Permalänk
Medlem

Cerwin vega xls och cls.

Funderar på ett par Cerwin vega XLS-215 men jag undrar vad skillnaden mellan XLS-215 och CLS-215 är?

Tack för allt hjälp på förhand! Mvh Anton

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Det är väl olika serier?
Vad ska du ha högtalarna till och vad ska du driva dom med? Är bara lite nyfiken

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Allmänt om Cerwin-Vega XLS-serien
Bokstäverna XLS i Cerwin-Vegas nya högtalare är en förkortning för eXtremely Large Sound och det är precis vad det handlar om. Precis som föregångarna i CLS-serien är de nya högtalarna fullproppade med alla de egenskaper som gjort denna legendariska amerikanska tillverkare så världsberömd: de spelar kolossalt högt och trycker till med stenhård bas.

De förbättrade elementen och de nya mellanregister- och diskanthornen rycker fram dina favoritband till scenkanten, och med extra styva kabinett (XLS-215) och nyutvecklade basportar är ljudet renare och mer välupplöst än någonsin, även på låg volym (om det mot förmodan skulle bli aktuellt). Nu har du alla möjligheter att göra musiklyssningen till en fest, oavsett om du vill njuta av hela härligheten själv eller vara generös och dela med dig till grannarna.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Japp, men ljudkvaliteten lider lite grann. Inga finsmakarburkar, utan snarare partyburkar. Men visst kan dom spela relativt fint också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur orkar man göra en tråd, när det står om man klickar på XLS-15 på hifiklubben.se ?

"
XLS-15 är ordentligt förbättrad jämfört med föregångaren CLS-15. Grunden är fortfarande ett 15-tumselement i ett meterhögt kabinett, men hornkonstruktionen och delningsfiltret är helt nytt, så XLS-15 både låter bättre och belastar förstärkaren mindre."

Jag tog mig 20 sekunder att gå in på hifiklubben.se och klicka på XLS-15. Hur kan man ens vara i köp tankarna på någon produkt utan att läst på hoss dem som säljer dom ens?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
Allmänt om Cerwin-Vega XLS-serien
Bokstäverna XLS i Cerwin-Vegas nya högtalare är en förkortning för eXtremely Large Sound och det är precis vad det handlar om. Precis som föregångarna i CLS-serien är de nya högtalarna fullproppade med alla de egenskaper som gjort denna legendariska amerikanska tillverkare så världsberömd: de spelar kolossalt högt och trycker till med stenhård bas.

De förbättrade elementen och de nya mellanregister- och diskanthornen rycker fram dina favoritband till scenkanten, och med extra styva kabinett (XLS-215) och nyutvecklade basportar är ljudet renare och mer välupplöst än någonsin, även på låg volym (om det mot förmodan skulle bli aktuellt). Nu har du alla möjligheter att göra musiklyssningen till en fest, oavsett om du vill njuta av hela härligheten själv eller vara generös och dela med dig till grannarna.

Mjo har läst det på hifiklubbens sida. Tänkte mer om någon hadde lyssnat på dem å kan säga det är någon tydlig skillnad,

och du som undrade vad jag ska ha dem till, ja tänkte ha dem på rummet, Funderar på någon NAD effektförstärkare

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Jag har lyssnat på någon av dom, minns inte vilken. xxx 215 var det iaf.
Gillade inte riktigt ljudet, skulle aldrig betala 11.5k för dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag har lyssnat på någon av dom, minns inte vilken. xxx 215 var det iaf.
Gillade inte riktigt ljudet, skulle aldrig betala 11.5k för dom.

vad var de för fel på ljudet?

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mofflan
vad var de för fel på ljudet?

Gillade dom inte bara, men var inte så jätteinsatt då och lyssnade inte någon längre tid. Kommer iaf ihåg att jag hellre hade köpt några B&W/Dali för samma peng istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Köp dessa istället ... http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/golv/bw_dm683_h...

Om du ändå vill ha CW så lyssna på dem först innan du köper dem! Då det finns bara ett fåtal personer som "orkar" lyssna på dem ... de har en extremt grov bas tillsammans med en suddig ljudbild, jag orkade inte mer än 5 min när jag lyssnade på dem hos hifiklubben på högvolym. B&W kräver inte alls samma kraftiga förstärkare som CW gör men låter ändå många gånger bättre. Tillochmed han jag pratade med på hifiklubben sa att CW var skit :). Dock sa han det efter att jag själv hade konstaterat att det var skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punto
Köp dessa istället ... http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/golv/bw_dm683_h...

Om du ändå vill ha CW så lyssna på dem först innan du köper dem! Då det finns bara ett fåtal personer som "orkar" lyssna på dem ... de har en extremt grov bas tillsammans med en suddig ljudbild, jag orkade inte mer än 5 min när jag lyssnade på dem hos hifiklubben på högvolym. B&W kräver inte alls samma kraftiga förstärkare som CW gör men låter ändå många gånger bättre. Tillochmed han jag pratade med på hifiklubben sa att CW var skit :). Dock sa han det efter att jag själv hade konstaterat att det var skit

jag är ju trotts allt ute efter riktigt grym bas samt otroligt hög ljudnivå. är inte ute efter fint, klart ljud ^^

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mofflan
jag är ju trotts allt ute efter riktigt grym bas samt otroligt hög ljudnivå. är inte ute efter fint, klart ljud ^^

Okej dåså bara o beställa Bas och hög ljudnivå är väl det som CW är kända för trots allt ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punto
Okej dåså bara o beställa Bas och hög ljudnivå är väl det som CW är kända för trots allt ...

Blir väll till att göra det nu då

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|