Permalänk
Medlem

Blizzard, I am amazed. SC2's Beta evolution.

^ Artosis intryck efter ett par veckors spelande. Intressant läsning från en riktig RTS veteran:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artosis
I've played a lot of new RTS games in the past. A lot lot. Normally, they have something so grossly imbalanced, that only 1 race gets played for a very long time. This is not true for StarCraft 2, even in its beta. Already, StarCraft 2 is looking quite deep, both racially and strategically.

Angående sten/sax/påse så tror jag säkert det finns inslag av det i alla RTS men det är väll först när det blir forcerat/övertydligt hur t.ex en viss enhet ska användas som det blir ointressant då valmöjligheter/variationer uteblir? Detta är inget starcraft lider speciellt mycket av i mitt tycke men i artikeln tar Artosis faktiskt ändå upp vissa "rock/paper/scissors" aspekter i SC1 och hur de kan ha förbättrats i SC2 främst i spegel match-ups som ZvZ. Förhoppningsvis inga fler förutsägbara ZvZ matcher i framtiden alltså.

Artosis Day 1 StarCraft 2 Beta Impressions

^ Ett äldre blogginlägg @ STARFEEDER av en inte riktigt lika samlad Artosis som ger oss sina första intryck av betan. Tog med denna mest för skojs skull. Typ: "Zerg är såå imba OMG!11"

Permalänk
Medlem

De är lite sega med wave 3 tycker jag.
Släpptes inte wave 1-2 med en veckas mellanrum?

Ni som har betan, hur många users är online på kvällarna nu?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
De är lite sega med wave 3 tycker jag.
Släpptes inte wave 1-2 med en veckas mellanrum?

Ni som har betan, hur många users är online på kvällarna nu?

Några rykten säger att våg 3 kommer idag...är nog bara spekulationer, men visst blir man glad ändå?

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=23393189979&sid=...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt hur du får ihop det. Jag läste bara ett par posts dock men såg inget som tydde på det du skriver. Hoppas du har rätt dock

Kanske blir SC2-beta lan i helgen då istället för Global Agenda *hoppas hoppas*

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
De är lite sega med wave 3 tycker jag.
Släpptes inte wave 1-2 med en veckas mellanrum?

Ni som har betan, hur många users är online på kvällarna nu?

Våg 2 var bara en minivåg främst för dom från blizzcon 08 som inte hade fått sina nycklar än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666

Om du tänker efter så bör du inse att du argumenterar mot dig själv.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Våg 2 var bara en minivåg främst för dom från blizzcon 08 som inte hade fått sina nycklar än

Jo jag vet... jag påstod inget annat :s

Hoppas det kommer något roligt idag då

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
förstår inte riktigt hur du får ihop det. Jag läste bara ett par posts dock men såg inget som tydde på det du skriver. Hoppas du har rätt dock

Kanske blir SC2-beta lan i helgen då istället för Global Agenda *hoppas hoppas*

Nä, det krävs lite god vilja samt en extra kik på dessa inlägg:

#1081 "Looks like at least another 24 hours of waiting for Wave two. : ( " (skrivet den 3/3)

#1087 "*FingersCrossed* Hopefully I could be playing the Beta on Battle.net 2.0 tonite if the March 4th Prophecies are true"

Men som sagt...förmodligen bara några andra entusiaster som vill pigga upp oss som väntar

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Nä, det krävs lite god vilja samt en extra kik på dessa inlägg:

#1081 "Looks like at least another 24 hours of waiting for Wave two. : ( " (skrivet den 3/3)

#1087 "*FingersCrossed* Hopefully I could be playing the Beta on Battle.net 2.0 tonite if the March 4th Prophecies are true"

Men som sagt...förmodligen bara några andra entusiaster som vill pigga upp oss som väntar

Det är bara för att en blå sa att wave 2 skulle komma inom 2 veckor efter betan släpptes. Sen om blizzard anser att blizzconsläppet förra veckan var wave 2 eller inte är en annan femma. Så länge ingen blå nämnt något så är inget officiellt.

Hur många online på EU-betan nu? Hört rykten om att det är 20 min kö för att lira ett custom game.

Permalänk
Medlem

Ingen beta i dag så vitt jag kan se, och finns inget konkret att läsa på forumen heller.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Ingen beta i dag så vitt jag kan se, och finns inget konkret att läsa på forumen heller.

Dagen är ju långt ifrån slut där borta i staterna Oo

Permalänk
Medlem

Verkar som det är fler konton som fått sc2 aktiverat nu, dock inget av mina 3... Lagom trött på att vänta nu.

Permalänk
Medlem

edit: Fick inget mail, Betan bara låg på mitt battle.net konto.

Så alla som inte kollat idag. Do it now!

WOW... BETA TIME!½!!

Permalänk
Medlem

Haha jag ändrar mig, det damp ner en invite på 1 konto!

Permalänk
Medlem

Gratttis MystiX!

cya ingame glhf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellok
Gratttis MystiX!

cya ingame glhf!

Du ligger inte inne på en mirror till clienten? Känns meningslöst att ha 100mbit när man bara drar i 500kb/s.

Hah, fick två till och med. Inget på det tredje, dock är det macbooken som är optad på det, så inte så konstigt kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Du ligger inte inne på en mirror till clienten? Känns meningslöst att ha 100mbit när man bara drar i 500kb/s.

Är på jobbet atm så kan inte ens tanka det än

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellok
edit: Fick inget mail, Betan bara låg på mitt battle.net konto.

Så alla som inte kollat idag. Do it now!

WOW... BETA TIME!½!!

Hur fungerar det? Var det bara att ladda hem och köra? Jag hade inte heller fått något mail, men när jag kollade mitt Battlenet-account så låg betan där redo att laddas ner!

Dock är jag på jobbet så jag kan inte testa och jag tycker det är lite illavarslande att jag inte fått något mail med en nyckel i. Men jag hoppas att jag oroar mig i onödan.

Permalänk
Medlem

Jag vaknade imorse och tänkte uppdatera min OPT då jag har köpt en ny dator och till min förvåning hade jag också fått en invite! Helgen är räddad ^_^.

Ni får jätte gärna skriva i den andra tråden om vad för spec på datorn ni har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmersson
Hur fungerar det? Var det bara att ladda hem och köra? Jag hade inte heller fått något mail, men när jag kollade mitt Battlenet-account så låg betan där redo att laddas ner!

Dock är jag på jobbet så jag kan inte testa och jag tycker det är lite illavarslande att jag inte fått något mail med en nyckel i. Men jag hoppas att jag oroar mig i onödan.

Som opt-in får du ingen key, spelet blir bara addat till listan, som det precis blivit för dig. De som får keys via mail är folk som var på blizzcon/vunnit någon tävling/pressfolk osv. Har någon opt-in fått key via mail lär det ha blivit något fel, eller så finns det några få som fått det med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Som opt-in får du ingen key, spelet blir bara addat till listan, som det precis blivit för dig. De som får keys via mail är folk som var på blizzcon/vunnit någon tävling/pressfolk osv. Har någon opt-in fått key via mail lär det ha blivit något fel, eller så finns det några få som fått det med.

Tack så mycket för ditt svar! Precis vad jag ville höra.

Permalänk
Medlem

Inget på mitt konto...#¤%&#%¤ också....

Då börja väntan på nästa våg...(detta var en våg va?)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Inget acc här heller, skit också

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Usch vad avundsjuk man blir på er som fått en beta key :(((

Permalänk
Medlem

haha, kollade precis och jag har med fått det på mitt battle.net konto nu

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

SCOOOOOOOOOOORE!!!!1111oneoneone

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Men vafan Fick inge denna gång heller. Kommer det fler släpp eller är det kört nu? :/

Permalänk
Medlem

Men vad i ****** 3 konoton och INGEN key... Trött jag blir

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Ingen invite

Permalänk
Medlem

Glöm inte att kolla kontona, på sc2 forumet sa en att han fått betan men inget mail kom, så jag kollade mina battle.net konton å där fanns den fina iconen på ett av dom:D

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe