Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Kollade på en TL stream igårkväll, och massa av 'proffsen' som klagade på att auto-mine(rally på mine så man slipper slänga workers dit automatiskt) och att man kan slänga hur många man vill i en control group och lite annat skräp är en dålig utveckling.

Är inte det extremt fånigt?

APM är inte allt, ju mer tid man har till att faktiskt göra taktiska val istället för å spamma med musen/tangentbordet desto bättre.

Tja, det beror ju helt på vad man vill att själva tävlingsmomentet ska vara. Snabb med musen, snabba taktiska beslut, strategiska beslut? Viss automatisering tycker jag ska finnas (den den beskrivna).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Om ändå nycklarna hade delats ut efter hur mycket av en Blizzardnörd man är.. kan bara inte släppa tanken på att det finns folk som får nycklar och knappt vet om det eller inte tycker det är så speciellt. Läser överallt om folk som råkade logga in på sitt konto/just vaknade och märkte att dom visst hade fått en invite, avundsjukan är i topp! Är man en loyal fan så borde man få en key (kan ju hända att man får framöver men vill ha nu!) Vet att jag låter löjlig men lovar att det finns fler som känner likadant.

- Spelat WoW sedan betan.
- Har Blizzardposters överallt.
- SC2 musmatta.
- Köpte deras Blizzconstream.
- Köpt deras Echoes of War Legendary Edition.
- Har alla spel utom D1 på mitt konto.

Låter jag knäckt? Yes, precis vad jag är.

Lite Beta interviews, clicky.

+1

Även om du verkar vara större Blizzardnörd än jag, har jag ändå suttit och kollat mitt acc och min mail ända sedan betan släpptes...inte chans att jag hade missat en beta på mitt acc...
Men som sagt, vi får hoppas att de kommer fler vågor med invites och att vi blir utvalda där.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Entusiast

Den här är väl rolig, polarn signade upp för 3-4 dagar sedan till betan efter jag sa att det verkade vara på gång (fake system req, FAQ osv kom upp). Han fick en nyckel. Jag som vart uppsignad i 9 månader fick ingen.

Det verkar vara totalt random vem som får nycklar, vi har i princip samma dator då vi köpte samtidigt, enda skillnaden är att han har en E8500, och vista 64bit. Och jag har W7 64bit å E7200.

Men jag är inte bitter, det är en vinst för oss båda då jag kommer få lira på hans också

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Om ändå nycklarna hade delats ut efter hur mycket av en Blizzardnörd man är.. kan bara inte släppa tanken på att det finns folk som får nycklar och knappt vet om det eller inte tycker det är så speciellt. Läser överallt om folk som råkade logga in på sitt konto/just vaknade och märkte att dom visst hade fått en invite, avundsjukan är i topp! Är man en loyal fan så borde man få en key (kan ju hända att man får framöver men vill ha nu!) Vet att jag låter löjlig men lovar att det finns fler som känner likadant.

- Spelat WoW sedan betan.
- Har Blizzardposters överallt.
- SC2 musmatta.
- Köpte deras Blizzconstream.
- Köpt deras Echoes of War Legendary Edition.
- Har alla spel utom D1 på mitt konto.

Låter jag knäckt? Yes, precis vad jag är.

Lite Beta interviews, clicky.

Hade blivit för invecklat för blizzard att hålla kolla på allt sånt tyvärr

Hoppas på nya nycklar eller den öppna betan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Den här är väl rolig, polarn signade upp för 3-4 dagar sedan till betan efter jag sa att det verkade vara på gång (fake system req, FAQ osv kom upp). Han fick en nyckel. Jag som vart uppsignad i 9 månader fick ingen.

Jo det är surt, optade också in direkt när jag såg nyheten och det är väl x antar månader sedan. Men men, random is random.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tja, det beror ju helt på vad man vill att själva tävlingsmomentet ska vara. Snabb med musen, snabba taktiska beslut, strategiska beslut? Viss automatisering tycker jag ska finnas (den den beskrivna).

Kommer förmodligen att bli intressantare för för observers när spelarna kan lägga ner mer APM på sin miccro. Gosu moves ftw

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Mainpage i den här tråden är updaterad med lite info. Behöver hjälp att fylla på med fler lenkar till ex sc2beta videos, livestream channels osv.

Skicka PM eller skriv här i tråden, jag kommer att vara aktiv här ett par timmar till under dagen iaf.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Vet ngn ifall det ens kommer att bli en "open beta" eller ett demo innan release?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr

- Har Blizzardposters överallt.
- SC2 musmatta.

[sarcasm]Jaa, du förtjänar verkligen en beta. [/sarcasm]

Betorna är inte till för att främja goda kunder. Dom vill testa att sin produkt funkar bra mot så många uppsättningar av hårdvara som möjligt, DETTA är deras prio, inget annat. Och det är, enligt mig, som sig bör. Jag tycker dock det är lika trist som du, vet inte hur mycket diablo 1&2 jag har nött, starcraft & brood war sen release, och du har lirat sen wow-betan? Jag körde korea beta, usa beta, europe beta.. Har dock slutat spela sen några månader tillbaka.

Nej, jag har inte heller fått nån key.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Jag vill verkligen spela! Fick inte betan, men lillebrorsan har inte loggat in på sitt bnet än, så det finns hopp!

Har också starcraft2 musmattor, dem er r0liga.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
[sarcasm]Jaa, du förtjänar verkligen en beta. [/sarcasm]

Betorna är inte till för att främja goda kunder. Dom vill testa att sin produkt funkar bra mot så många uppsättningar av hårdvara som möjligt, DETTA är deras prio, inget annat. Och det är, enligt mig, som sig bör. Jag tycker dock det är lika trist som du, vet inte hur mycket diablo 1&2 jag har nött, starcraft & brood war sen release, och du har lirat sen wow-betan? Jag körde korea beta, usa beta, europe beta.. Har dock slutat spela sen några månader tillbaka.

Nej, jag har inte heller fått nån key.

Jag skrev inget för att skryta, menar bara att lojala fans ska ha tillgång till betan över någon som knappt vet att betan har startat. Men jag håller såklart med om vad du säger. Fortsätter att hoppas på det magiska mailet.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Jag skrev inget för att skryta, menar bara att lojala fans ska ha tillgång till betan över någon som knappt vet att betan har startat. Men jag håller såklart med om vad du säger. Fortsätter att hoppas på det magiska mailet.

"Plötsligt händer det"
Jag håller tummarna för min chans också

Har du koll på i vilken intervall vågorna kommer komma?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Alla posts som görs på forumet om "next wave" blir antingen ignorerade av blues eller borttagna.

Permalänk
Medlem

citat Artosis "after 17 hours of beta play... 53-27 with random. holy god zerg is too good. patch ASAP PLS. cant WAIT TO WAKE UP TOMORROW", den känslan känner man igen, att man vill vakna fort så man kan fortsätta.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iopus
Alla posts som görs på forumet om "next wave" blir antingen ignorerade av blues eller borttagna.

Vad vore blizzard utan allt hemlighetsmakeri..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Mainpage i den här tråden är updaterad med lite info. Behöver hjälp att fylla på med fler lenkar till ex sc2beta videos, livestream channels osv.

Dessa två kanske är något också?:

HuskyStarcraft livestream
Starcraft Method livestream

Båda dessa är väldigt dedikerade Starcraft kommentatorer och spelar ganska bra. De verkar köra endel 2v2 tillsammans så det är rätt kul att kolla båda samtidigt. Just nu är de offline efter att ha spelat i mer än 12 timmar i streck men Husky har endel material från tidigare i sin länk iaf. Här är hans roliga/desperata reaktion när Betan startade taget från hans YouTube kanal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
[sarcasm]Jaa, du förtjänar verkligen en beta. [/sarcasm]

Betorna är inte till för att främja goda kunder. Dom vill testa att sin produkt funkar bra mot så många uppsättningar av hårdvara som möjligt, DETTA är deras prio, inget annat. Och det är, enligt mig, som sig bör. Jag tycker dock det är lika trist som du, vet inte hur mycket diablo 1&2 jag har nött, starcraft & brood war sen release, och du har lirat sen wow-betan? Jag körde korea beta, usa beta, europe beta.. Har dock slutat spela sen några månader tillbaka.

Nej, jag har inte heller fått nån key.

Det är sant det du säger med att betorna inte är till för att främja goda kunder, utan dem är till för att testa hur spelet funkar och huruvida buggar eller annat kan lösas. Vad jag har märkt av betor är att folk bara vill spela gratis och struntar glatt i att "rapportera" buggar eller glitches. Sen finns det ju såklart folk som gör det med, fast inte i lika stora grader.

Permalänk

Tråkigt att alla som har livestream kör med protoss :(, vill se lite zerg

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Tråkigt att alla som har livestream kör med protoss :(, vill se lite zerg

Här var det zerg nu iallafall -> http://www.livestream.com/TylerSC

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Tråkigt att alla som har livestream kör med protoss :(, vill se lite zerg

visar zerg nu iaf
http://www.teamliquid.net/video/userstream.php?user=GGTeMpLaR

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Gällande mail, så har jag hört rykten om att man INTE får något mail. Istället skall man logga in på sitt battle.net konto, och om man har ordentligt med tur.. Voilá, i listan med dina spel så har du.. SC2. Kan inte styrka detta och minns tyvärr inte källan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Gällande mail, så har jag hört rykten om att man INTE får något mail. Istället skall man logga in på sitt battle.net konto, och om man har ordentligt med tur.. Voilá, i listan med dina spel så har du.. SC2. Kan inte styrka detta och minns tyvärr inte källan.

Har läst både och, vissa har inte fått mail innan och vissa har. Jag sitter med F5 på båda sidorna förövrigt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

kan säga att jag inte fick något mail ang beta, utan jag höll på fippla med bnet så såg jag att betan fanns bland spelen, Monkey har rätt där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan vara så att dom som kommer in genom opt-in inte får mail och dom som hade key från blizzcon/tävlingar etc får ett mail.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har sett print screen på ett mail så det existerar iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirskulltrail
Det är sant det du säger med att betorna inte är till för att främja goda kunder, utan dem är till för att testa hur spelet funkar och huruvida buggar eller annat kan lösas. Vad jag har märkt av betor är att folk bara vill spela gratis och struntar glatt i att "rapportera" buggar eller glitches. Sen finns det ju såklart folk som gör det med, fast inte i lika stora grader.

jag brukar rapportera buggar om jag hittar några, dock så brukar spel i dagens läge som släpps som open eller closed beta vara fria från stora buggar så dem är inte alltid så lätta att hitta, antar att många företag kör betor med för att prova påfrestningar på servrar och dyligt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Dom vill ju ha förslag på förändringar ocskå, om man kollar suggestions på betaforumet så finns där 100-tals med trådar

EDIT: Två av dom hetaste diskussionerna är att zergrösten borde bytas ut och att battle.net 2.0 borde få en chatt

Permalänk
Medlem

Grattis till er som fick betan, själv sitter jag och refreshar mailen kontinuerligt Verkar vara mycket förändringar som Blizzard inte tillkännagett tidigare. Lurkers verkar som sagt vara borta, lite tråkigt då det var en underbar enhet att både använda och slåss mot

Om någon förresten råkat få betan men inte har tid eller liknande just nu och vill hjälpa behövande trogna swec-veteraner så... *host* korttidslån!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Grafiken i spelet kan inte vara helt klar antar jag?

Carriers ser på något sätt helt in klippta ut?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE