vaion, så ser ni detta vill vi gärna ha era synpunkter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Funderar själv på Vaion nu när jag läst lite och det är ju bra kraft i snygg förpackning. Dessutom läst gott om den på diverse forum.
*edit
Tycker mig läst att någon/några här på forumet äger vaion, så ser ni detta vill vi gärna ha era synpunkter!

Här finns en recension.

En nackdel är batteritiden.

Visa signatur

...