Permalänk
Medlem

Razer Tarantula, problem med USB?

Hej!

Jag har precis köpt ett Razer Tarantula. Så nu när jag kopplade in det så funkar det inte. Tarantulan har två stycken USB-sladdar och båda är inkopplade. Man kan även koppla in Mic och Headset i tangetbordet . Det har jag gjort och det funkar fint.

Jag är nu ganska förvirrad varför tangentbordet inte verkar få någon ström(knapparna funkar inte och lyser heller inte). Jag har ett annat tangentbord(det jag skriver på nu) som också är USB och det funkar fint.

Någon som vet vad problemet är?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att USB-porten är 1.1 och inte 2.0? Har för mig att tarantulan inte fungerar då.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag är hyffast säker på att det är 2.0. Sökte på mitt moderkort och kollade och det skall vara 2.0. Finns det något annat enkelt sätt att dubbelkolla detta på annars?

Mitt moderkort är Gigabyte M750SLI-DS4.

Här är specen http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec...

Permalänk
Medlem

testa andra usb-portar, eller annan dator om det går.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
testa andra usb-portar, eller annan dator om det går.

Gjort, har nu testat alla portar. Har även testat på min sambos dator. Funkar inte någonstans. Tangentbordet "startar" helt enkelt inte när man tycker i det i datorn.

Har googlat runt endel nu och jag har verkligen inte hittat något om detta alls:(

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid först ringa supporten och sen reklamera ifall det fortfarande inte funkar.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

har du installerat drivrutinerna, mitt tarantula fungerande inte fören jag installerade mina. har nu problem med macro keys och media keys.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Det är mycket problem med Tarantula. Ibland slutar mina knappar fungera t.ex. S knappen blir ofta trög. Ljudportarna har aldrig fungerat, skickade tillbaka det första där funkadde dom inte heller. USB har jag inte ens vågat prova men dom funkar säkert inte heller. Annars jävligt bra t-bord men jäkligt dålig kvalite.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||