Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
+1 [/QUOTE
-1 =0

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Köp ingen iMac nu, under året kommer nog en bättre version, dessutom så har 27 tumarna fabriksfel så inte smart att köpa en sån

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
T-Bordet till iMac´n är riktigt skönt, sen musen kanske inte är så bra till spel men riktigt bra i andra sammanhang.

Jo har ju suttit lite på min brors macbook (och till den har han ju mighty mouse och det platta tangentbord) och som du sa musen är väl inte den bästa till spel tror inte den nya heller är det men tangentbordet skulle nog funka ialla fall för mig tror jag.

Men är ju inte alla som gillar såna tangentbord. Vet ju en kompis som köpte en dator för ett antal år sen nu och då fick han ju med en mus och ett tangentbord av den typen med platta knappar och han gilla ju inte det så musen och tangentbordet blev ju bytt första veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
Det är ju inte bara PCn utan sen skall han ha en skärm (27" IPS) också. De är inte jätte billiga...

http://www.kivisaar.se/tankar/index.php/2009/11/26/pc-vs-mac-... ...

bästa på länge

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Martin_p: và på mediamarkt där dom hade både os och w7 installerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
bästa på länge

Mm och jag har fått samma länk i ansiktet tidigare:p

Permalänk
Medlem

iMac är ett stort habegär även hos mig. (tyvärr) Mest för att den skulle se så förbaskat fin ut här hemma. Sen inser jag att det inte är en prydnadsmöbel jag skall köpa utan ett arbets/lekverktyg jag skall köpa och tar mitt förnuft till fånga.

Du kan få en i5 bra komponenter (corsair 650w PRO moderkort etc.)med Radeon 5850 och Intels SSD +1TB HDD

PLUS

http://www.dustinhome.se/pd_5010380195.aspx

Som är samma panel som dom som sitter i iMac 27" fast förbättrad...

För hör och häpna 18695:- om du har möjligheten att köpa skärmen för studentpriset.

Valet är för mig självklart...

Permalänk

man kanske inte ska haka upp sig bara på skärmen i detta syfte frågan är ju ut ifrån vad personen som ska ha dator och använda den till varför han ska välja imac eller pc och vad han skrivit så ska han ju spela på den så ser ju inte direkt varför han ska ha en IPS panel...

Har själv imac 24" men ja jobbar med grafik så är rätt kräsen när de gäller färger och korrekthet skulle dock viljat haft en imac 24" men vita modellen som hade antireflex skärm pga glossy är helt ojobbart om de är ljust i rummet eller solljus som studsar på väggar hit och dit ....

peace and love

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
+1

-1 =0

-1 = -1

Visa signatur

Lek dator: i7 920 // 12GB ram 1600Mhz || 5970 // SSD 80GB // Asus P6X58D Premium // 3 X Syncmaster 2443BW
Extra dator: Q6600 // 4GB ram // 260 GTX // Evga 750i FTW
Laptop: Hp 6540eo | Gadgets: Ipad Wifi | iPhone 2G
Kamera: Canon EOS 550D + EFS 18-55mm 3,5-5,6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlayaN
-1 =0

-1 = -1 [/B][/QUOTE]
+4=+3

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk
Medlem

Varför kan ni inte följa topic istället? Jag säger nej som svar till topic frågan.
Jag har fan så mycket mer spelglädje på min rigg en ex jag har på arbetsdatorn på jobbet som är det ni tydligen vill förespråka.
I arbetet därimot skulle jag inte välja något annat,precis som bajenvraket säger.
Man börjar ju undra om folk är dumma i huvudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
iMac är ett stort habegär även hos mig. (tyvärr) Mest för att den skulle se så förbaskat fin ut här hemma. Sen inser jag att det inte är en prydnadsmöbel jag skall köpa utan ett arbets/lekverktyg jag skall köpa och tar mitt förnuft till fånga.

Du kan få en i5 bra komponenter (corsair 650w PRO moderkort etc.)med Radeon 5850 och Intels SSD +1TB HDD

PLUS

http://www.dustinhome.se/pd_5010380195.aspx

Som är samma panel som dom som sitter i iMac 27" fast förbättrad...

För hör och häpna 18695:- om du har möjligheten att köpa skärmen för studentpriset.

Valet är för mig självklart...

Å fan har u2711 kommit ut nu på dustin har inte kollat de senaste dagarna xD och för under 9k och nu blev det ytterligare lite billigare att skaffa pc istället för imac.

Tror fan att det kommer bli en sån här skärm för mig asså. Undrar ju bara om det också ska komma en ny 30tum kanske skulle vara mer intressant än 27.
Nån som skulle veta vad för hz denna kommer köra antar att det är 60 men inte sett nåt på de sidor jag kollat så sonm cnet.

Permalänk
Medlem

Ja det är mer virus till Win, men med bootcamp så hamnar man ju i Win ändå ellerhur?

Personligen tycker jag enda anledningen till att köpa mac är den grymma designen och final cut pro.

Permalänk
Medlem

Eftersom han nu ska köra Final Cut, så behöver han OSX och kan därför inte enbart köra w7.
Så mitt förslag, återigen - köp ett i7/i5 system med bra prestanda, och vettiga komponenter för att bygga en hackint0sh. ex Asus P6T mobo eller Något Gigabyte i kombo med nvidia grafik + resten.
Med denna datorn kan du dels, med windows installerat, ha en grym speldator och med osx (dualboota) en grym "mac" dator, som du kan köra Final Cut på och allt annat osx exklusivt.
Läs mer om hackint0sh's här http://www.insanelymac.com/

Permalänk
Medlem

Jag va nere en sväng till en app store (nr3 som jag går till) och dom kunde demonstrera bioshock 2 för mig fast dom va tvungna att ladda ner demo versionen. Så på måndag (då han som hjälpte mig är tillbaks) ska han visa vad burken går för. Bioshock är ett ganska krävande spel så det borde ge en ganska bra hint om hur bra den fungerar i detta sammanhang.

Återkommer med tankar om det är värt, iaf i spel, att satsa på iMac som en alltiallo burk.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er som kanske har mera info om när apple släpper nya iMacs? vet att det inte va så länge sedan dom släppte 21.5" och 27" men hur långa intervaller är det mellan releasen? Samt hur stor är sannolikheten att dom uppgraderar grafikkortet i iMacen?

Permalänk
Medlem

Så nu har jag varit nere på app store i Sickla och lirat Bioshock. Kan inget annat än säga att jag blir förvånad hur bra det flyter på! En helt enkelt otrolig maskin! På högsta upplösningen så hackade det till 2ggr för mig (spelade kanske i 30min).

Detta kommer förmodligen att bli min nästa investering eller så väntar jag till sept-okt då dom kommer med en uppgradering.

//Dzivo