Uppgradering till speldator 5000-7000kr

Permalänk
Medlem

Uppgradering till speldator 5000-7000kr

tjo ja hade tänkt mig att bygga en dator från början men istället skall ja ta min pappas gamla dator (en liknande Fujitsu Siemens SCALEO X tror den en 05a :S) men pappa själv säger att datorn har crashat...
så nu vill ja veta va man måste byta för att den skall börja fungera och vad man skall byta för att bli en bra speldata.
vill lägga typ 5000-7000kr kr (då skall allt vara inräknat)
de är en till sak ja undrar också.
blir datorn som helt ny när ja har instalerat alla nya drivrutiner?
eller måste ja ominstallare skiten?
eller måste ja köpa ny hårddisk ?
och kan någon berätta om vattenkyllare? kan ja ha de i min blivande dator?

Tacksam för svar

Mvh Zery

Permalänk
Medlem

Vattenkylare är inte det du behöver, satsa på ny hårddisk och grafikkort främst enligt mig.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Vattenkylare är inte det du behöver, satsa på ny hårddisk och grafikkort främst enligt mig.

haha ja vet de var bara en dum ide:P

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

tack tack :)men skulle man inte kunna byta grafikkortet mot radeon ist? ja har hört att de är bättre:P och Nätaggregatet? behöver ja verkligen 750 w ? ja har en fråga.. vad skall ja göra min andra hårddisk? skall jag ha kvar den eller va skall ja göra ?

Permalänk
Medlem

Självklart finns det Radeon som är både bättre och sämre :P. Nej absolut inte 750W men det skadar inte att ha för mycket, i5 är dessutom overkill till det där grafikkortet. Om ingen annan gjort det inom en timme bygger jag ett AMDpaket åt dig

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

ser ju riktig nice ut men dock är de ju över mina tillgångar:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Självklart finns det Radeon som är både bättre och sämre :P. Nej absolut inte 750W men det skadar inte att ha för mycket, i5 är dessutom overkill till det där grafikkortet. Om ingen annan gjort det inom en timme bygger jag ett AMDpaket åt dig

kan du inte göra de ändå runt typ 6000kr de hade varit jätte snällt

Permalänk
Medlem
Citat:

Vrf? varför tar du en 955 när du kan ta en 965 för 20 kr mer?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=763690

Sen har du ju dvd-läsare från förra datorn. Beroende på om du vill behålla ditt gamla chassie, nätaggregat och hårdisk så kan du ju ta bort det från inköps listan och köpa ett HD5850 istället för ett 5770 som ligger i inkäpslistan nu, betydligt bättre grafikkort!=)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
https://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=763690

Sen har du ju dvd-läsare från förra datorn. Beroende på om du vill behålla ditt gamla chassie, nätaggregat och hårdisk så kan du ju ta bort det från inköps listan och köpa ett HD5850 istället för ett 5770 som ligger i inkäpslistan nu, betydligt bättre grafikkort!=)

du kan inte skicka shoppingvagnen i sig, du måste spara den som en lista först.

Permalänk

Vi kan inte svara på vad du MÅSTE byta ut för att få den att funka, ta reda på vad det är för komponenter så kan vi ju sätta ihop ett betydligt mer prisvärt paket, om du t.ex. har en q6600 så är det ju onödigt att slänga pengar på ett i5-system då du kan få ett bättre grafikkort istället.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
https://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=763690

Sen har du ju dvd-läsare från förra datorn. Beroende på om du vill behålla ditt gamla chassie, nätaggregat och hårdisk så kan du ju ta bort det från inköps listan och köpa ett HD5850 istället för ett 5770 som ligger i inkäpslistan nu, betydligt bättre grafikkort!=)

Edit:

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=addCartToList&ShoppingListId=763704

Bättre nu?:P

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
*trådens namn redigerat*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Vi kan inte svara på vad du MÅSTE byta ut för att få den att funka, ta reda på vad det är för komponenter så kan vi ju sätta ihop ett betydligt mer prisvärt paket, om du t.ex. har en q6600 så är det ju onödigt att slänga pengar på ett i5-system då du kan få ett bättre grafikkort istället.

ja behöver allt nytt:D men ja tänker på den gammla hdd, fatst om datan har "crashat" kan ja använda den ändå? chasit och dvdbrännaren skall ja ha kvar.