Bästa spelet någonsin!

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Morrowind.

Absolut bästa spelet jag kört.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg då vi lanade Age of Empires 2x1: The Conquerors varannan dag i nästan ett helt år =P sen är ju Call of Duty IV: Modern Warfare, Grand Theft Auto: San Andreas, Starwars: Battlefront II också favoriter.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe

'nuff said. ;D

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Baldurs gate o Dragon age

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic 2 & 3, grymma bra klassiker.

Diablo 2, spelet jag lagt överlägset mest tid på

Call of Duty United offensive, bästa online shootern någonsin, kört online sen det kom ut 2001? och det är fortfarande bättre än andra online shooters

Bioshock 1 & 2 seriöst positivt överraskad, inte minst av tvåan, riktigt snyggt spel och känsla.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7
Crisis Core: Final Fantasy 7

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Team fortress 2

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Half Life 2 (eller hela serien egentligen)

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Snake Pit, Boulder Dash, Monty on the Run och Gauntlet

Permalänk

Morrowind.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Diablo 2 självklart.
GTA Vice City är ju ganska klockrent också.

Permalänk
Medlem

cs

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

spice girls the game

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarl
spice girls the game

HAHA! I SEE WHAT YOU DID THERE!
Du sa ett spel som är dåligt, för det ser ju jätteknasigt ut! Det är som om någon skulle säga "grovsopor" i en tråd om "din favoritmat", det är ju inte alls gott! HAHAHA! Ahh! Skönt att det finns riktigt, riktigt roliga människor här; folk som verkligen vet hur man drar ett skämt!

Ontopic, så Mass Effect 1+2. Nog för att jag säkert hade roligare med Quake1 co-op med brorsan, men när jag var sex år gammal så hade jag inget perspektiv på vad ett bra spel var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Transport Tycoon Deluxe

'nuff said. ;D

Oj trodde jag var den enda som lagt så många timmar bakom detta roliga spel?
Totalsumma på dina företag? Sist jag kollade var jag uppe i 32k miljarder
Inga stora hinder direkt å handla nya tåg inte... annars blir de man hittar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Mass Effect 1+2.
Nog för att jag säkert hade roligare med Quake1 co-op med brorsan, men när jag var sex år gammal så hade jag inget perspektiv på vad ett bra spel var.

Nu sitter jag iofs fortfarande med Mass Effect, men jag kan inte tänka mej att uppföljaren kommer göra mej besviken!
Jag har säkert, precis som du, haft roligare när jag spelat simplare spel när jag var yngre (fastnade tex väldigt länge för HoMM3, AoE2 mfl).
Men Mass Effect är definitivt det spel som berört mig mest - och sen är det så snyggt också!

Hedersplats:
Fallout

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Final fantasy 7 & 8
Resident Evil remake -GC

Senare år:
Fallout 3 - Sjukt underhållande, stor värld
Stalker SoC - Atmosfären är oslagbar
Company of Heroes - Är det spelet jag lagt överlägset mest tid på. säkert 1000 timmar och i mitt tycke det bästa rts-liret någonsin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Oj trodde jag var den enda som lagt så många timmar bakom detta roliga spel?
Totalsumma på dina företag? Sist jag kollade var jag uppe i 32k miljarder
Inga stora hinder direkt å handla nya tåg inte... annars blir de man hittar

Fan du borde ju ta över SL så vi får ett fungerande system...
Lirade detta spel många, många timmar när man var yngre.
Har det i iPhonen nu men svårt att lira på den, men lite skoj att det finns. ^^

Permalänk
Medlem

Det spel som jag haft utan tvekan mest roligt med då jag spelat är helt klart först Crash Bandicoot.

12 år gammal, ungefär, sommarlov.. På dagarna är man ute i solen och får huvudvärk, om nätterna sitter man med en kompis och super Coca-Cola som galningar, lirar Bryan Adams och Magnus Uggla i stereon och spelar Crash Bandicoot som om våra liv hängde på att klara av nivån. Speciellt Slippery Climb var otroligt jobbig, men tillslut tar man sig till målet för ty med för mycket koffein och socker i blodet är ingenting omöjligt.

Annars så är väll World of Warcraft något av en favorit.
Jag misstänker att Bad Company 2 kommer ta sig högt upp på listan.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Core i5 750 | XFX Radeon HD 5850 BE | Corsair TX 650W 80+| 500GB X 2 HDD & 1TB Extern| Corsair 4GB 1333MHz XMS3-10600 | Blandad skruv

Philips 22" 16:10 2ms | Microsoft Sidewinder X6 | Ace Edge 3200 | Plantronics Gamecom 367

Permalänk

counter strike 1.6 !!!! det ända spelet som jag har varit fäst vid i 6 år...

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
counter strike 1.6 !!!! det ända spelet som jag har varit fäst vid i 6 år...

CS är inget spel, det är en mod..
Det stavas "enda", "ända" är din bak.
90-talister..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tribes 2

Permalänk
Medlem

även om jag postade här igår, så tror jag behöver dedikera denna post till: "trummvirvel"
Stepmania(!) jodå, helt seriöst!
nog det enda spel jag har spenderat så sjukt mycket tid till att enbart kunna slå mig själv, och komma närmare proffsen. har väl lagt ca 1timme/dag i genomsnitt de senaste 2 åren på det spelet dock haft ett uppehåll på ett halvår nu, så har ingen stamina eller speed kvar, så är ganska kass nu tyvärr xD
Edit: Ett av de höjdpunkter jag hade med detta spel var nog när jag klarade av denna, fick ca 70% på den som max, så inte lika bra som detta http://www.youtube.com/watch?v=cegpFIDfmh0&feature=related

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
CS är inget spel, det är en mod..
Det stavas "enda", "ända" är din bak.
90-talister..

Jag skulle då vilja säga att CS är "ett spel" (varför en modifikation av ett spel inte är ett spel förstår jag inte heller). Det började som en mod till half-life visst, men det går nu att köpa fristående från allt annat. Det är inte mer en mod nu än vad TF2 är till HL2. Dvs, inget alls.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Inaktiv

Shadow Of The Colossus

andra bra spel:
Zelda Ocarina Of Time
Mario 64
Metal Gear Solid
Tekken Tag Tournament
Final Fantasy VII
Super Mario World
Super Mario Bros. 3
ICO
Mass Effect
Half-Life
Half-Life 2

Permalänk
Avstängd

Thief serien
Deus Ex
System Shock
STALKER
Super Mario Kart (SNES)
Yoshi's Island (SNES)
Zelda 3 (SNES)
Bubble Bobble
Tetris
Fallout 3

är några av de spel som har gett mig störst nöje genom åren.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Shadow Of The Colossus

andra bra spel:
Zelda Ocarina Of Time
Mario 64
Metal Gear Solid
Tekken Tag Tournament
Final Fantasy VII
Super Mario World
Super Mario Bros. 3
ICO
Mass Effect
Half-Life
Half-Life 2

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Einstein
Civilization II

Permalänk
Medlem

Quake1 (QW) samt Final Fantasy 7!