Permalänk
Medlem

Laptop 5-7999k

Tjo! Letar bärbart och har riktigt dålig koll nu för tiden. Jag är ute efter så mycket bang for the buck som möjligt för absolut max 8k. Märke är helt oväsentligt, men några saker som skulle vara najs är en OK pekplatta, någorlunda batteritid, och framförallt inte en dator som är känd för att gå sönder till höger och vänster.

Jag kommer främst använda den till skolarbete: D.v.s. Photoshop, lättare renderingar, spela (läs: viktigt) på raster, se film på bussen och surfa här och där (pluggar industridesign).

Jag är medveten om att jag inte kan få allt på en gång, så hur mycket jag än önskade att den kunde vara snygg och inte kännas 'billig', kan jag inte riktigt prioritera det.

Tack på förhand

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hur kan du få Asus UL30VT som "most bang for the buck" när han ska spela? haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
Hur kan du få Asus UL30VT som "most bang for the buck" när han ska spela? haha.

Har du något eget tips? Jag skulle bli oerhört nöjd.

Permalänk
Medlem

Lägg till 500kr o du får

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=521884

som torde vara klart bättre än den Asus

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz, Nvidia Titan X 12GB (Pascal), Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, Samsung 750-Series EVO 500GB, Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
Hur kan du få Asus UL30VT som "most bang for the buck" när han ska spela? haha.

Inte alls svårt om man ser de andra kraven han har. haha.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Inte alls svårt om man ser de andra kraven han har. haha.

Håller med, jag gillar verkligen Asus design, plus att jag hört bra om deras kvalité o.s.v. Men säg att man ska spela lite hyfsat nya spel och sådär. Hur håller deras grejjer rent tekniskt mot nya spel och så? Den har lite tanig skärm, men det är väl bara att lägga till en tusing och köpa en större modell?

Permalänk

Ja denna med det extra grafikkortet G210M.

Asus UL50VG-XX002C
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470144

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Ja denna med det extra grafikkortet G210M.

Asus UL50VG-XX002C
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470144

Jag har som sagt inte världens grafikkrav, men jag gillar t.ex. Mw2 (who doesn't) och det vore kul att spela det i bra fps med iaf hyfsad grafik. I övrigt verkar denna dator mycket fin från recensionerna jag läser känns den bra, förutom att byggkvallan kanske är tveksam på vissa fronter, men så är det ju med alla jäkla laptops om man inte köper Mac eller lägger ut hur mycket pengar som helst.

Är det ngn viktig skillnad på ul30 och den som du länkade förutom skärmstorleken?

EDIT: Om man skulle gå ett steg från Asus lite slickare design/kvalité och kika på Acer istället till förmån för att kunna spela feta spel, vilken är det som 'gäller' då?

EDIT2: Förlåt att det verkar som jag inte kollat upp saker själv, men det finns så jäääääävla många modeller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag har som sagt inte världens grafikkrav, men jag gillar t.ex. Mw2 (who doesn't) och det vore kul att spela det i bra fps med iaf hyfsad grafik. I övrigt verkar denna dator mycket fin från recensionerna jag läser känns den bra, förutom att byggkvallan kanske är tveksam på vissa fronter, men så är det ju med alla jäkla laptops om man inte köper Mac eller lägger ut hur mycket pengar som helst.

Är det ngn viktig skillnad på ul30 och den som du länkade förutom skärmstorleken?

EDIT: Om man skulle gå ett steg från Asus lite slickare design/kvalité och kika på Acer istället till förmån för att kunna spela feta spel, vilken är det som 'gäller' då?

EDIT2: Förlåt att det verkar som jag inte kollat upp saker själv, men det finns så jäääääävla många modeller.

Denna är mycket populär och är den som gäller i så fall.

Acer Aspire 5740G i3 Windows 7 Premium
http://www.inet.se/artikel/1968802/acer-aspire-5740g-i3-windo...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50