Beställt accelero S1. Glömt små kylflänsar.

Permalänk
Medlem

Beställt accelero S1. Glömt små kylflänsar.

Hej!
Jag har beställt en accelero S1 rev2 till mitt 8800gts 512 (G92) och har försökt tagit reda på om man måste ha såna här att sätta på minneskappslar och voltregulator eller vad allt nu heter, eller behöver man inte ha dessa?:confused:

Permalänk
Medlem

man får dem med i paketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spoj4n
man får dem med i paketet.

Vilken tur! Försökte ta reda på det men hittade massa gammla trådar där folk snackade om att dom hade beställt till såna och grejer.

Som denna snubbe. han har ju satt på massa extra och grejer. Något man måste göra eller?

Permalänk
Medlem

passar på låna tråden då, nån som provat kjell&companys sådana?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

nåt att ha?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Allt följde med! Jävligt dåligt lim dock på kylflänsarna, helt värdelöst. fick sätta på lite extra med superlim :s Instruktionerna var väl inte helt "up-to-date" mot vad det var för grejer man fick med, Mycket svärande och montera om det några gånger, men nu är skiten på plats. och funkar bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
passar på låna tråden då, nån som provat kjell&companys sådana?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

nåt att ha?

De ser faktiskt rätt så små ut. Om du inte har väldigt bra luftflöde är det nog vettigare att leta upp några med större flänsar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Allt följde med! Jävligt dåligt lim dock på kylflänsarna, helt värdelöst. fick sätta på lite extra med superlim :s Instruktionerna var väl inte helt "up-to-date" mot vad det var för grejer man fick med, Mycket svärande och montera om det några gånger, men nu är skiten på plats. och funkar bra!

Ajaj, superlim är ingen vits att använda till kylflänsar. Du måste ha ett lim som leder värme bra, annars kan du lika gärna köra minneskretsarna i öppna luften.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
De ser faktiskt rätt så små ut. Om du inte har väldigt bra luftflöde är det nog vettigare att leta upp några med större flänsar.
Ajaj, superlim är ingen vits att använda till kylflänsar. Du måste ha ett lim som leder värme bra, annars kan du lika gärna köra minneskretsarna i öppna luften.

Nja satt bara liiiiite lim på så ganska säker på att det inte är någon fara, snubben som jag länkade ovan hade också dragit lite lim på hörnen. Bara voltregulatorerna(?) som behövde lite. och en minnesfläns.

Permalänk
Medlem

Värmeledande lim finnas annars.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Nja satt bara liiiiite lim på så ganska säker på att det inte är någon fara, snubben som jag länkade ovan hade också dragit lite lim på hörnen. Bara spänningsregulatorerna som behövde lite. och en minnesfläns.

Grejen med värmeöverföring är att minsta lilla hinder lätt blir dominant. Kommer värmen inte effektivt genom limmet så spelar det ingen roll hur stora flänsar man har. Det är därför man kör kylpasta på processorer, för att luft mellan kontaktytorna leder värme dåligt och helst ska man inte ha så mycket pasta, eftersom även det leder sämre än ren metall.

Permalänk

Eller bara ta någon kylpasta, vissa är nästan som lim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Allt följde med! Jävligt dåligt lim dock på kylflänsarna, helt värdelöst. fick sätta på lite extra med superlim :s

Konstigt, jag tycker det va bra. Har tagit loss och satt dit dessa flänsar flera gånger och även flyttat mellan olika grafikkort och de sitter fortfarande som berget. Du kanske inte gjorde rent ordentligt innan?

Visa signatur