Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Så snyggt är väl ändå inte mw2, typ som cod4 fast med mer färger o lite bättre texturer, finns bra mycket snyggare spel.

O vart får du 8000.- ifrån?

Från mitt extrema sinne för affärer
Nä men vi säger 5970 kostar nästan 6k o dom kommer inte känna specielt bra om dom släpper 5000-serien o sedan 6000-serien strax där efter om du förstår.
mw2 har ju mycket bättre grafik.
Lixsom i min menning är det bara onödigt o lägga tusentals kronor på grafikkort som man inte behöver.

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Från mitt extrema sinne för affärer
Nä men vi säger 5970 kostar nästan 6k o dom kommer inte känna specielt bra om dom släpper 5000-serien o sedan 6000-serien strax där efter om du förstår.
mw2 har ju mycket bättre grafik.
Lixsom i min menning är det bara onödigt o lägga tusentals kronor på grafikkort som man inte behöver.

Ingen som tvingar dig att köpa något du inte behöver FYI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legopappa
men 2011 2012 kommer väl DX 12/13/14 ?
kna ju ha fel men man vet aldrig samt lär väl windows 9 kommi tills dess
(sarkasm)

Du behöver inte låta sarkastisk för det ryktas väl om ett nytt OS om lite drygt
ett år?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Från mitt extrema sinne för affärer
Nä men vi säger 5970 kostar nästan 6k o dom kommer inte känna specielt bra om dom släpper 5000-serien o sedan 6000-serien strax där efter om du förstår.
mw2 har ju mycket bättre grafik.
Lixsom i min menning är det bara onödigt o lägga tusentals kronor på grafikkort som man inte behöver.

Om man hade höjt priset med 2000kr varje gång en ny serie släpps hade grafikkort varit hyfsat dyra idag.

AMD kommer självklart fasa ut 5-serien någon månad innan 6-serien lanseras.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Du behöver inte låta sarkastisk för det ryktas väl om ett nytt OS om lite drygt
ett år?

Eftersom Win7 släpptes sent förra året och Microsoft brukar ge ett OS 2-4 år på sig att växa sig stora så tvivlar på att ett nytt OS från MS är på G
Dock tror jag inte ATI kommer att släppa HD6xxx serien till Jul låter som ett önsketänkande från någon skribent..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Eftersom Win7 släpptes sent förra året och Microsoft brukar ge ett OS 2-4 år på sig att växa sig stora så tvivlar på att ett nytt OS från MS är på G
Dock tror jag inte ATI kommer att släppa HD6xxx serien till Jul låter som ett önsketänkande från någon skribent..

Okej tydligen så ryktas det om att det släpps runt '12
Men ett nytt OS från M$ är verkligen på G! Strax efter W7 släpptes så kom det
fram att de redan hade börjat på 'Windows 8'!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Okej tydligen så ryktas det om att det släpps runt '12
Men ett nytt OS från M$ är verkligen på G! Strax efter W7 släpptes så kom det
fram att de redan hade börjat på 'Windows 8'!

det är väl självklart att de börjar på nästa version när en version är klar, vad skulle de annars göra? Vi kommer knappast få se win8 om ett år.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Eftersom Win7 släpptes sent förra året och Microsoft brukar ge ett OS 2-4 år på sig att växa sig stora så tvivlar på att ett nytt OS från MS är på G
Dock tror jag inte ATI kommer att släppa HD6xxx serien till Jul låter som ett önsketänkande från någon skribent..

Ett nytt OS vart annat år var det väl MS sa när de släppte Vista? I så fall borde vi börja se betor på nästa Windows inom ett år för att sen släppas sent under 2011.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Har de inte problem med 40nm just nu svårt att tro att de klarar av 28nm

Så för att TCMC(?) har problem med 40nm så måste Global Foundries få problem med 28nm?

Bara för att BMW har strul med sin nya motor måste Toyota också ha problem med sin? samma logik ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scanian:

Ett nytt OS vart annat år var det väl MS sa när de släppte Vista? I så fall borde vi börja se betor på nästa Windows inom ett år för att sen släppas sent under 2011.

Det var stora problem med Vista och detta gjorde att MS skyndade på utvecklingen av Win7 sen så är det inte speciellt framgångsrikt att måla in sig i ett hörn genom att ge sig för lite tid att utveckla ett windows.. så jag tvivlar starkt på att ett ev. Win8 släpps 2011 kanske i slutet av 2012 men knappast före dess!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

var det nödvändigt att gräva upp en 9 månader död tråd för att säga det där

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |