Permalänk

5mbit/s upload med 100mbits lina

Verkar nu i en vecka ungefär haft problem med min upphastighet. Som titeln lyder så har jag endast 5mbit/s upp med bredbandskollen.se.
Däremot inom Luleå stadsnät har jag den hastigheten som utlovas. Jag har Bahnhof och undrar om det är någon som varit med om liknande problem och vem som har "ansvaret" över detta?

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lerduvan666
Verkar nu i en vecka ungefär haft problem med min upphastighet. Som titeln lyder så har jag endast 5mbit/s upp med bredbandskollen.se.
Däremot inom Luleå stadsnät har jag den hastigheten som utlovas. Jag har Bahnhof och undrar om det är någon som varit med om liknande problem och vem som har "ansvaret" över detta?

Har du bara testat med bredbandskollen?
Får du på ett ungefär liknande resultat om du testar med något annat?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Har testat med tptest5 eller vad det heter. Dessutom får jag hög ping och packetloss när jag spelar online så jag tror inte det är felet. Antar att det inte har med nätverkskortet att göra heller. Virus har jag testat ta bort+spyware. Testat olika nätverkskablar också så det känns nästan uteslutet att det har med datorn att göra.

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lerduvan666
Har testat med tptest5 eller vad det heter. Dessutom får jag hög ping och packetloss när jag spelar online så jag tror inte det är felet. Antar att det inte har med nätverkskortet att göra heller. Virus har jag testat ta bort+spyware. Testat olika nätverkskablar också så det känns nästan uteslutet att det har med datorn att göra.

Ja, att det har med något efter din fiberdelare/router (inne i huset) kan vi nog utesluta om du kommer upp i hastighet på det interna nätet.

Jag skulle slå en pling till stadsnätet, eventuellt Bahnhof.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Testat Bahnhof, deras förslag var att skicka in en rapport från tptest till stadsnätet. Dock så var testservern så förbannat dålig att det gav om möjligt ännu sämre hastigheter, den här gången både upp och ned. Men då gör jag nog så att jag ringer stadsnätet och hör vad dom har att komma med Hoppas att det inte blir nå svammel och att de börjar skylla på varandra, orkar inte stå i telefonköer för att lyssna på en tekniker som inte ger något konkret alls.

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10