Permalänk
Medlem

Laptop/Grafikkort för GTA IV?

Tjena.

Jag spelar inte ofta, nu har jag dock blivit sugen på att spela GTA IV på dator (laptop). Min äldre burk funkar givetvis inte så jag måste investera i en ny.

Nu för tiden tycker jag typ ALLA bättre laptops skriver dom har 1 GB i grafik minne. Men det krävs ju mer än endast minnet.

Vilka kort ska man kolla efter?

Vilket grafik kort i en laptop kommer kunna hantera GTA IV?

Eller rekomendera en burk för OK peng (6-10kkr) som kommer kunna lira spelet på "medium" i alla fall.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Här har du något jag skramlat ihop åt dig
Ungefär min setup, och jag maxar allt lätt

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Denna..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Här har du något jag skramlat ihop åt dig
Ungefär min setup, och jag maxar allt lätt
http://img508.imageshack.us/img508/3553/nydator.png

Denna del av forumet är för bärbara datorer, inte stationära. Men tack i alla fall för ditt svar.

Mv.
Team_AMD

Permalänk

Det är ju sjukt att folk inte fattar att detta är bärbar . Packard Bell Ipower 767 med GTX 260 och quad core sitter i den . Har en själv. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa1122
Det är ju sjukt att folk inte fattar att detta är bärbar . Packard Bell Ipower 767 med GTX 260 och quad core sitter i den . Har en själv. Lycka till!

Tusen tack Tompa, ska kolla in den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD

Eller rekomendera en burk för OK peng (6-10kkr) som kommer kunna lira spelet på "medium" i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Denna del av forumet är för bärbara datorer, inte stationära. Men tack i alla fall för ditt svar.

Du skriver ju faktiskt om att vi även kan rekommendera en burk runt 6-10kkr, och i alla fall jag läser "burk" som en stationär dator. Nu blev iaf jag lite förvirrad, hehe

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Tjena.

Jag spelar inte ofta, nu har jag dock blivit sugen på att spela GTA IV på dator (laptop). Min äldre burk funkar givetvis inte så jag måste investera i en ny.

Nu för tiden tycker jag typ ALLA bättre laptops skriver dom har 1 GB i grafik minne. Men det krävs ju mer än endast minnet.

Vilka kort ska man kolla efter?

Vilket grafik kort i en laptop kommer kunna hantera GTA IV?

Eller rekomendera en burk för OK peng (6-10kkr) som kommer kunna lira spelet på "medium" i alla fall.

Tack på förhand.

GTA IV kräver en sjuhelvetes massa CPU-kraft och MINST quadcore. Så allt annat än en Core i7 i laptop väg kommer knappt få bilarna att starta.

En annan mycket viktigt aspekt är att du måste ha MYCKET videominne för att ens kunna dra upp videoinställningarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Du skriver ju faktiskt om att vi även kan rekommendera en burk runt 6-10kkr, och i alla fall jag läser "burk" som en stationär dator. Nu blev iaf jag lite förvirrad, hehe

Ok eftersom jag publicerade i delen för bärbara datorer så trode jag alla skulle förstå jag talade om en bärbar dator. Men "OK", en burk kanske ses som en stationär. Men jag menar endast laptop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Ok eftersom jag publicerade i delen för bärbara datorer så trode jag alla skulle förstå jag talade om en bärbar dator. Men "OK", en burk kanske ses som en stationär. Men jag menar endast laptop.

Citat på ok?

Har inte så stor koll på laptop-marknaden, men det finns recensioner på bärbara där man även testar spel. En del tester är till och med gjorda för bara laptop:s som är byggda för spel. Lite googlande och sökande här på swe så hittar du säkert nåt

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Clevo W860cu med core i7 och Geforce GTX 280m kan jag rekommendera då jag precis har köppt en sådan och är väldigt nöjd.

Permalänk
Avstängd

Re: Ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Ok eftersom jag publicerade i delen för bärbara datorer så trode jag alla skulle förstå jag talade om en bärbar dator. Men "OK", en burk kanske ses som en stationär. Men jag menar endast laptop.

Nu tror jag att jag talar för alla. Skriver du "burk" och "gta iv" så tänker man fan inte på en laptop. Men för sisådär 20k~ får du en laptop som presterar likvärdigt med nån 3-4000krs stationär..

GLHF

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viggels99
Nu tror jag att jag talar för alla. Skriver du "burk" och "gta iv" så tänker man fan inte på en laptop. Men för sisådär 20k~ får du en laptop som presterar likvärdigt med nån 3-4000krs stationär..

GLHF

Detta var det dummaste jag läst på länge.

Vill gärna se dig plocka ihop en burk för "3-4000kr" som piskar till exempel en Deviltech Fragbook DTX med Core i7, 8gb DDR och Nvidia GTX280M...

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB