Permalänk
Medlem

Ni med Netgear WNDR3700

På Dustin har någon lämnat följande omdöme på denna router:

Citat:

Tråkigt gränssnitt och verkar inte funka så bra med Intel 5100 AGN-kretsen, ger bara 54Mbit/s även i N-läge.. Gav även sämre hastighet på G-nätet än den Linksys WRT54GL som står precis intill.. Förhoppningsvis löser sig med uppdateringar framöver. Men annars verkar den helt ok, schysst att kunna köra två separata nät. En produkt med potential, trots att den inte når ända fram för mig just nu.

Eftersom jag har den kretsen undrar jag om det här är SBS på omdömeslämnaren eller om det är fler som har detta bekymmer med WNDR3700 samt Intel 5100 AGN?

Permalänk
Medlem

Tydligen så är det så att om man använder WEP eller WPA-TKIP kryptering med Intel 5100 så drar det ned hastigheten. Det är alltså SBS som ligger bakom omdömeslämnarens omdöme.
Använder man WPA-AES, det enda vettiga alternativet, fungerar den som den ska.

Skrev det nu för frågan kommer säkert upp då det verkar vara en poppis router nu.

Permalänk
Medlem

routern funkar super för mig
Har bara strulat en gång och då restartade jag den, fast det är strul med hela min uppkoppling då Telia kopplart bort sig och BBB inte hunnit koppla in sig och jag fortfarande kan surfa :S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat den men får det inte att fungera bra ändå. Ligger på 54 Mbit i länk. *muttermutter*

Permalänk
Medlem

Är så van vid att disabla allt vad QoS heter när jag konfigurerar router men på denna visade det sej vara ett misstag. Disabla WMM (WiFi Multimedia) på denna router stryper länken till 54 mbit.

Permalänk
Medlem

Så nu när du ändrat så gåre fortare asso? Hur fort? Tråd eller trådlöst?

Intresserad av denna - Kollar oxo på DIR655 men verkar som 50% av folket har firmwareproblem så vette fan... några hundra till på den här kanske är värt?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Lånar tråden!
Har precis köpt denna router men har ett jobbigt problem.
En polare har en FTP som jag aldrig haft några problem och ta hem saker ifrån. Hade en D-Link 4300 innan. Men nu kan jag inte ta hem någonting från polaren, han har inte rört sina inställningar. Kommer in som vanligt men det går segt redan där. Måste man ändra nån inställning för att FTP ska funka?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM