Permalänk
Medlem

Jahapp... nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Dustin... Beställde en Corsair CWCH50 innan jul, när jag fick den så saknades socket 1156-fäste. (fast att det står på er hemsida att den ska vara komaptbel med 1156)

Idag fick jag svaret från er att ni har varit i kontakt med er distributör och "det är tyvärr som så att det inte är något som ingår till produkten."

Alltså...hallå...

1. Om det inte ingår, varför skriver ni det på er sida?

2. Hur kan den senaste recensionen på er sida hänvisa till ett Asus Sabretooth-kort, som är ett 1156-kort, om det inte funkar på 1156?

Och, ja, jag det att det har varit jul och så, men jag ringde er den 17 december och fick svar idag, den 29:e...det är faktiskt rätt dåligt i mina ögon....

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scuttle
Jahapp... nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om Dustin... Beställde en Corsair CWCH50 innan jul, när jag fick den så saknades socket 1156-fäste. (fast att det står på er hemsida att den ska vara komaptbel med 1156)

Idag fick jag svaret från er att ni har varit i kontakt med er distributör och "det är tyvärr som så att det inte är något som ingår till produkten."

Alltså...hallå...

1. Om det inte ingår, varför skriver ni det på er sida?

2. Hur kan den senaste recensionen på er sida hänvisa till ett Asus Sabretooth-kort, som är ett 1156-kort, om det inte funkar på 1156?

Och, ja, jag det att det har varit jul och så, men jag ringde er den 17 december och fick svar idag, den 29:e...det är faktiskt rätt dåligt i mina ögon....

Hej!

1156 bracket ingår i produkten enligt CorsAir själva men tydligen inte i samtliga leveranser som kommit in. De som inte har fått med bracketen har vi skickat ut en bracket till. Maila mig gärna ditt ordernummer om du inte har fått med det, så fixar jag det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

1156 bracket ingår i produkten enligt CorsAir själva men tydligen inte i samtliga leveranser som kommit in. De som inte har fått med bracketen har vi skickat ut en bracket till. Maila mig gärna ditt ordernummer om du inte har fått med det, så fixar jag det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hm, ok, men varför har alla jag har pratat med hos er varit helt oförstående? Man tycker ju att _nån_ borde ha kopplat och inte dragit ut på det i flera veckor?

Och att jag får ett svar att det inte funkar alls, låter som dålig internkommunikation

Permalänk

Vad är det för tomtar som jobbar på pack-avdelningen på dustin? Varenda gång man har beställt något så har det varit en massa skyddspapper under, men ingen över eller på sidorna. Idag var däremot ett undantag. Massa papper över, men ingen under...
Sakerna skramlade omkring gott inne i lådan och post-ombudet sa att man lätt kan hitta dustins lådor, man bara skakar och låter det, ja då har man hittat rätt. Som tur var så var det inga ömtåliga saker denna gång, men nästa gång något ömtålig ska beställas, då blir det inte dustin.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Vad är det för tomtar som jobbar på pack-avdelningen på dustin? Varenda gång man har beställt något så har det varit en massa skyddspapper under, men ingen över eller på sidorna. Idag var däremot ett undantag. Massa papper över, men ingen under...
Sakerna skramlade omkring gott inne i lådan och post-ombudet sa att man lätt kan hitta dustins lådor, man bara skakar och låter det, ja då har man hittat rätt. Som tur var så var det inga ömtåliga saker denna gång, men nästa gång något ömtålig ska beställas, då blir det inte dustin.

Det beror på. Om produkten som skickas har en egen kartong med någon form av dämpande skyddsmaterial runt produkten som ska klara av en normal leverans så behöver inte produkten emballeras med mängder av packpapper ytterligare en gång, då det bara är ett slöseri (vilket vi fått kritik för tidigare när vi använde för mycket packpapper för produkter som inte behövde det).

Samtidigt ska inte produktkartongerna flyga runt i en för stor kartong med för lite packmaterial heller. Sådana tabbar kan ju tyvärr förekomma och det följer vi mer än gärna upp också. Om du önskar att vi gör det så får du gärna maila mig ordernumret, så skickar jag vidare informationen till de som jobbar med detta.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hej, jag har vunnit min julklapp på laglig väg, men är nog den enda som inte fått min orderbekräftelse än...

Sedan finns det brister med er julklappsutdelning. Det finns de som registrerat flera konton och lyckats med att norpa åt sig fler än en julklapp, med olika typer av autoclickprogram och liknande. Beställningarna har gått igenom för de flesta...

Däremot verkar det som så att flera av oss som faktiskt vunnit en julklapp får stå vårt kast.

Vad kan ni på Dustin göra i mitt fall? Jag vill också ha en julklapp som jag förtjänar eftersom jag lyckades klicka på blomman efter 4 timmar (lyckades en gång tidigare, men då gick inte beställningen igenom eftersom jag var för sen).

Däremot skickade jag in beställningen på juldagen, vilket var tillåtet. Och jag hade INTE lagt julklappen i korgen samma dag. Har läst inlägg om folk som försökte sig på denna metod men som givetvis fick sina ordrar raderade. Min verkar också ha raderats även om jag vann julklappen och inte fuskade till mig den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Enligt LGs egna sida så ska det vara utbytesgaranti vid pixelfel. Jag tolkar texten som att har man en FullHD-TV från LG och det blir något fel på en pixel så ska det gå att byta inom 2 år från inköpstillfället.

Eran webbplats har dessutom varit bra seg under dagen, något ni är medvetna om?

Ah tack så mycket! Då känns det genast säkrare att köpa

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Dustin AB

Ang. julklapparna 2009

Om några fler har blivit av med sina legitima julklappsordrar så får ni gärna maila mig era kundnummer (och gärna de ordernummer ni fick på klapparna) så vidarebefordrar jag era uppgifter till de som arbetar med det för översyn.

jm@dustin.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Lite trist att det man ville köpa inte kom in ert sortiment förrens efter jul. så man kunde inte lägga beställningen innan den 25..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Får vi något svar på raaaz fråga? Då de felaktiga priserna fortfarande ligger ute? Synd att Dustin som innan var en sån fin butik börjar likna Elgiganten och OnOff mer och mer för varje dag. Vill vi ha fler exempel så har vi
XFX RADEON HD4350 512MB DDR2 PCI-E VGA/DVI/HDMI SILENT som fick sitt fantastiska mellandagspris redan runt Lucia.

Permalänk
Medlem

Liten fråga,

Ringde idag vid 11 tiden och då var det 17 personer i kön så tänkte som rösten sa, lämna nummer så ringer vi upp.

Gjorde detta och nu vid 16.20 tiden hade ingen återkommit än, förstår att det är mycket att göra nu i mellandagarna men frågan är, hur hanteras dessa som lämnar nummer, hamnar dom i en separat kö där folk som lämnat nummer eller ligger man kvar i telefonkön?

Hur som helst verkade ni ha kort dag idag då det var stängt nu när jag tänkte ringa på nytt.

Annars var leveransen supersnabb, synd att fel produkt levererades, fick 5850 istället för 5870 och därav att jag ringde!

//

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Det beror på. Om produkten som skickas har en egen kartong med någon form av dämpande skyddsmaterial runt produkten som ska klara av en normal leverans så behöver inte produkten emballeras med mängder av packpapper ytterligare en gång, då det bara är ett slöseri (vilket vi fått kritik för tidigare när vi använde för mycket packpapper för produkter som inte behövde det).

Samtidigt ska inte produktkartongerna flyga runt i en för stor kartong med för lite packmaterial heller. Sådana tabbar kan ju tyvärr förekomma och det följer vi mer än gärna upp också. Om du önskar att vi gör det så får du gärna maila mig ordernumret, så skickar jag vidare informationen till de som jobbar med detta.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Kan bara säga att min Apple Remote som jag fick strax innan jul som endast har tunt plastlager runt sig låg löst och skramlade under lite brunt hopknögglat papper. Den funkar dock bra så "no harm done". Men känns fel att ha en så pass stor låda (skulle säkert rymt 40 fjärrkontroller) då den kan åka runt fritt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Som är låst ja..

Av erfarenhet så har det kunnat bli att denna tråd skulle blivit ett "hak" för alla som snackade om julklappar. Den tråden slutade på 908 inlägg, dryga 30 hela sidor, varav de 27 första sidorna hade inlägg som skapats innan klockan slagit tolv och det blivit den 25:e (juldagen). Tråden låstes på söndagen, efter annandagen alltså och då har den tråden rimligtvis spelat ut sin roll.
Jag förbjöd inte att nämna julklappar i inlägg i den här tråden, utan bara sådana inlägg som majoriteten av inläggen som hamnade i den andra tråden bestod av.
Nu när jag antar julklapparna börjat komma ut (jag har inte följt den andra tråden sedan jag lade ner att försöka få en egen klapp) så kan ni starta en annan tråd med diskussion om vad paketen ni fick innehöll.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Imorgon är mellandagsrean slut, fortfarande ingen kommentar angående priserna?

SIBA har ju gjort nåt liknande (visserligen inte riktigt samma sak) iaf, vilket har uppmärksammats i media: http://www.e24.se/pengar24/prisjamforelser/sibas-rea-rena-blu...

Alla priser jag påpekade är iaf fortfarande oförändrade

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni några planer på att ta in Seasonic och Nexus nätaggregat i sortimentet?

/Andreas

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Ni hade under en kortare period Grado hörlurar, mer specifikt, Grado 325IS.

Dessa fanns aldrig på lager, kommer ni att få in dessa i sortimentet igen?

Tacksam om svar!

Permalänk
Medlem

La en order till fel leverans adress precis, tog ungefär 1 minut o lösa i telefon!
Måste bara säga jag är imponerad!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

är kundtjänst öppet idag? Jag råkade ta bort h50 ur min order. Frågan är hur klumpig man kan vara när man RÅKAR ta bort en produkt.
Ändå har jag skrivit 2 stycken mail men inte fått något svar

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Dustin AB

Hej och god fortsättning till er alla!

Nu är vi inne på 2010 - gamla ärenden ska avslutas och nya projekt påbörjas. De första veckorna på året är rent historiskt några av de mer händelsefulla veckorna för kundserviceavdelningen, så det kommer förekomma stundvis längre svarstider i telefon och mail. Detta ska inte påverka arbetsflödet till några extrema längder, men bara så ni vet.

@ RubberDucc & Raaz
(Fyi) mellandagsrean håller på till den 10:e januari.

Ett fåtal av våra erbjudanden har följt med under månadens gång och blivit representerade under ett par olika kampanjer under december. Andra produkter fick kampanjpriser i sista sekund, så det kan ha sett lite konstigt ut ett tag.

Vad som gäller skärmarna (BenQ och Samsung) så hade de marginellt felaktiga standardpriser angivna, och det ska ha rättats till. Det är som de flesta här känner till ganska svajiga priser på IT-marknaden och jämförelsevis få produkter säljs för ett "låst" pris under en längre period. Detta gör att när ett "ordinariepris" ska plockas fram så kan det också lätt bli konstigt. Hur den biten kommer hanteras i framtiden ska vi kika på för att undvika fel framöver.

Syftet med våra kampanjer är att leverera bra erbjudanden och vi har även i år haft lägsta priser i Sverige på många av våra kampanjprodukter. Men som med allt annat mänskligt kan fel smita in här och där. De rättar vi till, följer upp och gör ännu bättre nästa gång.

Så fortsätt gärna att rapportera in konstigheter till mig så ser jag till att informationen kommer vidare.

@ Bebopp
Lämnar man sitt nummer så behåller man generellt sin plats i kön så länge det inte ringer extremt mycket folk som inte väljer återuppringning (vilket iofs händer väldigt sällan). Det är samma folk som "besvarar" och "ringer upp", för kundservicemedarbetare ser samtalen nästan likadana ut i listan.

Samtalsprioriteringen sköts mestadels av vårt växelsystem som brukar i regel resonera fram ganska rimliga och rättvisa prioriteringsordningar. Den 30:e stängde vi 16:00 så du bör ha blivit uppringd innan 16:20 i alla fall. Maila mig om ditt ärende fortfarande är olöst!

@ SoulnutFantoon
Inte i dagsläget, nej.

@ Fantoon
Stämmer bra. De saknar dock fungerade masstillverkningsmöjligheter vilket gör att vi inte kan sälja deras produkter för tillfället.

@ ErsdaHL06
Öppet som vanligt, du kan även maila mig om det inte handlar om något dunderakut.

--

I övrigt vill jag passa på och tacka er alla som kommit med förbättringsförslag under 2009, det är väldigt nyttigt för oss på alla tänkbara sätt. Så fortsätt med det!

Mvh
Jüri Martoja - jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att man blir skickad till HP's garantisupport när det gäller deras produkter? Är det inte via er man skall skicka in sin defekta produkt? Är ju hos er jag köpt produkten menar jag.

Dock var det ju inget negativt med detta då HP skickar UPS att hämta produkten dagen efter, vilket snabbar på det avsevärt, men ändå?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hej gjorde den 19 decembet en returbegäran på en trasig produkt och fick den 21a december ett returnr 408348. och än idag trots att jag har mailat 2 gånger samt ringt en gång om detta har jag inte fått någon returlapp...
kan de vara så komiskt att ni än idag trots att jag tillomed skrev i mailet att jag vill ha den utskickad till min nuvarande address och inte den som ordern ursprungligen gick till.. 2008 klarade ju inte ens erat system av att jag hade flyttat så kan de va så komiskt så att de fortfarande är samma problem?
så vad ska jag göra nu skicka in en ny returbegäran eftersom dem 14 dagarna som returen är aktiv hos er redan är utgågna...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Jüri, varför är hemsidan så trög? Så har den varit de här sista 10 dagarna.

Permalänk
Medlem

Hej!
Skulle köpa cod MW2 idag och har bara hört bra kritik ifrån era kunder men eran sida var ovanligt slö idag?
När jag skrivit in kontonummer och uppgifterna bearbetades så fick jag "Page not found" och blve såklart orolig om ordern lagts eller inte.
Ringde er support (otroligt snabb och bra support) och orden var lagd och betalad enligt honom.
Bra tänkte jag, men när jag skulle kolla om kollinummer fanns gick jag in och tryckte på orderhistorik > Ordernr men ingenting hände, jag länkades inte vidare.

Min kompis beställde samma spel och han får upp en massa information när han gör samma sak...

Någonting jag missat?

MVH

EDIT: Jag fick ett mail ca 5 min efter detta inlägg med all information jag ville ha, hoppas nu på en snabb leverans och tackar dustin för snabb support!

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mail från Dustin Home ang. min julklapp...

Permalänk
Medlem

TV ej i lager

Min syster har beställ en TV och en hemmabio, TV finns ej i lager, kan du/ni kolla hur långt borta den är?
Ordernr: 8874672
TV: SAMSUNG LE-32B450 32# LCD-TV

Jag måste berömma era snabba leveranser upp till Norrland, två-tre dagar efter beställning, har det inte varit för att paketen fastar i ånge över natten så hade det gått en dag snabbare

Tack på förhand.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Finns det några planer på att ta in denna vara i sortimentet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=453787

Saknar den hos flera ÅF, särskilt Dustin. Seagates ES.2-diskar behöver lite konkurrens men trots att denna funnits på marknaden ganska länge har den inte riktigt nått ut.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min Q9550 som jag köpt från dustinhome.se och det var en E0 stepping på den

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddesix
Finns det några planer på att ta in denna vara i sortimentet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=453787

Saknar den hos flera ÅF, särskilt Dustin. Seagates ES.2-diskar behöver lite konkurrens men trots att denna funnits på marknaden ganska länge har den inte riktigt nått ut.

Disken du länkar till motsvarar inte alls ES2, utan det är WDs RE3 och RE4 (-GP) som gör det.
Dessa är serverdiskar med förlängd garanti, dubbel MTBF, RAFF, TLER och annat.

AV-diskarna är för bl a videoövervakningsändamål, lagring för digitalboxar och liknande (Audio/Video).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag har beställt en router från DustinHome, men jag hade min gamla adress registrerad på mitt Dustin-konto. Ordern skickades således till fel utlämningsställe och posten får inte lov att vidarebefodra den. Jag har mailat till dustins kundtjänst, för jag lyckas fan inte komma fram på telefon. Killen som läser upp valen låter som en snorvalp och gör mig jävligt irriterad när jag inte lyckas komma fram. De tre valen jag får passar inte, men vad jag än väljer så lyckas jag komma till Klarna. Folket på Klarna vet ingenting och är tämligen disträ vad gäller att hjälpa mig rätt.
Mailet jag skickade har fortfarande inte besvarats.

Under tiden jag skrev detta så kom jag fram till kundtjänst på telefon. Fick tala med en oengagerad, snuvig och trött tjej som sa att jag fick åka till det felaktiga utlämningsstället och hämta paketet, för det fanns inget som hon kan.

Permalänk
Medlem

Bara för mig Dustinhome är / varit segt på senaste tiden? Kan knappt söka på produkter eller navigera på sidan medans andra sidor går bra? Som sweclockers tex.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.