Permalänk
Medlem

En fix för server felen på demot är på gång av Rebellion.

Update 16:50: Rebellion just made an announcement about the infamous matchmaking system issues. A patch to fix this issue will be released shortly. Check the full announcement here: http://www.rebellion.co.uk/ och klicka sen på news. Bättre än att dom ignorerar problemet iallafall. Jag har inte lyckats spela demot pga matchmakingen, men det borde lösa sig snart.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk

AvP demo gp vids

Här är två videos från demot

Alien gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=FJm3g9WM3iA

Human gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=NkiU3lMcFjE

Permalänk
Medlem

oh my gatter!, spelade just ,haahhaah usch, de var ingen rolig upplevelse säger jag bara, endast ett demo men kan kort sagt säga att de var det absolut stelaste spelet jag har spelat i hela mitt liv -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_50
oh my gatter!, spelade just ,haahhaah usch, de var ingen rolig upplevelse säger jag bara, endast ett demo men kan kort sagt säga att de var det absolut stelaste spelet jag har spelat i hela mitt liv -.-

Tyckte jag med i början, tyckte det var det hemskaste spelet någonsin gjort.
Men efter ett antal rundor med alla klasser. Så är det inte så farligt.
Må vara kanske ett gammalt demo som många säger och att det är DM, som man inte helst ville ha. Tyckte även kontrollerna var totallt fucked up. Fast det är som när man börja köra bil, svårt i början och riktigt kul efter ett tag. (Om man nu gillar att köra bil dvs )

Så det är det rätt så kul. Att springa runt 2st aliens och jaga 3 humans var riktigt kul Eller ensam predator mot en hel hög humans.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Tyckte jag med i början, tyckte det var det hemskaste spelet någonsin gjort.
Men efter ett antal rundor med alla klasser. Så är det inte så farligt.
Må vara kanske ett gammalt demo som många säger och att det är DM, som man inte helst ville ha. Tyckte även kontrollerna var totallt fucked up. Fast det är som när man börja köra bil, svårt i början och riktigt kul efter ett tag. (Om man nu gillar att köra bil dvs )

Så det är det rätt så kul. Att springa runt 2st aliens och jaga 3 humans var riktigt kul Eller ensam predator mot en hel hög humans.

"Inte så farligt"- säger du.. jag vill inte lära mig ha överseende med mina spel, de ska falla i smaken automatiskt om det är tillräckligt bra :\

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Inaktiv

RIktigt skräp tyvärr

Permalänk

Blev besviken som fan, de har failat riktigt, bara skräp, ingen känsla =(

Permalänk
Medlem

funkade riktigt bra på ps3an kan jag ju säga:)

trophy kill på marines med predator var brutalt:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Tyckte jag med i början, tyckte det var det hemskaste spelet någonsin gjort.
Men efter ett antal rundor med alla klasser. Så är det inte så farligt.
Må vara kanske ett gammalt demo som många säger och att det är DM, som man inte helst ville ha. Tyckte även kontrollerna var totallt fucked up. Fast det är som när man börja köra bil, svårt i början och riktigt kul efter ett tag. (Om man nu gillar att köra bil dvs )

Så det är det rätt så kul. Att springa runt 2st aliens och jaga 3 humans var riktigt kul Eller ensam predator mot en hel hög humans.

Ah du har faktiskt helt rätt, måste nog be om ursäkt för mitt tidigare inlägg.
när man väl har blivit van me kontrollerna och upplägget så blir det hela så mycket roligare , fet stressfaktor i spelet också ahha :D, skulle nog vilja säga att de är ett rätt kasst spel som är relativt beroendeframkallande ^^ ALIEN FTW btw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_50
Ah du har faktiskt helt rätt, måste nog be om ursäkt för mitt tidigare inlägg.
när man väl har blivit van me kontrollerna och upplägget så blir det hela så mycket roligare , fet stressfaktor i spelet också ahha :D, skulle nog vilja säga att de är ett rätt kasst spel som är relativt beroendeframkallande ^^ ALIEN FTW btw

Haha Vet inte vem jag föredrar, älskar aliens! Men gillar stort predators små prylar

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

börjar bli lite lack på matchmaking systemet, står waiting for 7,6,5 more players sen när det är nere på 1 "searching for games"-.-

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Efter att ha lirat flera games idag så börjar tycker jag att det är ganska roligt faktiskt, trots stelheten, blev roligare ju mer jag körde.

Tidigare skrev jag att Predator var en besvikelse, men nu är dem ganska roliga, när man lärt sig att använda alla vapen.

Som sagt, första intrycket var uselt, riktigt uselt, men ge det ett försök så kanske ni börjar gilla det som jag gör.

Matchmaking-systemet blev även patchat för att påskynda sökningen.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

har det blivit patchat även för ps3?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

spelade med en polare inatt och tyckte det var skitkul! ska ta och köpa mig fullversionen.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Ser inte att någon skrivit att Dedicade server och Server Browser kommer i Fulla version. Dom gjorde Match-Making för enkelhetens skull.

Permalänk
Inaktiv

Jag behåller min PC hunter edition pre order.
Ska behålla allt godis och "prova" spelet innan jag river bort plasten.
Suger det ska det upp på blocket.

Idag funkade matchmaking skitet snabbt iaf.
Single player lär bli kul och retail versionen multiplayer survivor och annat blir nog också bra.

Sen är jag kåt på allt som har med Alien att göra...

edit:
------

http://www.youtube.com/watch?v=rL7VrU6upCA

LoL... konsoler...

Permalänk
Medlem

PC kommer få dedikerade servar i retail.
Spelet är riktigt kul när man väl kan kontrollerna och hur de olika raserna fungerar. Det pratas också om marines som blir aliens... Den gamemoden heter infestation och motsvarar AVP 2's Evac mode då en spelare börjar som alien och resten som marine. När en alien senare dödar en marien spawnar marinen som alien och så fortsätter det så tills last man standing. SP kommer såklart innehålla facehuggers och ordet Xenomorphs

Edit: PsychedelicZ vart hittade du PC hunter edition ?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virux

Edit: PsychedelicZ vart hittade du PC hunter edition ?

http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=225;6;-1;-1;-1&sku=310365

Permalänk
Medlem

Tackar som fan den är till och med 250 kr billigare än Webhallens Survivor edition

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virux
Tackar som fan den är till och med 250 kr billigare än Webhallens Survivor edition

Det är lugnt.

Sverige vill att vi ska handla utomlands.
Så är det.

Permalänk

kunde du inte länkat till den en dag tidigare? xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
kunde du inte länkat till den en dag tidigare? xD

avboka och köp om :P?

Permalänk

Edit:

Gjorde det nu, fan, jag sparade 60kr plus att jag fick den versionen jag ville ha istället frö bara spelet.

Har alltid velat ha en mysig facehugger i min hobbyhörna sedan jag såg en i en PC Gamer när jag var typ...13

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jädrar Predators var ju lätt roligast man låg etta konstant, super lätt att döda alla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
kan man avboka från webhallen även om man redan har betalat?

Skulle tro det. Näthandel medger väl 14 dagars ångerätt där du får stå för frakten. Tycker demot inte är tillräckligt för att köpa spelet. Väntar nog in det till release iaf.

Permalänk

har lirat det igår och idag.
rätt så roligt faktiskt,det enda jag kan klaga på so far är aliens klätter kontroll,den klättrar när man inte vill och klättrar inte när man väl vill.
ja,jag vet att man ska trycka in scrollen på musen så den klättrar,men det funkar inte riktigt som jag vill,annars så kan jag faktiskt inte klaga,roligt spel att slå ihjäl tid på.
eller jo,en sak som jag kan klaga på är dessa snorungar som sitter och skriker som fan i sina headset när man har vunnit,tror högtalarna ska sprängas typ när dom sätter igång,har inte hittat nått allternativ till att stänga av skiten heller.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har lirat det igår och idag.
rätt så roligt faktiskt,det enda jag kan klaga på so far är aliens klätter kontroll,den klättrar när man inte vill och klättrar inte när man väl vill.
ja,jag vet att man ska trycka in scrollen på musen så den klättrar,men det funkar inte riktigt som jag vill,annars så kan jag faktiskt inte klaga,roligt spel att slå ihjäl tid på.
eller jo,en sak som jag kan klaga på är dessa snorungar som sitter och skriker som fan i sina headset när man har vunnit,tror högtalarna ska sprängas typ när dom sätter igång,har inte hittat nått allternativ till att stänga av skiten heller.

PC, PS3 eller xbox?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Mitt första försök att spela det gick dåligt, pre-patch. Sökte server i evigheter och disconnect efter nån minut.

Provade igen idag och spelade 4-5 matcher, och ju mer jag spelade, desto roligare blev det. 2 rundor som alien var mest bashbuttons och försökte döda nån, och klätterknappen verkade ha ett eget liv. Men jag har aldrig varit en alienspelare.

Som marine blev det bättre. Stressad, hetsad och på helspänn hela tiden!
Gubben kändes lite stel, men det gick över när man vant sig. Med sprintknappen blev det bättre oxo, som jag missade att jag hade vid första försöket.
Det var röj med marines.

Predator fick jag aldrig prova på, men ska testa joina nåt senare.

Som en gammal mplayer räv på den goda avp1 tiden, så ger jag detta mer än väl en chans att imponera på mig.

Det lutar åt att jag köper detta när jag kan. Först blir det bad company 2, men har jag cash över så blir det detta.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

ni verkar glömma en viktig del, SP delen, gå runt med rörelsesensor som marine och inte riktigt veta varifrån fienden kommer, lägg sen till bra grafik och bra fysik så kan det nog gå o få till en skrämmande upplevelse;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

MP var hyffast men inget jag såg fram emot i vilket fall som helst, köper det för SP. Det ser riktigt bra ut på max settings, lägg sedan till DX11 i retail. Håller med flancen hands down.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650