Nokia x6 eller Iphone 3gs??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Glad att den gjorde nytta

Ja jag är lite väl kräsen men vill inte köpa grisen i säcken som jag gjort med några mobiler för mycket ^^;

Kommer vänta och se om det du säger om potrait stämmer och om det gör det så kanske jag tar en sådan i stället. (beror iofs lite på hur nya iphone ser ut, om den kommer det vill säga)

Jo, jag hade ju också helst väntat in X10 och nya Iphone till exempel för att se hur de är, men jag vet inte om jag har lust att vänta i ett halvår eller något heller. Sedan tänkte jag på det där med pekpenna. Det verkar ju vara väldigt få tillfällen som den kan behövas och jag kan tänka mig att det mest blir i program eller internet. De flesta viktiga funktionerna kräver med andra ord ingen penna och när den väl behövs så sitter man väl antagligen stilla och grejjar och har gott om tid. Jag ser det inte som ett problem i alla fall. Kan närmast vara bra med tanke på att mobilen blir mindre begränsad än de med kapacitiva skärmar.

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
TEXT
Kan närmast vara bra med tanke på att mobilen blir mindre begränsad än de med kapacitiva skärmar.

/Daniel

Du har en poäng där, helt klart värt att tänka på.

Men då jag får tillbaks mitt jobb nu på måndag efter 1 års arbetslöshet så måste jag vänta till i sommar och se hur saker utveklar sig. Dock hade jag nog väntat i alla fall då jag i panik fick byta mobil för 6månader sedan då min tytn2 begick harakiri för att när jag fått hem 5800 återuppstod med kass batteritid och korrupt extraminne XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Stod och jämförde då jag var och hämta n900 för snart 2mån sedan med X6an, fanns inget direkt som lockade där, den där wov känslan infann sig aldrig.

Har också en Ipod touch liggandes från en vinst nån gång i tiden. Provade den lite snabbt men blev så tokig på iTunes så de fick vara. Sedan att jag inte har någon nytta av en enkom mp3 osv spelar har också med det hela att göra också.

Men skärmen kan jag jämföra och den är då ingen som helst skillnad mellan den och N900. Enda är om man surfar så då man använder iPoden får man sitta och zooma samt skrolla hela tiden. Medan jag på N900 bara blädrar ungefär som på bärbara. Responsen är det ingen skillnad på.
Föredrar helt klart helt klart resestiv skärm för pennans skulle vilket behövs då man t.ex är inloggad på internetbanken (med webläsaren, inte jäkla app här) så vill man vara 100% säker på att man inte råkar trycka fel, brukar bli rätt 99% av gångerna men jag vill vara 101% säker på sådana sidor.

Angånde media
Har inlaggt 3 sässonger Two and a half men, bara förde rakt över utan problem, äntligen slipper man konvertera.
Då jag ansluter till wlan hittar den direkt båda mina datorer jag har hemma, visas längst ner i media spelaren.
Kan utan problem spela upp 700mb Top Gear avsnitt över wlan i telefonen. Ser inte nyttan men det funkar.

Ljudkvaliten är utan tvekan den bästa jag provat hittills.
Tycker den här ger en väldigt rätt bild om ljudkvaliten, han har väldigt många andra bra test också.
http://www.youtube.com/user/tehkseven#p/u/19/xd_rYfCcKqo
(ogg och flac support finns nu)

Du som har problem med 5800 så måste ha något minne eller liknande som är söndert på telefonen, den skall inte vara så dålig som du beskriver den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Stod och jämförde då jag var och hämta n900 för snart 2mån sedan med X6an, fanns inget direkt som lockade där, den där wov känslan infann sig aldrig.

Har också en Ipod touch liggandes från en vinst nån gång i tiden. Provade den lite snabbt men blev så tokig på iTunes så de fick vara. Sedan att jag inte har någon nytta av en enkom mp3 osv spelar har också med det hela att göra också.

Men skärmen kan jag jämföra och den är då ingen som helst skillnad mellan den och N900. Enda är om man surfar så då man använder iPoden får man sitta och zooma samt skrolla hela tiden. Medan jag på N900 bara blädrar ungefär som på bärbara. Responsen är det ingen skillnad på.
Föredrar helt klart helt klart resestiv skärm för pennans skulle vilket behövs då man t.ex är inloggad på internetbanken (med webläsaren, inte jäkla app här) så vill man vara 100% säker på att man inte råkar trycka fel, brukar bli rätt 99% av gångerna men jag vill vara 101% säker på sådana sidor.

Angånde media
Har inlaggt 3 sässonger Two and a half men, bara förde rakt över utan problem, äntligen slipper man konvertera.
Då jag ansluter till wlan hittar den direkt båda mina datorer jag har hemma, visas längst ner i media spelaren.
Kan utan problem spela upp 700mb Top Gear avsnitt över wlan i telefonen. Ser inte nyttan men det funkar.

Ljudkvaliten är utan tvekan den bästa jag provat hittills.
Tycker den här ger en väldigt rätt bild om ljudkvaliten, han har väldigt många andra bra test också.
http://www.youtube.com/user/tehkseven#p/u/19/xd_rYfCcKqo
(ogg och flac support finns nu)

Du som har problem med 5800 så måste ha något minne eller liknande som är söndert på telefonen, den skall inte vara så dålig som du beskriver den.

Tack för ett mycket givande och bra inlägg. Härligt med någon som tar sig tid och berättar om sina egna erfarenheter och gör jämförelser. Känns som att detta fick mig att bestämma mig för N900an helt. Det enda skulle vara om den är på tok för stor för min smak. Vad tycker du om storleken? Går det att ha med den som vanlig telefon på sommaren osv?

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag hade en N91 före en tid då jag tappa min riktiga lur i sjön. N900 känns faktiskt mindre än n91 och är faktiskt lite kortare. Så jag är nog fel person att fråga om storleken, men den rymms utan problem i fickan och får nog känna med handen med jämna mellanrum att jag har den med mig.

Permalänk

Samma här om storleken. Den är ungefär lika tjock och hög som en n73 vilket är vad jag kommer från till n900. Dryga centimetern bredare dock, men absolut inget jag stört mig på. Jag blev positivt överraskad då n900 var så "liten" när jag väl hade den i handen första gången.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Samma här om storleken. Den är ungefär lika tjock och hög som en n73 vilket är vad jag kommer från till n900. Dryga centimetern bredare dock, men absolut inget jag stört mig på. Jag blev positivt överraskad då n900 var så "liten" när jag väl hade den i handen första gången.

Låter lovande det också. Får hoppas jag tycker likadant så blir det en sådan. Om den nu kan komma ut någon gång i de vanliga butikerna.... Någon som vet när den kan tänkas komma ut i butikerna? Såg på komplett att de beräknade en leverans i mitten på februari, men det säger ju inte så mycket.....

/Daniel

Permalänk
Medlem

Skall jag också säga något negativ så är det att fm sändaren skulle kunna funka bättre med ciggladdaren isatt. Trots jag kör fm-boost (ställer upp sändaren på max) så störs den väldigt lätt.
Utan ciggladdaren funkar den 10-15m med FM-Boost innan det börjar störa.
För att "multitasking" skall funka bra bör man ladda ner Camkey som gör att fokuseringsknappen blir switch knapp.

Då man lyssnar på internetradio skulle jag vilja att den inte byter station efter den tappat signal några gånger (dåligt med 3g signal här på vissa ställen), internet radion funkar på samma som vanliga mediespelaren så att den lägger till alla stationer man har sparade som favoriter i en spellista.

De saker är vad jag inte gillar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Samma här om storleken. Den är ungefär lika tjock och hög som en n73 vilket är vad jag kommer från till n900. Dryga centimetern bredare dock, men absolut inget jag stört mig på. Jag blev positivt överraskad då n900 var så "liten" när jag väl hade den i handen första gången.

Jag vart också förvånad över storleken då jag var och kolla på en dummy här i stan första gången, fråga till och med säljaren att, är den faktiskt hade rätt vikt och storlek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Skall jag också säga något negativ så är det att fm sändaren skulle kunna funka bättre med ciggladdaren isatt. Trots jag kör fm-boost (ställer upp sändaren på max) så störs den väldigt lätt.
Utan ciggladdaren funkar den 10-15m med FM-Boost innan det börjar störa.
För att "multitasking" skall funka bra bör man ladda ner Camkey som gör att fokuseringsknappen blir switch knapp.

Då man lyssnar på internetradio skulle jag vilja att den inte byter station efter den tappat signal några gånger (dåligt med 3g signal här på vissa ställen), internet radion funkar på samma som vanliga mediespelaren så att den lägger till alla stationer man har sparade som favoriter i en spellista.

De saker är vad jag inte gillar.

Okey. Småsaker med andra ord. Mest radiodelen. Några bra saker då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Måste flika in här och säga att 5800 express musik är något av det drygaste jag suttit med sedan min första touch mobil (a1000 motorola) den är seg, dålig precision med touch, usel och långsam kamera med buggig blixt. samt att den gnäller över en massa skit hela tiden sen kan den när ett larm gå tex inte låsa upp skärmen så man kan trycka av larmet, när den gör detta så laggar den till så du inte kan låsa upp omedelbart.

För min del så blir det en iphone i sommar om det kommer en ny.
Skaffade min 5800 förra sommaren i stället för en iphone då denna verkade bättre men icke då.
Musikspelaren var även den urkass och laggig.
5800 hade kunnat vara skitbra om den var snabbare och lite mindre begränsningar i allt man vill göra.
iphone eller n900 hade varit mina val i sommar men lutar åt iphone då jag åter blev besviken över nokia (ericsson skall vi bara inte tala om) HTC är dock inte dåliga dom heller.

Har du provat med nyare mjukvara? Jag har inga av de problemen som du rabblar upp efter att ha uppdaterat den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Låter lovande det också. Får hoppas jag tycker likadant så blir det en sådan. Om den nu kan komma ut någon gång i de vanliga butikerna.... Någon som vet när den kan tänkas komma ut i butikerna? Såg på komplett att de beräknade en leverans i mitten på februari, men det säger ju inte så mycket.....

/Daniel

Komplett har dem redan på lager. Finns just nu 39 stycken kvar. Igår när jag kollade fanns det 50-99. Jag ska nu under helgen beställa en n900 därifrån i varje fall. Orkar inte vänta på katshing längre. Speciellt inte då det sägs att många har förhandsbokat den.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Har du provat med nyare mjukvara? Jag har inga av de problemen som du rabblar upp efter att ha uppdaterat den.

Jag har den senaste till min (med den kod den har)
men skall se om jag kan byta cod och få in v40 i den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Komplett har dem redan på lager. Finns just nu 39 stycken kvar. Igår när jag kollade fanns det 50-99. Jag ska nu under helgen beställa en n900 därifrån i varje fall. Orkar inte vänta på katshing längre. Speciellt inte då det sägs att många har förhandsbokat den.

Okey. Men varför har du inte beställt från Nokia eller liknande om du ändå inte ska ha abonnemang? Här är en riktigt rolig och bra recension: http://www.youtube.com/watch?v=IgnkiyTtA-s&NR=1

OBS! 2 delar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Okey. Men varför har du inte beställt från Nokia eller liknande om du ändå inte ska ha abonnemang? Här är en riktigt rolig och bra recension: http://www.youtube.com/watch?v=IgnkiyTtA-s&NR=1

OBS! 2 delar!

Eftersom jag från första början planerat köpa från antingen katshing eller komplett eftersom tidigare köp från dessa har fungerat bra. Även garantiärenden har fungerat bra. Detta kombinerat med det billigare priset har gjort att jag valt att invänta till någon av dessa hade dem på lager. Sen har jag heller inte kunnat köpa den före jul/strax efter jul eftersom jag ville ha kontroll på den ekonomiska situationen först. 5½ tusen är inte så lite att punga fram när man har andra utgifter.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Eftersom jag från första början planerat köpa från antingen katshing eller komplett eftersom tidigare köp från dessa har fungerat bra. Även garantiärenden har fungerat bra. Detta kombinerat med det billigare priset har gjort att jag valt att invänta till någon av dessa hade dem på lager. Sen har jag heller inte kunnat köpa den före jul/strax efter jul eftersom jag ville ha kontroll på den ekonomiska situationen först. 5½ tusen är inte så lite att punga fram när man har andra utgifter.

Okey. Då är jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Okey. Då är jag med.

Yup ;). Men vill du köpa från komplett så tror jag inte du ska vänta för länge. De som finns i lager ser ut att ryka ganska fort ^^.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
Så du går bara efter MP? Kanske skall kolla på andra saker också?
Kan vara bra att ha hyfsad optik storleken på bildsensorn också?

Eller det är bar MP som räknas?

Iphone är då fan inte än bra kamera kom inte och säga något annat.

Här har du levande bevis på att Megapixlar spelar stor roll, varför skulle annars en Satio ligga i toppen och iphones i självaste botten?

http://katshing.tv/avc-view.aspx?videoid=468&c=4&u=1

Permalänk
Medlem

Kör med iPhone 3GS och som sagt touchscreenen är GULD och telefonen är riktigt snabb.

Har inte testat hur Nokian är som du kollat på med testade N900 och jag tyckte den var seg och klumpig jämfört med iPhonen.

Sen kan man diskutera om det här med "inlåsningen". Då vinner väll Nokian, men orkar du krångla lite så blir iPhonen GULD värd

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.