Video: Gigabyte på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Gigabyte på Cebit 2010

SweClockers avslutar videobevakningen från Cebit 2010 genom att besöka moderkortstillverkaren Gigabytes monter, där en säljare i bästa tv-shopstil presenterar nya produkter på löpande band.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Privat videoklipp?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
Privat videoklipp?

Prova igen, laggar lite men det funkar för mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Skön säljare

Synd att det inte var något om moderkort och annat Gigabyte gör.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

påminner om killen på elgiganten förra veckan... fast här vet han dock något

Permalänk
Avstängd

haha, jag skrattar han matar matar och matar hela tiden, en sån dära vill jag inte träffa på krogen då blir man sittandes hella natten:P

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Fan va skönt med någon som kan lite engelska, trevlig typ också

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

HAHA, han var ju galen på att snacka! Många frågor ni fick chans att ställa

Permalänk

Han kunde ha pratat om GTX480 förpackningen i 5 minuter...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

jäklar vad han babblar haha

Permalänk
Medlem

Houwehvah...!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Prova igen, laggar lite men det funkar för mig.

Jodå nu fungerar det Men jäklar vad han pratar på ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osvar
HAHA, han var ju galen på att snacka! Många frågor ni fick chans att ställa

Haha Håller med dig

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Inaktiv

Första tanke, de lär väl använda ett speciellt interface mot den nya dockan? Man vill ju inte lägga pengar på ett grafikkort i dockan om prestandan bara försvinner i en flaskhals.

Permalänk

Woooooooot!!!
Är det lagligt med droger på cebit?
För den snubben är tamejfan inte nykter. (läs kokain)

Permalänk
Medlem

Haha det där var kul!

Permalänk

haha, rolig kille och bra produkter!
Kul att overclockingtv gänget kom i bakgrunden vid 5:44 också

Permalänk
Avstängd

Han lär kunna sälja en jesus staty till en jude

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd

hahahaha asså f´n vad han snackar, killen med microfånen fick knappt säga något inte enns en fråga

Permalänk
Medlem

Klart intressant med båda dockningslösningar, lite klent grafikkort i den andra bara. Minns Fujitsu Siemens gamla dator med ett extern 3870 (eller var det nåt annat?) som visst gav riktigt bra snurr. Vore roligare att se t.ex ett GTX260 eller åtminstone GTS250, men visst är det en jäkligt bra början

Permalänk
Medlem

Skulle varit spännande med lite nyheter kring deras moderkort. Netbooks och laptops intresserar mig inte alls.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen den där tekniken med ett starkare grafikkort i dockan. Kommer det med starkare grafikkort i dockan, kombinerat med starkare CPU i den bärbara så är det ett givet köp.

Lite humor dock från denna säljare...

För det första känns det lite 1900-tal att prata om kvinnor och rosa. För det andra så har jag också en laptop som stödjer fler skärmar om man använder docka... den är från HP. Det är alltså inte alls en worlds first.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fujitsu har ju lanserat en Amilo med "graphics booster" vilket är exakt likadant som det här...bara det att det var ungefär ett år sedan... så att säga att gigabyte är först? inte helt korrekt men visst, låter bättre när man ska presentera sakerna...

För övrigt är det en helt underbar idé men tycker ändå att nvidias optimus teknik verkar mer lovande, har hellre en lite större dator med mig än vara låst till hemmet för dockans skull...

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Woooooooot!!!
Är det lagligt med droger på cebit?
För den snubben är tamejfan inte nykter. (läs kokain)

HAHAHAH! Ja, han har ju onekligen sniffat något innan de filmade

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Första dockan verkade supersmart. Att koppla fullstorlekstangenbord och sladdbunden mus till datorn när man är hemma, samt en stor skärm. Det var smart.

Dock verkade den andra vara jobbig bara, med ett rätt klent grafikkort och enbart extra grafik när dockan är tillkopplad. Då är ju optimus smartare tycker jag.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

Sådär ska alla säljare vara ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

denna videon var urdålig, han ville det för mycket

Permalänk
Medlem

GIGABYTE skulle verkligen behöva en logga på sina produkter. Tänk dig Apple t.ex. utan "äpplet". Fult typsnitt använder de med. Usch.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
denna videon var urdålig, han ville det för mycket

-1 xO
Han var ju skön, och han kunde, som någon annan nämnde, engelska...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen inte den vertikala dockningsstationen. Det är just att den är vertikal som jag stör mig på.
Den andra var väl helt ok, även fast dockningsstationer överlag inte är så intressanta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?