Spel med snyggaste grafiken

Permalänk
Medlem

World in Conflict. Jag gillar allt med det spelets grafiska design, särskilt explosionerna.

Men jag tycker faktiskt att Modern Warfare 2 bör få nämnas här med, den grafiken är inte helt fel.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

Jag tycker att myst serien är dem vackraste spelen någonsin. även dem första spelen är, kanske inte den bästa grafiken men ändå otroligt övervällande. myst är ett bevis på att det inte behövs effekter för att något ska se fantastisk ut. utan det behövs snarare fantasi fulla konstnärer.

Permalänk
Medlem

Crysis tungt för detaljnivån? Ställ ner de på medium och de ser fortfarande bättre ut än far cry 2. och explotionerna orgasm ffs!

Skulle vilja säga att crysis är duktigt optimerat och eftersom det är ett mod-spel utan like kan man själv ställa in grafiken i minsta detalj i diverse text filer och plocka bort de små sakerna som man knappt ser och ställa upp nivån på de större prylarna, du kan ju till och med göra motståndarna till nå jävla superhjältar med 0ms reaktionstid å perfekt aim=)

Permalänk
Medlem

http://img707.imageshack.us/img707/3218/1885o.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/776/1pw36.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/3069/00004g1c5.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1551/2hdf0.jpg

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Photoshoppat eller vad

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Photoshoppat eller vad

nope hittade dom faktist på crymod xD fast dom är mkt snyggar när dom är stora.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Killzone 2 på ps3 i 1920x1080 IT IS SICK!!

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
+1.
Crysis är grymt snyggt, men det är också allt det är enligt mig. Som spel tycker jag det är sjukt tråkigt, och det kan inte bra grafik hjälpa. Dirt 2 däremot är både sjukt snyggt och ett grymt bra spel

Har en intressant story och kul gameplay.

Citat:

Killzone 2 på ps3 i 1920x1080 IT IS SICK!!

Du vet att spelet körs i 720p med 29.97fps? Alright!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Crysis, Crysis warhead. sjukt snyggt

Far Cry 2 har väldigt snygga miljöer. Men bilarna hade kunnat varit grymt mycket bättre. dvs styrning, förarmiljö, Och när man lagar dom är ju helt iq-fiskmås. Men annars bra

Call of duty wold at war och Call of duty Modern Warfair är riktigt bra gjorda.

Dirt 2 duger också

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Photoshoppat eller vad

Dom är inte Photoshoppade allt är ändrat med ToD(Time of Day) i editorn.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Moonstone på amiga

Va ett ricktigt kul spel o väl gjord grafik. Med tanke på vad de hade på den tiden så.

Permalänk
Medlem

Annars så är ju Prey ganska så snyygt speciellt med tanke på att det kom ut 2006!

INGAME!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Tycker personligen att ett av de snyggaste spelen som gjorts är gears of war.
Åtminstone det spel med de mest tilltalande miljöerna enligt mig!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Haha xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Annars så är ju Prey ganska så snyygt speciellt med tanke på att det kom ut 2006!

INGAME!

http://images.slashdot.org/articles/06/07/prey2.jpg
http://http://www.bluecorncomics.com/pics/prey2.jpg

Då är väl DOOM 3 också snyggt? 3D Realms (nu Human Head) använde nämligen exakt samma grafikmotor i spelet.

Notering: DOOM 3 kom ut 2004.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Då är väl DOOM 3 också snyggt? 3D Realms (nu Human Head) använde nämligen exakt samma grafikmotor i spelet.

Notering: DOOM 3 kom ut 2004.

Sant, men jag tycker Prey är snäppet snyggare!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Sant, men jag tycker Prey är snäppet snyggare!

Det är ju för att DOOM 3 är ett mörkt spel

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Uncharted 1 och 2 på PS3.
Löjligt snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det är ju för att DOOM 3 är ett mörkt spel

Tillika två år äldre, och på den tiden hann det hända en del, till och med vad gäller id Tech 4.

Det skiljer en del mellan första Call of Duty och Modern Warfare trots att de använder sig av samma grafikmotor.

Permalänk

Skulle inte säga att det finns ett spel som är "Snyggast". Alla har sina egna definitioner på snyggt, till exempel anser jag att miljörena i alla tre Stalker-spel är det snyggaste som finns, dock inte för att det är så extremt skarpa texturer eller väl-detaljerade modeller. Nej spelen är så vackra på grund av miljöerna och stämningen som bara stalker lyckas fånga.

Det jag egentligen försöker säga är att det finns olika sorters "snyggt"
Tekniskt snyggt - Väl-detaljerade modeller och högupplösta texturer och realistiska effekter.
Stämningsfult snyggt - Välplanerad miljö och stämningsskapande detaljer såsom efterlämnade leksaker i en övergiven stad. Men också framför allt en subtil mening med varför omgivningen ser ut som den gör. Allt detta frambringar ju en bild av det utvecklarna vill medla till spelaren och det har GSC-gameworld verkligen lyckats med. Speciellt vackra blir spelen med mods som ändrar skuggeffekter och ljussättningen.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Avstängd

Quake 4 är med riktigt snyggt och underhållande!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
Killzone 2 på ps3 i 1920x1080 IT IS SICK!!

Visst är Killzone 2 och Uncharted 2 snyggt men texturerna på konsollspel är alltid mycket lägre upplösta än på PC på grund av det begränsade minnet. PC-spel kommer alltid kunna vara snyggare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag fortfarande att MGS4 är det snyggaste som skådats på PS3 hitintills.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk

Uncharted 2 är absolut snyggt, men det kommer inte, som någon sa, till sin rätt på en konsol. Tänk er det spelet på PC.

Dirt 2 är riktigt snyggt och Assassins Creed 2 lär bli porr på skärmen när det släpps till PC.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Det skiljer en del mellan första Call of Duty och Modern Warfare trots att de använder sig av samma grafikmotor.

Nu var du lite dum, va? Det skiljer sig 4 år mellan första Call of Duty och Call of Duty 4: Modern Warfare. Första Call of Duty använder sig av Quake 3-grafikmotorn (id Tech 3), medans Call of Duty 4: Modern Warfare använder sig av en grafikmotor som Infinity Ward själva har skapat. I alla fall vad jag förstog av den där artikeln.

DOOM 3 använder sig av id Tech 4. Prey använder sig av id Tech 4, men något modifierad enligt följande citat: "... the game uses a heavily modified version of id Tech 4 capable of rendering 'huge cavernous spaces as well as more traditional passages'".

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nu var du lite dum, va? Det skiljer sig 4 år mellan första Call of Duty och Call of Duty 4: Modern Warfare. Första Call of Duty använder sig av Quake 3-grafikmotorn (id Tech 3), medans Call of Duty 4: Modern Warfare använder sig av en grafikmotor som Infinity Ward själva har skapat. I alla fall vad jag förstog av den där artikeln.

DOOM 3 använder sig av id Tech 4. Prey använder sig av id Tech 4, men något modifierad enligt följande citat: "... the game uses a heavily modified version of id Tech 4 capable of rendering 'huge cavernous spaces as well as more traditional passages'".

I rest my case ...

Jag är väl medveten om detta, jag drog det till sin yttersta spets för att statuera exempel. Kontentan är alltså att Prey inte ser bättre ut än Doom III för att det senare är mörkare, utan helt enkelt för att Prey är ett nyare spel, om än på samma motor. Jag vet inte ens om jag orkar bemöda mig med att svara utförligare än så, då det av allt att döma troligen vore förgäves.

Permalänk
Medlem

TF2 är sjukt snyggt också!

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Annars så är ju Prey ganska så snyygt speciellt med tanke på att det kom ut 2006!

INGAME!

http://images.slashdot.org/articles/06/07/prey2.jpg
http://http://www.bluecorncomics.com/pics/prey2.jpg

Sen tycker iaf jag att Prey var en aning "nyskapande"... tycker att det var ett tufft upplägg med sköna vapen och den där andevärlden och allt... synd bara att det var en aning för enkelt. Utöver grafik och "spelbarhet" så är ju en skön story alltid ett stort plus!

Tror fan jag ska ta och installera det... nöta ett litet tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpnk
Sen tycker iaf jag att Prey var en aning "nyskapande"... tycker att det var ett tufft upplägg med sköna vapen och den där andevärlden och allt... synd bara att det var en aning för enkelt. Utöver grafik och "spelbarhet" så är ju en skön story alltid ett stort plus!

Tror fan jag ska ta och installera det... nöta ett litet tag

Ett av dom bästa spel jag har lirat!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Entusiast

Snyggaste spelet utan tvekan, och att det är till Wii är ju lite lustigt också.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II