Permalänk
Robot

Byte till Obsidian & H50

Så var det äntligen dags att börja använda förra årets julklappar. Corsair Obsidian 800D och deras kylare Hydro H50 skulle installeras och på lördag eftermiddag påbörjades arbetet. Övriga komponenter som visas är

Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3
CPU: Intel C2Q Q6600 2.4 GHz
Grafikkort: XFX 8800GTS 512
Nätaggregat: Corsair 550VX

Hope you like it

Besök albumet: Byte till Obsidian & H50 av krokodill

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att corsairs egna agg inte passade:S

jag fick ssamma problem med fula märken från skyddsplasten på översta luckan,,

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Proffsmoddare

Men FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUuu! Plug'n'play vattenkylning är satans påkom! ..Ursäkta, var bara tvungen!

Med det sagt så har jag inte sett några bilder än och kommer heller inte att ge några poäng då jag i regel inte gör det. Ser fram emot dem ändå!

Lycka till med bygget!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
SpelClockers

Jag tror nog att det blir ett Obsidian åt mig också när jag anser att P182 inte är tillfredsställande nog..

Permalänk

konstigt dedär med agget,
älskar hur tomt chassit ser ut haha dessutom är flaggan trevlig, var hittat?

fint bygge!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Rent o fint men lite för enkelt

Ta en titt på mitt bygge

http://www.sweclockers.com/album/?id=4913

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

undrar också vart du fick tag på flaggan

Fint bygge, men dags och byta stol kanske? hoppas verkligen det svarta inte nått ifrån den mänskliga kroppen!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kul läsning och bra bilder. finns inte så mkt mer att påpeka än så. 9p!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
undrar också vart du fick tag på flaggan

Fint bygge, men dags och byta stol kanske? hoppas verkligen det svarta inte nått ifrån den mänskliga kroppen!

Flaggan är hemmasydd av mig och en kompis i samband med PirateBay-rätttegången

Vad gäller stolen så har den några år på nacken men funkar alldeles för bra för att bytas ut. Kollade på bilden och tyckte också att det såg lite skumt ut, den sneda vinkeln gjorde inte saken bättre kan jag säga.
Läder blir väl så av kroppsvärmen. Men nej, jag lämnar inte svarta märken efter mig på varje stol jag sitter på

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3, Q6600 3.2GHz, Corsair Hydro H50, Corsair DDR2 4096 MB, XFX 8800GTS 512, Corsair 550VX, Obsidian 800D

Permalänk

Fint men som nån sa är det lite för enkelt att få de fint;)
Ett Lian Li eller Obsidian blir mitt nästa chassi trots att jag inte gillar Obsidians front eller fönster men fönstret går att få bort

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Jubileumsmästare

Satakablarna är gjorda för att sitta i hotswapplatserna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!Jag blir lite förvånad över din tråd och dina problem.
Jag har också köpt en corsair H50 kylare, men jag fick inte alls med samma saker som du fick med! Jag Fick bara med två plattor som ser ut som kryss med skruvhål i samt fästanordningar till dessa, en för i7 och en för 775. Inga skruvar eller sånt som du fick med.

Detta följde med mitt:
http://media.bestofmicro.com/Corsair-H50-Liquid,U-L-217533-13...

Har nån annan fått samma eller är det bara jag???

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Medlem

Tyckte det va skitbra jobbat, uppskattar verkligen att du har lagt ner tid på att skriva lite finurligt
9P

MVH

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Jättekul läsning, bra jobbat!!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Chassit och kylaren kostar mer än hela din burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Här var det fronten på chassiet som skulle tas bort. ”Firmly but Carefully” sa instruktionsboken men fronten satt så hårt så man fick ta fram hulkenkrafterna och offra försiktigheten.

Haha, bäst idag!
Riktigt bra galleri detta, många fina bilder och mycket information. 10P!

Permalänk
Medlem

får man inte någon slags medalj när man fortsätter striden efter att ha blivit sårad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
får man inte någon slags medalj när man fortsätter striden efter att ha blivit sårad?

Purple Heart får man iaf för skada i strid om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig läsning, chassit och bygget är också fint.

Permalänk

Lite extra poäng för den fina hemma skräddade flaggan då

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Purple Heart får man iaf för skada i strid om jag inte minns fel.

wikipedia: Awarded for "Being wounded or killed in any action against an enemy of the United States or as a result of an act of any such enemy or opposing armed forces"

Permalänk

Trevlig läsning och fina bilder Däremot var inte den där insekten knott, de ser knappast ut så och det hade slutat med att den hade mosats på dig istället ^^

Är nog någon typ av nattinsekt som gillar värme och ljus antar jag.

Visa signatur

Balle