Permalänk
Medlem

Köpråd : Plånbok.

Hejsan!

Jag känner att min fickplånbok inte rymmer alla kort som jag behöver ha med mig när jag ska iväg och är på jakt efter en ny som är fräsch och smidig.

Tanken är att jag ska försöka få in 4-8 kort utan problem. Storleksmässigt hade det varit bekvämt om den ungefär var lika stor som en handflata, eller mindre.

Budget? Är inte beredd att betala för mycket, säg max 500 kr men jag är beredd att betala mer om det verkligen är värt det.

Några tips?

/S

Permalänk
Hedersmedlem

Ducti tycker jag gör bland de grymmaste plånböckerna. Livstids garanti tror jag det är också, det hade min bror på sin iaf.

http://www.coolstuff.se/Ducti_Planbok_Ginormous
http://www.coolstuff.se/Ducti_Planbok_Hybrid_Bifold

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Köpte på mig några av den med plats för 12 kort för några år sedan.
Är fortfarande inne på den första.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137079560
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137078644

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har en plånka från http://www.difrwear.com/ själv. Hyfsad byggkvalitet på dem, och faradayburen funkar

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

http://www.bmfwallets.com/

Tidlösa och i "genuine leather".

3 st vanliga kortfickor (rymmer lätt 2 i varje). 2 stycken gömda kortfickor. 1 kortficka bakom transparent plast (för t.ex. ID).

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Jag kör någon i läder från Boss, vet dock inte vad den kostade då det var en present från tjejen, men överdrivet dyr lär den inte varit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Frågan är ifall man ska satsa på läder eller syntetisk läder.
Det är min första plånbok så det känns som om det kvittar.

Jag ställer högre krav till nästa köp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Frågan är ifall man ska satsa på läder eller syntetisk läder.
Det är min första plånbok så det känns som om det kvittar.

Jag ställer högre krav till nästa köp.

Wtf?

I vilket fall så tycker jag att det är lika bra att köpa en i riktigt läder som håller i många år.
En plånbok är ju ungefär lika spännande att köpa som strumpor.

Permalänk
Medlem

Har inte haft ett behov av en plånbok tidigare utan min fickplånbok täckte mina behov. På sistone har jag märkt att den är för liten och inte rymmer korten som jag behöver ha med mig, så bli inte chockad

Ska kika på äkta läder men för min del kvittar det egentligen.

Tack för alla tips.

/S

Permalänk
Avstängd

Passa på och köp plånbok när du är utomlands. I Sverige så är det typ enbart koskin som gäller pga regler.

Utomlands finns det ju krokodil, ormskin och andra snygga matrial.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som vill ha en plånbok utan myntfack?
Tycker att oftast när jag hittar en lagom liten plånbok har de klämt in ett förbannat myntfack med dragkedja.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en på högatan för 50kr. fejk läder 9 fickor får lätt i allt jag kan behöva. Använder den till och med för medicin skåp.Den är lite större än en handflata.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag satsade faktiskt på älgskinn till min, vilket jag i efterhand knappast ångrar. Väldigt tåligt material och plånboken har åldrats och faktiskt på ett sätt blivit snyggare med åren.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Permalänk
Musikälskare

Heheh har en sån

Dock klistermärken överallt på den :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Beställde denna nyss, gick på 250:- inkl frakt
Snygg och ganska liten modell som även har myntfack.

Permalänk
Medlem

Kikade igenom länkarna i efterhand och måste säga att det fanns en del fina plånböcker utan myntfack

Så jag tog tillfället i akt och beställde en ny.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Kikade igenom länkarna i efterhand och måste säga att det fanns en del fina plånböcker utan myntfack

Så jag tog tillfället i akt och beställde en ny.

Vilken blev det?:)

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Crayfish Albino till vardagligt bruk och en Superflat Carrier Red för utekvällar.
Beställde från monsieur.se, levererades dagen efter

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Jag köpte en Crayfish Albino till vardagligt bruk och en Superflat Carrier Red för utekvällar.
Beställde från monsieur.se, levererades dagen efter

Tjusigt!

Inhandlade även jag en Crayfish Albino då jag fann den oerhört stilren och elegant.

Hoppas du blir nöjd

Permalänk
Medlem

personligen kör jag med mina kort löst i bakfickan. Har inte sett behovet av en plånka på många år

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Ducti Hybrid Fold ett bra tag nu, och det enda jag kan säga att kvalitén på min har varit usel. Man kan ju få ny på livstids garanti, men då måste man betala frakt till staterna och det är jag inte helt sugen på.

Jag är alltså också intresserad av ny plånbok. Ingen Ducti.

Hoppas ni andra som beställt får bättre tur än vad jag haft.

Permalänk
Medlem

Kika igenom länkarna ovan och se om du kan hitta något lämpligt.

Om det önskas kan jag återkomma med en recension på min Crayfish Albino.

/S

Permalänk
Medlem

Det är sjukt värt att satsa på riktigt läder. Jag har en med fejk skinn från Knas Olsson och den håller på att falla sönder helt. De är bra så länge de sitter ihop, men det gör de inte så länge..

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Har också beställt mig en Crayfish Albino

Permalänk
Medlem

Beställde min Crayfish Albino lördag kväll och den damp ner i brevlådan idag(tisdag).

Riktigt läcker alltså och elegant. Får lätt plats med 6 kort och mer om man vill samt en del sedlar. Den saknar som sagt myntficka men för min del kvittar det endå.

Den är inte stor heller utan ungefär lika stor som en handflata.

SJUKT NÖJD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Beställde min Crayfish Albino lördag kväll och den damp ner i brevlådan idag(tisdag).

Riktigt läcker alltså och elegant. Får lätt plats med 6 kort och mer om man vill samt en del sedlar. Den saknar som sagt myntficka men för min del kvittar det endå.

Den är inte stor heller utan ungefär lika stor som en handflata.

SJUKT NÖJD!

Nice! Får hoppas jag får min innan helgen
Lägg gärna ut bilder på din om du kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel
Nice! Får hoppas jag får min innan helgen
Lägg gärna ut bilder på din om du kan.

Var beställde du ifrån?

Har endast tillgång till mobilkamera just nu och det är inte hyggligt av mig att ta kort med den för den kommer bara förvränga utseendet och du kanske får en negativ uppfattning om plånboken, så jag avstår, tyvärr:)