Permalänk
Medlem

MediaPortal Vs. Xbmc

Nu ska vi ta reda på, en gång för alla vilket av dessa två enligt mig bästa HTPC program som egentligen är topp of the line.

Mp är krångligare än xbmc att jobba med och är ostabilare än xbmc?
xbmc och MP är väldigt lika i utseende, Voddler är uppbyggt från xbmc.

xbmc saknar TV plugg in som däremot MP har.

Håller du inte med? varför?
Posta era erfarenheter här.

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Vissa påstår att XBMC är bättre medans vissa gillar MP bättre, thats it

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mp är även det ett deriverat från xbmc, sedan finns det lösningar för tv i xbmc, myth frontends osv, nu har google bra mycket bättre koll än jag gällande detta, hör efter där

/Daniel

Permalänk
Inaktiv

Kolla in DVBlink v2 tillsammans med win mediacenter
Fungerar kanon.

Permalänk

http://code.google.com/p/streamedmp/

funkar kalasfint för mig.

Visa signatur

Main;| Antec Sonata III | MSI X38 Diamond | E6750 G0 @ 3,65 | Arctic Cooling Freezer | ASUS EAH4850 | 2x2 Kingston HyperX DDR3 1600 | Vista Ultimate x64 |

Media;| ASUS E35M1-M | E350 @ 1,8 | 2x2 Corsair XMS 1333 | ASUS EAH 5450 | Media Portal 1.2.1 |

Permalänk
Medlem

Xbmc är lättanvänt så det är självklart val för mig. Sen funkar video accelerering i XBMC utan krångel i Linux. Sen är det lättare att modifera Ubuntu t.e.x att autostarta XBMC och gömma bort allt från operativ systemet, det ska inte synas att det är windows eller ubuntu etc, ska bara se xbmc.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.