Är de gratis frakt på komplett ?

Permalänk

Är de gratis frakt på komplett ?

Som rubriken säger finns det nån artikel som på inet som gör att de blir fri frakt ?

Permalänk

Nej, inte vad jag vet om iallfall
deras frakt är faktiskt ganska dyr,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

www.inet.se har gratis dito (vid köp över 500 kr) om du är medlem på Sweclockers.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ja de är lite konstigt. Jag handlade alltid på komplett förut. Köpt allt där från -02 fram till förra året. Men deras frakt är inte att leka med. Nu blir de Inet för hela slanten då de faktiskt rör sig om många hundralappar till slut.

Permalänk
Medlem

Nej, dyr frakt istället.. 39kr för att HÄMTA varan är rätt drygt, men då ska ju varorna skickas från Norge (kan ha fel, de kanske har ett centrallager här i Sverige också?) också.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tror bara det ha lager i Norge tyvärr, hench de höga fraktkostnaderna.

Permalänk
Medlem

Gick kanon när jag bode 7 min med spårvagn från kruthusgatan i gbg förra året, men nu i Trollhättan är de lite drygt att ta tåg i 47 min för 68kr/tur för att sedan bära hem grejerna i en 20 min... Komplett får nog se till att göra något åt de där tycker jag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
hench

Hence, heter det väl ändå..?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Håller med det är riktigt segt att betala så mycket. Är väl ok om man beställer en hel dator men tex för något lite billigare så är det segt att betala ca 10% av vad varan kostar i frakt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Nej, dyr frakt istället.. 39kr för att HÄMTA varan är rätt drygt, men då ska ju varorna skickas från Norge (kan ha fel, de kanske har ett centrallager här i Sverige också?) också.

Ja herrgeud.:S Vart är världen på väg.:/ Jag tror att komplett gör som företag som tar betalt för att skicka en faktura (för X summa pengar): dom gör det för att de kan. Trist är det i alla fall när utvecklingen går åt detta håll.:(

Inet som sagt ^^ Det sparar du på, dessutom: vem vill betala frakt för en vara som du köpt för dina pengar?:) Tyvärr är Sveriges befolkning så knäppa att de accepterar dylika: alla betalar glatt för att få bara hem sin mat och tycker inte det är något konstigt med det...jo just det...jag syftar på kassarna.:P Dessutom har kassörskan ofta sagt att "äsch du kan ta en kasse" och jag tar den och så många till jag behöver för att packa.:P Så sååå dyra är de nog inte.:P

Detta är något för [de dyra och oseriösa?] butikerna att tänka på.:D http://sv.wikipedia.org/wiki/Quantum_Satis

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag köpte chassi, frakten gick på 349:- och då var det postpaket. Snålt!

Permalänk
Medlem

Köpte ett xfx4890 när det precis kom ut, frakten blev 300 spännish.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobenu
Köpte ett xfx4890 när det precis kom ut, frakten blev 300 spännish.

Nicht so genackt spannendespännish.:P Stackars djävul:P

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk

Palla betala 150 så fan heller ajja får la vänta tills de kommer i lager på Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Ja herrgeud.:S Vart är världen på väg.:/ Jag tror att komplett gör som företag som tar betalt för att skicka en faktura (för X summa pengar): dom gör det för att de kan. Trist är det i alla fall när utvecklingen går åt detta håll.:(

Inet som sagt ^^ Det sparar du på, dessutom: vem vill betala frakt för en vara som du köpt för dina pengar?:) Tyvärr är Sveriges befolkning så knäppa att de accepterar dylika: alla betalar glatt för att få bara hem sin mat och tycker inte det är något konstigt med det...jo just det...jag syftar på kassarna.:P Dessutom har kassörskan ofta sagt att "äsch du kan ta en kasse" och jag tar den och så många till jag behöver för att packa.:P Så sååå dyra är de nog inte.:P

Detta är något för [de dyra och oseriösa?] butikerna att tänka på.:D http://sv.wikipedia.org/wiki/Quantum_Satis

Frakt är inte gratis.
Bara en tidsfråga tills inet slutar med det också.
Dustin Home körde ett år just för att ragga kunder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Frakt är inte gratis.

Inet har ca halva fraktkostnaden jämfört med komplett (ordinarie fraktkostnader)

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Frakt är inte gratis.

Men Dustins fraktkostnad är ändå inte dyr, kan även tipsa om att Alina.se har fraktfritt för Sweclockers medlemmar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Frakt är inte gratis.

Dustin kör fortfarande fri frakt för studenter, det har de gjort ett bra tag nu om jag minns rätt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Dustin frakt 59:- om jag inte minns fel. Och är man som jag och inte handlar med kort så blir det 39:- för fakturan.

Så totalt 98:- för allt altså, det är inte direkt mycket när man jämför mot alla överpriser butikerna i min stad tar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Dustin frakt 59:- om jag inte minns fel. Och är man som jag och inte handlar med kort så blir det 39:- för fakturan.

Så totalt 98:- för allt altså, det är inte direkt mycket när man jämför mot alla överpriser butikerna i min stad tar...

Jag köpte en korthållare (sådana läkare och syrror har passerkorten i) till mitt SL-kort och killen som sålde sa över tele när jag undrade vad frakten kostade:
-"Vi tar inte ut något överpris för att tjäna på frakten utan vi skickar mot lägsta kostnad/den faktiska kostnaden."

Nu är jag medveten om att det är skillnad på att skicka en dator vs. korthållare men hans uttalande bekräftade mina misstankar: de större bolagen vill tjäna Kr på frakten med, så inte underligt det blir dyrt för kunden.:P:/

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Plockar ni ihop en dator på komplett och en på inet så brukar inte slutsumman skilja nämnvärt.

Det är ju ändå det man till slut betalar som är intressant,
inte om frakten är 500 eller 0:-, eller hur?

Med de marginalerna som är på hårdvara går det inte trolla mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Plockar ni ihop en dator på komplett och en på inet så brukar inte slutsumman skilja nämnvärt.

Det är ju ändå det man till slut betalar som är intressant,
inte om frakten är 500 eller 0:-, eller hur?

Med de marginalerna som är på hårdvara går det inte trolla mycket.

Beror väl på lite vilka summor man pratar om, handlar du bruk för 15k + kanske 500 inte är så farligt, men visst sitter man på en tajt budget så är 500kr väldigt mycket pengar!

Sist jag handla på komplett tyckte jag inte frakten var så farligt mobo+graffe 100kr i frakt. Det var iof för att de hade kanpanj och det blev billigare där, trots frakten sparade jag ca200.

Permalänk
Medlem

Vad jag menar är att fraktkostnaden egentligen saknar betydelse,
utan totalkostnaden man betalar för att få hem varan som är intressant.

Om sen alla tar samma pris på varan är det en annan sak, man får inte vara dum.