Permalänk
Medlem

löda om sata-molex

Hej!

Tänkte bara snabbkolla om det går bra att löda om en sata-kabel till molex-kabel. Har förut lött en adapter från molex till sata men har nu ett hp-nätagg med endast sata-kontakter på och behöver en molex till graffet jag stoppade i den burken. Det bör orka driva ett x1950 pro på 12v-railen och tyckte att det var värt att pröva ist för att köpa ett nytt nätagg.

Mvh

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Medlem

Tack för svaret men nu var tanken att jag skulle slippa lägga ut några pengar på det. Har ju allt jag behöver för att löda om kontakterna, frågan är bara om det är möjligt.

Nätagget ska ge 18A på 12V och graffet kräver väl nåstans runt 15-16A har jag för mig så det ska funka.

Mvh

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk
Medlem

ska inte vara några problem. bara du tar de färger du skall ha till din molex.

Visa signatur

[Fractal Design Define R2] [Fractal Design 800w] [Gigabyte Z68XP-UD4] [i5 2500K@4,5GHz, Noctua NH-U12F] [Corsair Vengeance 8gb] [Nvidia GTX 670] [SSD Intel X25-M G2 80gb, samsung 1x 2tb, 1x 1tb, 2x 500gb, 1x 400gb]

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gruffen
Tack för svaret men nu var tanken att jag skulle slippa lägga ut några pengar på det. Har ju allt jag behöver för att löda om kontakterna, frågan är bara om det är möjligt.

Nätagget ska ge 18A på 12V och graffet kräver väl nåstans runt 15-16A har jag för mig så det ska funka.

Mvh

Ja, men sen skall processor har lite kräm också, eller hur?

Men hur som, mät upp och löda om (eller krimpa om, om du vill göra det lite mer seriöst). Vissa tillverkare av "märkesdatorer" använder inte standardfärger från nätaggen. Dvs i vanliga fall är det ju gul:12V, röd:5V, orange:3.3V. Men jag har sett burkar (Compaq bland annat) som har orange:12V och det är ju inte så kul om det blir fel.

Visa signatur

Nej är också service.